mckrzysiek Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 witam,dotyczy: Honda Montesa NS-1 80ccm 1995 rok tytułem wstępu: parę dni temu, gdy wracałem motocyklem, przestał "ciągnąć", nie wchodził na obroty, dławił się. Pomogło, gdy ustawiłem ssanie na stałe i pracując manetką gazu gdy sie dławił i nie ciągnął jakoś dotelepałem się do domu. Jechałem ok 30 km na tym ssaniu. problem: po rozebraniu motocykla stwierdziłem, że "odpadła" iglica w gaźniku, ta, która porusza się w dół i w górę w czasie pracy manetką gazu - odpadła w tym znaczeniu, że opadła na stałe w dół blokując otwór w gaźniku, w który normalnie wchodzi, na stałe. Temat naprawiłem, sprawdziłem "na sucho", że pracując gazem wszystko chodzi jak należy. Ale przy próbie odpalenia - null. Posprawdzałem jeszcze raz gaźnik, świecę, filtr paliwa - wszystko ok. Świeca normalnie daje iskrę aż miło patrzeć, a moto nie pali. Wlałem nawet bezpośrednio do komory spalania, przez otwór na świecę strzykawkę paliwa, żeby wykluczyć, że coś z dopływem paliwa nie tak - i nadal nic. Motocykl nie pali. Pomóżcie, co to może być. Sam już odpadłem i nie mam żadnego pomysłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zloty46 Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 (edytowane) Wygląda na to że tłok padł(kompresja)- wsadź palec w miejsce świecy i sprawdź kompreche.Może to tęż być zapchany na amen filtr powietrza- ale jak napisałeś to się stalo z dnia na dzień więc to niemożliwe. Nie było jakiś objawów wcześniej tracił moc, nie chciał zapalić itp??? Edytowane 14 Października 2007 przez zloty46 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysnik363 Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Sprawdź kompreche. P.s Nie masz czasem zamontowanego filtru stożkowego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 zatarcie raczej odpada, ale mozliwe ze postawil sie pierscien i narobil w cylindrze syfu. moto stracilo kompresje i nie ma jak zassac paliwa, sprezyc itp, itd. jak poprzednivy proponuje sprawdzic kompresje- jednak mozesz miec problem z manometrem. czy przed calym zajsciem nie bylo moze czegos takiego, ze moto od dluzszego czasu coraz bardziej zaczelo tracic wolne obroty??? pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mckrzysiek Opublikowano 14 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 wcześniej nic się nie działo, moto śmigało bez problemu. Filtr powietrza jest ok (fabryczny, nie stożek), dzisiaj zresztą czyszczony. No ok, kompresja Waszym zdaniem - uświadomcie mnie jednak w dwóch kwestiach:1) jak kompresja - to co teraz? Remoncik silnika :icon_razz: :buttrock: ??2) skoro kompresja (i przez to nie miał silnik siły zassać paliwa) to dlaczego nie zapalił gdy mu podałem paliwo bezpośrednio do cylindra? A samą kompresję sprawdzę na spokojnie jutro - dziś mam już dość :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zloty46 Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 robiłeś dzisiaj przy motorze........bezbożnik :P A jeśli to kompresja to grozi Ci wymiana tłoka na nadwymiar i szlif cylindra koszt (koszt około 40 zł szlif i najtańszy tłok 60 zł) ale do ns ciężko jest tłok dostać były tematy na forum jak zaadaptować tłok od mbx-a których jest sporo różnych firm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 (edytowane) a ja tam myślę że jest tak: gość jechał sobie, wyskoczył zeger z iglicy no i opadła...pojechał na ssaniu te 30km i właśnie w tym sęk- świeca od złej mieszanki padjot. To, że ma iskrę "na sucho" nie świadczy że przy sporym ciśnieniu w komorze spalania będzie ja miała. Wymień świecę i powinno rozwiązać problem :DStawiam na tą świeczkę ale jest prawdopodobieństwo że jednak moto się trochę przytarło- jeśli jeździsz na mieszance to moto mogło dostawać za mało paliwa z tak cennym olejem... ale to mało prawdopodobne, a wręcz niemożliwe jeśli masz dozownik oleju :icon_mrgreen:więc pierwsze co zrobisz to sprawdź na innej świecy..powodzenia, HAWK! ;) Edytowane 14 Października 2007 przez Lysy5g1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 lysy, mozesz miec 'troche' racji. niestety, cylinder do hondy ns1 zostal przewidziany na 2 szlify- znaczy sie cylinder mozenie ale tyle producent wypuscil tłoków(nominal, I i II szlif) dostactaki tlok= zamowienie bezposrednmio w salonie hondy= ok 400zł. ja proponuje poszukacw archiwum, pisalem wieeele o przerobce pod tlok od hondy MBX 80. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 wcześniej nic się nie działo, moto śmigało bez problemu. Filtr powietrza jest ok (fabryczny, nie stożek), dzisiaj zresztą czyszczony. No ok, kompresja Waszym zdaniem - uświadomcie mnie jednak w dwóch kwestiach:1) jak kompresja - to co teraz? Remoncik silnika :icon_rolleyes: :evil: ??2) skoro kompresja (i przez to nie miał silnik siły zassać paliwa) to dlaczego nie zapalił gdy mu podałem paliwo bezpośrednio do cylindra? A samą kompresję sprawdzę na spokojnie jutro - dziś mam już dość :icon_rolleyes: Kompresja - ciśnienie sprężania czyli siła nacisku na jednostkę powierzchni, zależy od stopnia sprężania czyli stosunku objętości komory spalania do objętości cylindra w dolnej martwej pozycji tłoka plus objętości komory spalania oraz stanu układu tłok - cylinder.. Słaba kompresja powoduje małe sprężenie mieszanki, tak więc nawet przy podaniu jej bezpośrednio do cylindra mógł nie nastąpić jej zapłon. Kompresję sprawdź ciśnieniomierzem (manometrem) o skali 0 - 15 Bar/ at. Jednak w tym przypadku Lysy5g1 ma najprawdopodobniej rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mckrzysiek Opublikowano 20 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 dziękuję wszystkim.Uznałem, że sprawdzę świecę, a jak nie odpali zaciągnę sprzęta do mechanika, bo za cienki bolek jestem;-)Nowa świeca nie pomogła więc pozostaje warsztat.Raz jeszcze dziękuję za sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Witam Jak to nie świeca to na moje oko padła ci kompresja ale nie martw się- jeszcze nie dawno były problemy z tłokani ale ludzie zaradnymi są i jest na to sposó tylko jedna przeróbka MBX-sowskiego tłoka, nawet na tym forum dużo znajdziesz o tym także nie pchaj się w zaduże wydatki Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.