Skocz do zawartości

MZ ETZ 250 - CO W NIEJ TRZEBA WYMIENIAĆ?


Tobik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oświećcie mnie i powiedzicie co w MZ należy wyminiać co jakiś czas?Wiadomo że olej i opony, ale co tam jeszcze sie tak czesto zużywa, na co trzeba zwrócić uwage przy kupnie takiej MZ?Na co jestem zarażony przy użytkowaniu Etki?? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawnej MZ to tak jak piszesz - hipol wymieniasz co sezon, opony jak sie zetrą , tak samo z bębnami bębnem,

Po jakimś czasie się mogą szczotki wytrzeć , ale to także dłuuuugo trwa.

przy normalnej jeździe to chyba wszystko.

 

przy kupnie to słuchasz silnika, czy wału nie słychać "za mocno" ,ogólny stan silnika , osiagi :).

w etz patrzysz na hamulec tarczowy czy nie cieknie , stan opon i hamulcow, eletkryka - czy wszystko pali, no i chyba tyle z grubsza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jestes az tak poczatkujacy, niech Cie Matka Boska broni kupowac maszyne samemu! Zgdonie z prawem Murphy'ego nadziejesz sie na totalna padake, ktora moze skutecznie zniechecic Cie do motocyklizmu, a to nie jest przyjemne, zwlaszcza na samym poczatku. Poszukaj w okolicy kogos obeznanego w serwisowaniu motocykli, najlepiej marki MZ i z nim ogladaj sprzety. Forumowicze tez chetnie Ci pomoga, jesli ktos jest z Twej okolicy. Tak w ogole gdzie jest Wolczyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się wymienia w etce? Hehehehe, WSZYSTKO :lol: Jeżeli nie katujesz motocykla, a maszyna jest sprawna, to tak jak napisał Marian: opony, olej, płyn hamulcowy, linki,itd. :) Ale w razie czego, co najważniejsze, z częściami nie ma żadnych problemów i sa w miarę tanie.

A co do kupowania etki to koniecznie zajrzyj na tą stronę: http://jackare.jamajka.plukwa.net/Kupujemy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko spoko, etke kupuje od bardzo dobrego znajomego, po prostu jest wręcz rewelacja, ponadto moj kumpel który jeżdzi to wyraża sie on niej w samych superlatywach, wszystkie światła sprawne, pali od pierwszego kopa, liczniki podświetlane , ma wzkaźnik paliwa i temperatury, jeszcze jakaś sakwa jest, wydech troche podniesiony do góry, podniesiony troszke tył, no sprzęy jest naprawde przedni, rocznik 89', jak coś nawali to zawsze bede mógł do niego wpaść i mi pomoże, kumpel sprzedaje tą etke bo ma dług za Yamahe Virago 535, kupił okazyjnie za 4000zł i to była naprawde okazja, żal mu MZ sprzedawać ale musi bo dług za Virago jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskażnik paliwa? 8O Sam o tym myślałem ale nie wpadłem na żaden dobry pomysł czy może wiesz jak to jest zrobione?

 

Z tego co wiem, to wskaźniki paliwa robi się mocując jakiś miernik ciśnienia pod kranikiem, a potem się to wszystko kalibruje odpowiednim ukłądem elektronicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wskaźniku jest 15litrów chyba napisane, bak ma 17 ale tam coś jest z pływakiem ze już więcej tam nie szło zrobić, ale ta Mz ma tez wmontowany tak jakby immobilaizer (jest ukrywty przycisk, i nie ruszysz nawet z kluczykiem), i jeszcze przycisk, dzięki któremu cały czas migacze są włączone, a co do tego wskaźnika paliwa to zapytam sie o jego konstrukcje, aha i w migaczach ma małe niebieskie diody które można oczywiście włączać i wyłączać, ogólnie to jest nafaszerowana bajerami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja tez ma pare bajerów np.

1. Chociarz nie pale ale w mocowaniu całej kolumny kierowniczej (ta duza nakredka schowana pod plastikiem) mam schowana zapalniczke samochodowa

2. Swiatła awaryjne

3. Kontrolki zostały zmienione na samochodowe tzn.:

- dwie kontrolki kierunków w krztałcie szczałe jedna na jedna strone druga na druga strone

- postojowa,mijania i drogowa sa także jak w samochodzie

- kontrolka zuzyci klocków hamulcowych (w planach jest jeszcze kontrolka zurzycia tylnich okładzin)

4. Białe tarcze zegarów podswietlane na niebiesko

5. No i najwarzniejszy efekt a szczegulnie noca podswietlenie silnika i spodu motoru (jak ktos ogladał szybkich i wsciekłych to wie o co be)

 

Oprucz zapalniczki wszystko robiłem sam 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz napisałem zapalniczka była juz jak kupiłem motor. Nie mam pojecia jak jest podłaczona bo jej nie rozbierałem, ale działa.

 

W etz jest tylko 12v a nie 230v wie sie nie ma czego bac bierzesz próbówke, miernik i sprawdzasz czy to połaczenie nie ma zwarcia. A jak juz tak sie bojisz ze cos spalisz to odłacz wszystkie kable od akumulatora i rób sobie instalowania jakiegos bajeru doprowadzajac samemu kable do akumulatora, a jak juz bedzie działac to podłaczysz wszystkie kable spowrotem + nowe od bajeru i wszystko bedzie ok i bedziesz miał pewnosc ze nic nie spalisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie o to chodzi ze ja sie boje ze mnei popiesci:) bo tego to sie raczej nie boje tylko boje sie ze czos spirdole! Ale na poczatku to chyba kazdy sie czegos takiego boi....

Chce u siebie narazie zrobic jeszce kilka rzeczy z mechaniki ale... z takich elektryczznych to chcialbym wlasnei awaryjne moze jakies dodatkowe oswietlenie kontrolki cos takiego... no i ta zapalniczka to swietna sprawa bo mozna podlaczac jakies urzadzonka z samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...