Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro uparłeś się na 125-tkę to DT 125 będzie w sam raz, byle byś trafił dobrą sztukę ze względu na to że dużo osób się na tym uczy podstaw jak Ty i mogą mieć bogatą przeszłość. Jeśli chcesz tym jeździć w terenie to weź również pod uwagę że w tym budżecie wypadałoby sobie kupić dobry kask z goglami no i buty.. Ale powinno spokojnie Ci starczyć. A co do KTM-ów.. Są ogólnie dostępne i coraz popularniejsze (przejrzyj sobie allegro, olx itp.) Ale to inna liga, ciężko by Ci było opanować taką 125-tkę w 2t skoro nawet nie potrafisz zmieniać biegów więc szukaj DT.

 

Ps. Co do okularów.. Czemu mają być problemem? Zawsze pod gogle możesz wkładać soczewki. Ja np. powinienem nosić okulary, ale chodzę bez i jeżdżę bez, w niczym mi to nie przeszkadza. No chyba że bez nie widzisz co masz przed nosem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wystarczy wejść na Aliexpress i można sobie przebierać w hurtowych ofertach tych kasków :P

 

To akurat nie najlepszy przykład bo całkiem niedawno, można było kupić po 50$/szt "schuberthy", przy zamówieniu lotu 100szt. A do tego nie będziemy tutaj chyba kwestionować testów sharpa? :) Jedno za to wg mnie jest bezdyskusyjne: jakoś wykonania, klejenia jest delikatnie mówiąc średnia, w środku głośno i w ogóle adekwatnie do pieniędzy, za to wydaje mi się że w testach nie kłamią i są to kaski bezpieczne (oczywiście zależy jeszcze który model).

 

 

 

 

Z tym kaskiem to trochę kolego przesadziłeś, ja ze swojej Yamahy robię praktycznie drugi nowy motocykl, a jeżdżę w kasku Acerbisa który kupiłem za 350zł.. A kask jak dla mnie pierwsza klasa, wygodny i nawet cichy jak na kask crossowy.

 

Ja właśnie czekam na dostawę, tyle że chyba wyszło prawie 600zł:

 

https://www.google.pl/search?q=acerbis+active+2016&espv=2&biw=1366&bih=653&tbm=isch&imgil=najYBUcBTu9NQM%253A%253BfrelSG4BpjISzM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.greenlandmx.com%25252Fen%25252Fp%25252Friding-gear%25252Fadult-gear%25252Fhelmets%25252Fhelmets-1%25252Facerbis-active-graffix-2016-helmet-whiteblack&source=iu&pf=m&fir=najYBUcBTu9NQM%253A%252CfrelSG4BpjISzM%252C_&usg=__wihPKi4KJt6uP-WRS5yJ4xYDMn4%3D&ved=0ahUKEwjToIT5iu7KAhWI_SwKHV6jC3sQyjcILA&ei=QqS7VtP3A4j7swHexq7YBw#imgrc=najYBUcBTu9NQM%3A&usg=__wihPKi4KJt6uP-WRS5yJ4xYDMn4%3D

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybką odpowiedź co do kasku butów itp to zdaję sobie sprawę że to jest najważniejsze i nie będę na tym oszczędzać, jeśli chodzi o biegi to nie wiem jak się zachować np. w błocie czy na podjazdach. A i czy rocznik w takich yamahach ma znaczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybką odpowiedź co do kasku butów itp to zdaję sobie sprawę że to jest najważniejsze i nie będę na tym oszczędzać, jeśli chodzi o biegi to nie wiem jak się zachować np. w błocie czy na podjazdach. A i czy rocznik w takich yamahach ma znaczenie ?

 

Co do roczników.. Przeważnie im młodszy tym lepiej, nie pakuj się w motocykle z lat 80 i z początku 90-tych bo z częściami robi się coraz słabiej. A jeśli chodzi o biegi to wybierasz taki żeby na nim przejechać, bądź podjechać. Jak jadąc przez błoto możesz wbić wyższy bieg bądź niższy, tak na podjeździe to słaba opcja, no chyba że to lekka górka, a nie stromy podjazd. Najpierw ogarnij biegi, potem się tym martw :wink:

 

 

 

 

To akurat nie najlepszy przykład bo całkiem niedawno, można było kupić po 50$/szt "schuberthy", przy zamówieniu lotu 100szt. A do tego nie będziemy tutaj chyba kwestionować testów sharpa? :) Jedno za to wg mnie jest bezdyskusyjne: jakoś wykonania, klejenia jest delikatnie mówiąc średnia, w środku głośno i w ogóle adekwatnie do pieniędzy, za to wydaje mi się że w testach nie kłamią i są to kaski bezpieczne (oczywiście zależy jeszcze który model).

 

Czy to kask, czy buty, czy spodnie albo nawet tłok. im więcej bierzesz tym mniej płacisz. Jak ktoś ma na zbyciu 100 kasków to puści je z narzutem 10%, nie 40% bo wie że i tak na tym wyjdzie.

 

 

Na sm? Bo w teren chyba szkoda szybki co? Ogólnie słyszałem że Acerbis robi bardzo dobre rzeczy względem ceny. Chciałem sobie kupić jeszcze kurtkę enduro Acerbisa bo były nowe po 200zł, ale wybór padł na oryginalną Yamahy.. Nówkę sztukę raz ubraną upolowałem za 400zł. A co do kasku to ja mam taki..

acerbisblue2.JPG

Edytowane przez mort3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dalej panowie szukam jakiejś 125 - 2T :) Więc jeśli wpadłaby wam jakąs całkiem niezła oferta SM - z okolic malopolskiego/ swietokrzyskiego/ slaskiego/ podkarpackiego - To z chęcią bym ją poznał!

Od razu chciałbym was zapytać o jakiś kask crossowy w przeciętnej cenie - +/- 300 zł. Oraz strone oprócz allegro gdzie dopiero do niego gogle

Edytowane przez Herdusiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Pierwszy na raz Waszym forum i pierwszy post a więc proszę Was o wyrozumiałość. Stuknęło 26 lat i pojawił się wreszcie plan zrealizowania swojego marzenia, kupna pierwszego motocyklu ( nie liczę dwóch Simsonów S-51 i SR2). Tutaj właśnie proszę was o pomoc doradzenie co będzie lepsze. Na myśl jak na razie przychodzą mi tylko 2 modele Yamaha YZ 125 oraz KTM 125sx (w grę wchodzi tylko cross ewentualnie przy rozsądnym powodzie enduro). Tutaj pojawia się parę kwestii: jak wygląda sprawa serwisowa - jak często muszę taki motor serwisować w przypadku jazdy rekreacyjnej głównie pola lasy, czasami tor motocrossowy. Druga kwestia to mój wzrost: 196cm pytanie czy rama od motocykla 125ccm będzie dla mnie wygodną? Nie chciałbym kupować niczego większego bo całkowicie czuję respekt przed taką maszyną a zarazem wiem, że raczej takie pojemności nie będą dla mnie dobre na początku przygody.

 

Proszę o każdą poradę wypowiedź opinię

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o serwisowanie to sprawa wygląda tak, masz dwie opcje do wyboru..

1. Dbać o motocykl jak się tylko da, wszystko robić na czas i nie żałować kasy (to trochę droga opcja ale odpłaca się tym że kiedy chcesz to wsiadasz i jedziesz. Przeważnie nic Cię nie zaskakuje w środku lasu)

2. Żałować kasę i narzekać że ta gówniana Yamaha czy KTM wiecznie się sypie i stoi w garażu.

 

Osobiście polecałbym tą pierwszą opcję, sam tak robię w miarę możliwości. A jak nie mam kasy to po prostu wolę poczekać i zrobić wszystko jak się należy niż mam stosować półśrodki.

 

Wybierasz 2-suwa więc na pewno wyjdzie to o wiele taniej niż przy serwisowaniu 4-suwa i tutaj jest ten plus. A co do serwisowania to masz kilka wskazówek ode mnie..

 

1. Nie żałuj kasy na olej do mieszanki

2. Po każdej jeździe czyść filtr i smaruj go wraz z łańcuchem i pilnuj naciągu.

3. Wymieniaj olej w skrzyni tak jak mówi serwisówka (oczywiście jeżeli każe zmieniać np. co 8mth to jako że jesteś amatorem i nie musisz serwisować motocykla jak zespół wyścigowy to możesz sobie dodać tam np. z 2mth. Ale im częściej tym lepiej)

4. Co kilka jazd sprawdź sobie niektóre śruby (wahacz, półki, koła i szprychy czy nie są luźne)

5. Przynajmniej raz w roku wymień olej w zawieszeniu z uszczelniaczami (koszty nie duże jeżeli robisz to sam, a robota ta sama) A i nie zapomnij co kilka jazd zsunąć uszczelniaczy pyłowych, wyczyścić spod nich brudu i przesmarować je czymś.

6. No i najważniejsze, jako że 2-suw zużywa się szybciej od 4-suwa. To wypadałoby raz na jakiś czas zajrzeć do cylindra żeby zobaczyć jak wygląda tłok i gładź na cylindrze, a przy okazji sprawdzić stan korbowodu.

 

 

Ps. Zapomniałem o reszcie..

 

Co do samej jazdy crossem po lesie to odczucia są różne, jednym to pasuje, a innym nie. Oczywiście mowa tutaj jest o zawieszeniu i przełożeniach. Zawieszenie często jest zbyt twarde (można zmienić charakterystykę), a biegi są zbyt krótkie (to też można zmienić, chociażby przez zastosowanie innych zębatek)

 

Jeśli chodzi o Twój wzrost, to czy to 125-tka czy 450-tka to wysokość siedziska jest zazwyczaj ta sama bądź minimalnie się różni. Musiałbyś się po prostu przejechać i zobaczyć czy Ci się wygodnie siedzi, zawsze możesz podnieść kierownicę, chociaż nie wiem czy w Twoim przypadku to coś zmieni, większy problem będziesz miał z nogami.

Edytowane przez mort3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłeś pytałeś? Bo tam na końcu ogłoszenia masz takie coś..

 

AKTUALNIE APRILIA JEST W TRAKCIE PROJEKTU, BĘDZIE NA SPRZEDAŻ WCZESNĄ WIOSNĄ W ZUPEŁNIE INNYM, DOINWESTOWANYM WCIELENIU, ZAPRASZAM DO LEKTURY: https://www.facebook.com/derbisendadrdbysieniek69/

 

 

Ogólnie to motocykl wygląda całkiem fajnie, no i niby jest wszystko na tip top czytając te ogłoszenie. Tylko to że jest aktualnie w "trakcie projektu" jest trochę dziwne, bo koleś w nią ładuje sporo kasy, remontuje, odnawia, ulepsza itp. I od razu sprzedaje? Nie daj zrobić z siebie frajera że zamontuje Ci chińskich bajerów i sprzeda z zyskiem. Dla mnie to trochę podejrzane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za poradę ! Oczywiście całkowicie zgadzam się co do drogi jaką obrać jeżeli chodzi o "opiekę" nad motocyklem. Paru znajomych jeździ na crossach a więc mam nadzieję że nauczą mnie i pokażą co i jak pielęgnować i naprawiać na własną rękę w garażu :)

A jeżeli chodzi o same modele? Jest jakaś zasadnicza różnica pomiędzy nimi i któryś będzie lepszym na początki czy po prostu trzeba się do każdego przymierzyć ? Nie wiem czemu ale podświadomie skłaniałbym się do KTM;a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTM to wyrobiona marka i renoma co można zauważyć przez to że wiele osób jeździ na KTM-ie bądź chce kupić KTM-a. Najlepiej żebyś porównał sobie SX z YZ i zobaczył co Ci bardziej odpowiada, wiadomo że na jednym i na drugim pozycja jest inna i któryś przypasuje Ci bardziej, różnice wydaje mi się że będą minimalne, ale dla niektórych mogą być spore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mort3n !

 

O serwisowaniu już trochę czytałem a widzę, że i koszty "przeglądów" przy w miarę łagodnej jeździe nie powinny zrujnować mojego portfela.

 

Załóżmy, że motocykl stoi już w garażu. Jak wygląda kwestia niezbędnego stroju w jaki warto na początek się wyposażyć ? Wiem, że są rzeczy niezbędne na których nie warto oszczędzać ale są i takie które można kupić albo tańsze albo odłożyć ich zakup na późniejszy czas. Panowie jakie są wasze spostrzeżenia na co zwrócić uwagę itp.

 

Dzięki za każdą opinię !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...