Maniek6r Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 jeszcze mam pytanie, czy daloby sie bez szkody dla geometri i prowadzenia zastapic pojedynczy amor w wachaczu na dwa klasycznie po bokach? to jakie moto chcesz w koncu przebudowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 kuźna szukam takich butów jak ma kolo na zdjeciu :) Co do samego CR to wystarczy poprostu kupić jakikolwiek motocykl z lat produkcji 50-80 i przerobić;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinhc Opublikowano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 No wlasnie nie wiem do konca co chce przebudowac. Najpierw sie wytlumcze tym co zaraz beda mnie jechac, ze co ja za CR chce budowac. No wiec wydaje mi sie ze z takim budzetem nie ma sensu pakowac sie reanimacje jakich gruchotow z lat 70, pocztkkow lat 80, bo czesci nie dostane, dobrej sztuki nie dostane. Poza tym nawet jakbym bral moto z lat 70 to i tak nie bedzie to prawdziwy tradycyjny CR, wiec moze lapiej pjsc troche dalej i poszukac czegos u szchylku lat 80. Wlasciwie to technologie calkiem podobne do tych z lat 70, a po przerobkach nie bedzie widac roznicy zupelnie. Do tego mam wszystkie plusy nowoczesnosci. Jedyny minus to ten tylni wachac z jednym amorem. Teraz przejde do motorow: pasowalaby xj550, cena przystepna, klasyczny wyglad, ale wydaje mi sie ze moze sie w niej sporo konocic i brakowac czesci. Do tego osiagi ma takie sobie. w gre wchodzi tez xj600 produkowana do 1992. Ma fajna rame, podobna do xj550, pasowalaby na CR, silniczek przyjemny, calkiem popularny, tani motocykl, tylko ze z tylu ma jednego amor w srodku (daltego pytalem czy da sie zamontowac dwa po bokach) i przerobki bylyby znacznie dalej posuniete niz w przypadku 550 cbx 750, rama fajna, silnik tez, chyba dosc bezawaryjny, ale minusy te same co w przypadku xj600 Niestety, na ciekawego twina chyba nie mam co liczyc i juz sie pogodzilem z tym faktem :icon_question: Mam nadzieje ze jak wywale tlumiki to z tych 4 garow tez wydobede calkiem ciekawy gang, ktory zagrzmoci okolica podobnie jak stare twiny. wiem ze troche mące ale jestem rozdarty miedzy swoim budzetem nastolatka i chcia posiadania klasyka. Prosze o jakies sugestie. Co o tym myslicie? Jak uwazacie ze nic nie bedzie z takich motocykli to tez piszcie, bo moze mam jakies klapki na oczach. A moze jakies kombinacje typu rama od np. xj550 albo cb400 a silnik np ta xj600 albo cbx (akurat to nie byloby taka herezja w stosunku do CR bo w tamtych czasach powstawalo wiele hybryd, typu Triton, gdzie silnik byl od triumpha a rama od nortona). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 budowa czego kolwiek nie bedzie mało budżetowa;] wiec jesli niemasz kasy to narazie daj sobie siana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinhc Opublikowano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 (edytowane) a wg ciebie jakie beda koszta? Mi sie wydaje ze Cr to jeden z najtanszych sposobow na przerobke. Poza tym o ile moto bedzie sprawne to mozna wszystko robic stopniwo. Np, najpierw zadupek i podnozki, potem kiera, potem szprychowe felgi itd. Poza tym jakiekowiek poddawanie sie nie wchodzi w gre. Widzialem juz co mozna zrobic jak sie ma malo kasy za to choc troche zna sie na mechanice, blacharstwie, ma zapal i przede wszystkim pomysly. Edytowane 8 Października 2007 przez marcinhc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 CR jest bardzo drogi w budowie myśle ze taki motcoykl z 3 tys połknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinhc Opublikowano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 hmm, taka suma to chyba nie jest bardzo duzo? Ja juz mysalem ze wy wymyslacie kilkanscie-kilkadziesiat tysiecy. Moze zrobie kosztorys: zadupek (wlasnorecznie zrobiony z laminatu wg instrukcji z neta): 150-200złkanapa, a raczej siodełko: mysle ze u tapicera nie wyniesie wiecej jak 100złbak (tu jest wiele opcji do wyboru, wezmy taka dosc rozrzutna, bo to glowny element): 700-1200złkierownica (zrobiona z rurki i takiego jakby zacisku, aby mozna bylo zamontowac do lagi): 200-300zł (zakladajac, wysokie ceny u spawacza, bo materialy to grosze)lampa przednia: 300-500zł (tu tez moze byc wielka rozpietosc bo mozna dac lampe od jawy, a mozna jakas akcesoryjna od harleya, ja zakladam taka ekonomiczna opcje)lampa tylna: 100-400złzagary: 100-1000zł (poczawszy od licznika rowerowego na czesciach akcesoryjnych skonczywszy)kierunki, lusterka: 50-300złcofniescie podnozkow: nie iwem ppwiedzmy 200złuklad wydechowy (mozna po prostu obciac stary, mozna zamowic nowy, mozna kupic nowy, uzywany): 0-3000złklasyczne koła (szprychowane): 800-1500złlakierowanie: 500-4000zł (zaleznie czy lakierujesz wszystko, czy robisz sam, czy wymysly, czy skromnie) suma: 2600-7800zł do tego doliczamy srodki do mycia, szmatki itp. Oczywiscie sa to koszty juz w pelni sprawnego, przygotowanego do przerobki motocykla. Ceny nie sa specjalnie dokladne, takie orientacyjne i raczej skromne. Wiadomo ze jak ktos ma talent to i 100 000zł moze wlozyc w bike'a. Hmm, zwazywszy na to ze moge prace wykonywac etapami, to nie wydaje mi sie aby ta kwoat byla zaporowa, nawet dla uczniaka. Zawsze to tam ze starego motocykla mozna opchnac owiewki, kanapte, bak, lampy, zegary itp. Sam bede sie staral byc ekologiczny i nie kupowac nowych czesci tylko jakies uzywane, z jakichs starych motocykli, cos odnowic, cos samemu skombinowac, wiec tez ogranicze koszty. Dam rade! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 http://www.caferacer.vgh.pl Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek6r Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Tutaj raczej musisz miec wene, zapal i byc przygotowanym na rozne okolicznosci, ze cos nie pasuje itd Nie kombinuj z innnymi podwoziami i zawieszeniem jesli chcesz klasyczne to kup od razu klasyczne, grunt to kupic niepordzewialy egzemplarz i ze zdrowym silnikiem. Estetyka i tak jest do zmian z zalozenia. Wzory podal Adam, reszta to kwestia losu :icon_biggrin:Zycze Ci powodzenia. 5 tys to nie jest zly kapital, ale on sie kiedys skonczy :icon_mrgreen: Pomysl o stalym przyroscie gotowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinhc Opublikowano 9 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Zapewniam ze weny i zapaly mi nie brakuje :biggrin: Gdyby klasyki nie byly pordzewiale, mialy zdrowe silniki, czesci byly dostepne, osiagi mialy takie jakie mnie interesuja to bym bral bez zastanowienia, ale niestety ja sie lamie miedzy nowoczesna technika i klasycznym wygladem. Jaki jest najlepszy sposob zeby to pogodzic? Wlazyc nowoczesan technike do klasycznego wygladu. Pozostaje pytanie czy takie wynalazki sie udaja? I co powinienem wiedziec/zrobic aby czegos takiego dokonac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Zajrzales na strone ktora ci podalem ???To polska strona poswiecona cafe racerom i wszystkie odowiedzi na swoje pytania tam znajdziesz.Nie ma znaczenia specjalnie jaki motocykl posluzy za baze, stare japonskie 350 / 400 / 450 byly i tak szybsze, mocniejsze i trwalsze od wiekszosci angielskich oryginalow :notworthy: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinhc Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Adam, zanim zaczalem zadawac pytania na forach przewertowalem caly internet. Te strone ktora podales znam na wylot, niestety nie ma tam zadnych informacji, nikt stamtad nie ma prawdziwego CR i nawet nie moge nic podpatrzec. Niewiele mi pomogla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek.M Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Jeśli cenisz sobie klasyczny wygląd i współczesną technikę to polecam zakup Triumpha Bonneville, bedziesz miał to czego szukasz. Jesli nie wiesz czy warto i jak przerabiać klasyka na CR to zajrzyj pod te linki: http://www.kz400.com/Index%20bilder/Bike%2...mber%202007.jpghttp://www.kz400.com/Index%20bilder/Bike%2...June%202007.jpgmoim zdaniem warto, tylko wszystko zależy od kasy jaką dysponujeszhttp://www.armbell.com/forum/viewtopic.php...29&mforum=kz400 tu masz proces powstawania CR z małego klasycznego japończyka, pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Adam, zanim zaczalem zadawac pytania na forach przewertowalem caly internet. Te strone ktora podales znam na wylot, niestety nie ma tam zadnych informacji, nikt stamtad nie ma prawdziwego CR i nawet nie moge nic podpatrzec. Niewiele mi pomogla. Chyba zle patrzyles.Dalem tam co najmniej kilka zdjec cafe racerow robionych w Anglii i USA w roznych okresach, poza tym co to jest wg ciebie "prawdziwyCR" ??? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinhc Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 (edytowane) Troche zle sie wyrazilem. Chodzi mi o to ze nie ma tam przedstawionych przerobek CR. Malo rozwineita strona, a fotek CR widzialem juz wieeele, i tych wpsolczesnych i tych z lat 60, a ja bym oczekiwal czegos w tym stylu: http://caferacersreturn.blogspot.com/ Oczywiscie nie twierdze ze strona jest kiepska, jest po prostu nowa i jeszcze nie w pelni dojrzala. A tak btw. to wybilem sobie z glowy jakies wynalzki typu rama od tego, silnik od tego. Wybor padl chyba na yamahe xj550 i czegos takiego bede poszukiwal. Klasyk, calkiem popularny i osiagi sa zadowalajace. Szkoda tylko ze dosc zaawansowana konstrukcja co troche podnosi koszty napraw. Edytowane 10 Października 2007 przez marcinhc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.