Skocz do zawartości

Cafe Racer


marcinhc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No wlasnie nie wiem do konca co chce przebudowac. Najpierw sie wytlumcze tym co zaraz beda mnie jechac, ze co ja za CR chce budowac. No wiec wydaje mi sie ze z takim budzetem nie ma sensu pakowac sie reanimacje jakich gruchotow z lat 70, pocztkkow lat 80, bo czesci nie dostane, dobrej sztuki nie dostane. Poza tym nawet jakbym bral moto z lat 70 to i tak nie bedzie to prawdziwy tradycyjny CR, wiec moze lapiej pjsc troche dalej i poszukac czegos u szchylku lat 80. Wlasciwie to technologie calkiem podobne do tych z lat 70, a po przerobkach nie bedzie widac roznicy zupelnie. Do tego mam wszystkie plusy nowoczesnosci. Jedyny minus to ten tylni wachac z jednym amorem. Teraz przejde do motorow:

 

pasowalaby xj550, cena przystepna, klasyczny wyglad, ale wydaje mi sie ze moze sie w niej sporo konocic i brakowac czesci. Do tego osiagi ma takie sobie.

 

w gre wchodzi tez xj600 produkowana do 1992. Ma fajna rame, podobna do xj550, pasowalaby na CR, silniczek przyjemny, calkiem popularny, tani motocykl, tylko ze z tylu ma jednego amor w srodku (daltego pytalem czy da sie zamontowac dwa po bokach) i przerobki bylyby znacznie dalej posuniete niz w przypadku 550

 

cbx 750, rama fajna, silnik tez, chyba dosc bezawaryjny, ale minusy te same co w przypadku xj600

 

 

Niestety, na ciekawego twina chyba nie mam co liczyc i juz sie pogodzilem z tym faktem :icon_question:

 

Mam nadzieje ze jak wywale tlumiki to z tych 4 garow tez wydobede calkiem ciekawy gang, ktory zagrzmoci okolica podobnie jak stare twiny.

 

 

wiem ze troche mące ale jestem rozdarty miedzy swoim budzetem nastolatka i chcia posiadania klasyka.

 

Prosze o jakies sugestie. Co o tym myslicie? Jak uwazacie ze nic nie bedzie z takich motocykli to tez piszcie, bo moze mam jakies klapki na oczach. A moze jakies kombinacje typu rama od np. xj550 albo cb400 a silnik np ta xj600 albo cbx (akurat to nie byloby taka herezja w stosunku do CR bo w tamtych czasach powstawalo wiele hybryd, typu Triton, gdzie silnik byl od triumpha a rama od nortona).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wg ciebie jakie beda koszta? Mi sie wydaje ze Cr to jeden z najtanszych sposobow na przerobke.

 

Poza tym o ile moto bedzie sprawne to mozna wszystko robic stopniwo. Np, najpierw zadupek i podnozki, potem kiera, potem szprychowe felgi itd.

 

Poza tym jakiekowiek poddawanie sie nie wchodzi w gre. Widzialem juz co mozna zrobic jak sie ma malo kasy za to choc troche zna sie na mechanice, blacharstwie, ma zapal i przede wszystkim pomysly.

Edytowane przez marcinhc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, taka suma to chyba nie jest bardzo duzo? Ja juz mysalem ze wy wymyslacie kilkanscie-kilkadziesiat tysiecy.

 

Moze zrobie kosztorys:

 

zadupek (wlasnorecznie zrobiony z laminatu wg instrukcji z neta): 150-200zł

kanapa, a raczej siodełko: mysle ze u tapicera nie wyniesie wiecej jak 100zł

bak (tu jest wiele opcji do wyboru, wezmy taka dosc rozrzutna, bo to glowny element): 700-1200zł

kierownica (zrobiona z rurki i takiego jakby zacisku, aby mozna bylo zamontowac do lagi): 200-300zł (zakladajac, wysokie ceny u spawacza, bo materialy to grosze)

lampa przednia: 300-500zł (tu tez moze byc wielka rozpietosc bo mozna dac lampe od jawy, a mozna jakas akcesoryjna od harleya, ja zakladam taka ekonomiczna opcje)

lampa tylna: 100-400zł

zagary: 100-1000zł (poczawszy od licznika rowerowego na czesciach akcesoryjnych skonczywszy)

kierunki, lusterka: 50-300zł

cofniescie podnozkow: nie iwem ppwiedzmy 200zł

uklad wydechowy (mozna po prostu obciac stary, mozna zamowic nowy, mozna kupic nowy, uzywany): 0-3000zł

klasyczne koła (szprychowane): 800-1500zł

lakierowanie: 500-4000zł (zaleznie czy lakierujesz wszystko, czy robisz sam, czy wymysly, czy skromnie)

 

suma: 2600-7800zł

 

do tego doliczamy srodki do mycia, szmatki itp.

 

 

Oczywiscie sa to koszty juz w pelni sprawnego, przygotowanego do przerobki motocykla. Ceny nie sa specjalnie dokladne, takie orientacyjne i raczej skromne. Wiadomo ze jak ktos ma talent to i 100 000zł moze wlozyc w bike'a.

 

Hmm, zwazywszy na to ze moge prace wykonywac etapami, to nie wydaje mi sie aby ta kwoat byla zaporowa, nawet dla uczniaka. Zawsze to tam ze starego motocykla mozna opchnac owiewki, kanapte, bak, lampy, zegary itp.

 

Sam bede sie staral byc ekologiczny i nie kupowac nowych czesci tylko jakies uzywane, z jakichs starych motocykli, cos odnowic, cos samemu skombinowac, wiec tez ogranicze koszty.

 

Dam rade!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj raczej musisz miec wene, zapal i byc przygotowanym na rozne okolicznosci, ze cos nie pasuje itd

Nie kombinuj z innnymi podwoziami i zawieszeniem jesli chcesz klasyczne to kup od razu klasyczne, grunt to kupic niepordzewialy egzemplarz i ze zdrowym silnikiem. Estetyka i tak jest do zmian z zalozenia. Wzory podal Adam, reszta to kwestia losu :icon_biggrin:

Zycze Ci powodzenia. 5 tys to nie jest zly kapital, ale on sie kiedys skonczy :icon_mrgreen: Pomysl o stalym przyroscie gotowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewniam ze weny i zapaly mi nie brakuje :biggrin:

 

Gdyby klasyki nie byly pordzewiale, mialy zdrowe silniki, czesci byly dostepne, osiagi mialy takie jakie mnie interesuja to bym bral bez zastanowienia, ale niestety ja sie lamie miedzy nowoczesna technika i klasycznym wygladem. Jaki jest najlepszy sposob zeby to pogodzic? Wlazyc nowoczesan technike do klasycznego wygladu.

 

Pozostaje pytanie czy takie wynalazki sie udaja? I co powinienem wiedziec/zrobic aby czegos takiego dokonac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzales na strone ktora ci podalem ???

To polska strona poswiecona cafe racerom i wszystkie odowiedzi na swoje pytania tam znajdziesz.

Nie ma znaczenia specjalnie jaki motocykl posluzy za baze, stare japonskie 350 / 400 / 450 byly i tak szybsze, mocniejsze i trwalsze od wiekszosci angielskich oryginalow :notworthy:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cenisz sobie klasyczny wygląd i współczesną technikę to polecam zakup Triumpha Bonneville, bedziesz miał to czego szukasz. Jesli nie wiesz czy warto i jak przerabiać klasyka na CR to zajrzyj pod te linki: http://www.kz400.com/Index%20bilder/Bike%2...mber%202007.jpg

http://www.kz400.com/Index%20bilder/Bike%2...June%202007.jpg

moim zdaniem warto, tylko wszystko zależy od kasy jaką dysponujesz

http://www.armbell.com/forum/viewtopic.php...29&mforum=kz400 tu masz proces powstawania CR z małego klasycznego japończyka, pozdrawiam Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, zanim zaczalem zadawac pytania na forach przewertowalem caly internet. Te strone ktora podales znam na wylot, niestety nie ma tam zadnych informacji, nikt stamtad nie ma prawdziwego CR i nawet nie moge nic podpatrzec. Niewiele mi pomogla.

 

Chyba zle patrzyles.

Dalem tam co najmniej kilka zdjec cafe racerow robionych w Anglii i USA w roznych okresach, poza tym co to jest wg ciebie "prawdziwyCR" ???

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche zle sie wyrazilem. Chodzi mi o to ze nie ma tam przedstawionych przerobek CR. Malo rozwineita strona, a fotek CR widzialem juz wieeele, i tych wpsolczesnych i tych z lat 60, a ja bym oczekiwal czegos w tym stylu: http://caferacersreturn.blogspot.com/

 

Oczywiscie nie twierdze ze strona jest kiepska, jest po prostu nowa i jeszcze nie w pelni dojrzala. A tak btw. to wybilem sobie z glowy jakies wynalzki typu rama od tego, silnik od tego. Wybor padl chyba na yamahe xj550 i czegos takiego bede poszukiwal. Klasyk, calkiem popularny i osiagi sa zadowalajace. Szkoda tylko ze dosc zaawansowana konstrukcja co troche podnosi koszty napraw.

Edytowane przez marcinhc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...