Skocz do zawartości

1.9 TDI OCENY, TRWAŁOŚĆ


Patriko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie, jak wygląda trwałość tak ekstremalnie tuningowanego TDI? No dalej specjaliści - odpowiadać!!! :icon_mrgreen: Skończmy odnośnie tuningu diesla, dzieci neostrady - proszę się nie wypowdiadać. A wszystkich, którzy chcą się wypowiadać na temat tuningu, proszę uciekać na inne forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem paska B5/2 z TDI 101 KM czyli ze zwykla turbina. mial 260 000 km i nie przedastawial zadnych sladow zurzycia. o komforcie nie mowie bo to bajka. robilem po 1000km dziennie i wiecej i zero zmaczenia.

 

spalanie przy spokojnej jezdzie czyli do 140 nie przekroczylo 6l/100 na miescie 7-7,5

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz - 100 konne silniki mają zwykłą turbinę??? Wcześniej ktoś pisał, że powyżej któregoś rocznika mają już ze zmienną geometrią??? Przecież ten wariant mocy w 1.9 przecież ukazuje się od bodajże 2002? Mam rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

101KM wychodzi na pewno od 2001r. jak bylo wczesniej nie mam pojecia. co do turbiny to z tego co wiem zmienna geometria jest w 1,9 ale 130KM

 

W latach 90tych moce wygladaly

 

1,9 D - 65 KM

1,9 TD - 75KM

1,9 TDI - 90KM

Edytowane przez bart_b

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz - 100 konne silniki mają zwykłą turbinę??? Wcześniej ktoś pisał, że powyżej któregoś rocznika mają już ze zmienną geometrią??? Przecież ten wariant mocy w 1.9 przecież ukazuje się od bodajże 2002? Mam rację?

Silniki w VW i całej podległej mu grupie identyfikuje się po ich trzy literowym kodzie o który prosiłem w jednym z postów aby ustalić co jest dokładnie w Twoim samochodzie.VW naprodukowało 1,9 w tylu wariantach ,że pisanie o typie turbiny bez dokładnego ustalenia mija się celem.Zresztą nawet jeśli jest zmienna geometria to najczęściej zaciera się tzw."kierownica" od przestawiania kąta łopatek.Usterka ta kwalifikuje się do naprawy i zrobi to każdy mechanik który ma trochę oleju w głowie lub jeśli jest wygodny i nie chce się babrać naprawią to w każdym serwisie turbo.W Twoim Passacie może być silnik AVB i posiada on turbinę ze zmienną geometrią.Czas już kończyć ten długi temat bo to nie forum samochodowe ,pełno jest odpowiedzi nie na temat lub po prostu zwykłych pierdół (nie obrażając oczywiście tych którzy wnieśli coś do tematu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując - wszyscy posiadacze 1.9TDI są właścicielami zadowolonymi ze swoich "wołów roboczych" ;) i że trafiłem z tym silnikiem w 10 :) A więc dziękuję wszystkim bardzo za cenne informacje, z ks rider na czele ;)

 

Pozdrówka chłpocy, uważajcie na siebie :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna wszystko tylko po pierwsze o jakim typie wtryskow mowisz ? , Pod jakim cisnieniem wtryskuja paliwo do cylindrow standardowo ? O ile chcesz to jaszcze podniesc ? Co do otworkow to sie zgodze, co do kata niezupelnie, ale o tym moglibysmy przez nastepne dwa lata dyskutowac :icon_mrgreen:

 

Co z kosztami i niezawodnoscia ?

 

:crossy:

 

Dla mnei ta cala dyskusja to jedna wielka dziecinada, bo po co komu tuningowac diesla ? Diesla sie kupuje po to zeby tluc tysiace kilometrow a nie po to zeby sie scigac, mozna podniesc kilka KMow tuningujac kompa ale ie ingerowac az tak gleboko w konstrukcje silnik ai jego podzespolow, bo to kilkukrotnie przewyzszy wartosc samochodu :bigrazz:

Odnosnie pytania to chciales wiedziec jak sie tuninguje wtryski wiec napisalem, rowniez i kat mozna zmienic wiercac otorki pod innym wzgledem oryginalu, zmieniajac tym samym kat wtryskiwanej do cylindra strugi paliwa. tyle ze jak juz napisal tu inny uzytkownik to nie jest temat i forum odnosnie tuningu diesla...

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC tak jak napisales, ja uzywam diesla bo jezdzac nim jest tanszy w w utrzymaniu .

 

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, jak wygląda trwałość tak ekstremalnie tuningowanego TDI? No dalej specjaliści - odpowiadać!!! :crossy:

 

Proszę bardzo, Skoda Octavia z silnikiem AGR(90KM), przy przebiegu 70-80kkm miała podniesiona moc z 90 na 115KM, przy przebiegu 120kkm miała podniesioną moc ze 115KM na okolice 140KM, dzisiaj ma ponad 230kkm i dalej jeździ, jeszcze chcesz cos wiedzieć ? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi konkretnie o silnik z 2004 1.9TDI - 100 KM. Czy to już ten nowszy tak jak ktoś na początku napisał z "delkatnijszymi" pompowtryskami???

 

A co do trwałości nowoczesnych diesli to szkoda gadać... Moc i moment ostro w górę a trwałość ostro w dół. Przecież generalnie o to chodziło kiedyś, żeby mało paliło, przejchało 500 tys. bez robienia praktycznie niczego oczywiście prócz standardowych wymian. A teraz weźmy pod uwagę np. silnik Renaulta DCI - 1.5 - ponad 100 kucy. Moi rodzice kiedyś mieli w zastępstwie jak oddali swojego na servis. Szła jak dzika świnia wypuszczona z zagrody, ale i taki silnik zrobi bezawaryjnie kilometrów?

 

Akurat 1,5dci 100 konny to chyba najlepszy silnik o tej pojemności.

Sam posiadam Clio 1,5dci 65km i na forum Clio krc.prv.pl dużo można poczytać o awaryjności tej jednostki podobnie jak 82 konnej. Natomiast jeśli chodzi o 100 konnego to już inna bajka. Silniczek podobno bardzo trwały i mało pali do 6 litrów max w mieście. Przy spokojnej jeździe około 5,4 w mieście a na trasie około 4,5.

W silnikach 65 i 82 konnych padają wtryski (zła jakość paliwa), ale swoim już ponad 50 tys mam zrobionych w półtora roku i nic. A clio z 2001r., kupione z przebiegiem 65tys.

Wszystko zależy od tego jak się dba o samochód:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak się dba i jak się trafi :buttrock:

 

W większości można poczytać, że ludzie narzekają i całą masę innych minusów francuskich tudzieć włoskich diesli. Swoją drogą mam pogląd na włoskie auta dostawcze, ciężarowe i szczerze mówiąc Iveco Daily z silnikiem common rail są praktycznie bezawaryjne, lecz bardzo czułe na wszelki syf w ropie. Czasami potrafią się "dusić" ale wystarczy poczekać, przegazować i wszystko wraca do normy.

 

Jak by nie było to jest włoski diesel a według mnie nie ustępuje wcale niemieckim. Nie wiem jak to w osobówkach ale w blaszakach jest wszystko si.

 

A swoją drogą jak szukałem auta, między inymi rozważałem zakup Alfy 147 w JTD i szczerze powiem, że pół roku temu dużo było z uszkodzonymi silnikami... Przypadek czy może coś w tym jest...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki fiata należa do bardzo udanych konstrukcji nie sa wcale awaryjne jesli sie tylko o nie dba;] Nowoczesne silniki wyposażone w bardzo szybkie wytryskiwacze piezoelektryczne potrafia wydusić z silnika ostatnie poty.

 

 

Niemieckie silniki maja przerózne opinie, wszyscy dobrze pamietamy silniki BMW w których pekały głowice, wadliwe sterowanie w silnikach TDI pierwszych seri golfa IV. Zato ich poważna zaleta jest bardzo łatwy tuning, z 100KM silnika TDI mozna wydusic przez zmiane map około 130KM! czyli jak łatwo obliczyć 30% mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...