Skocz do zawartości

Diesel czy LPG


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam teraz Astrę 2 2,0 w dieslu i słabe to strasznie a w mieście pali koło 9 litrów wiec ch*j nie oszczedność, wcześniej miałem Astre 1 z silnikiem 1,6 z gazem i palia po mieście koło 14 litrów i przeboje z gazem więc też raczej kupa. Diesel jak się zepsuje to naprawa droga a gaz trzeba regulować , przepływomierze etc wię nie ma złotego środka żeby tanio śmigać. Można też kupić małego japończyka z małą benzynką i olać większość kłopotów ale znowu trzeba lać nie tanią wachę.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miales niefart widocznie, mialem kiedys renault 19 rok 93 1.8 benz tez z gazem i na max palil ok 12 litrow gazu ii regolacje robilem co 15tys km ale i tak byly zbedne bo wszystko chodzilo bezproblemowo, jak pamietasz o filtrze gazu i powietrza o chodzi naprawde dobrze.

A twoj diesel to tez w chooooj pali, moj stary golf 3 tdi 90ps nie wziol nigdy wiecej niz 7,5 litra nawet w miescie z klima i caly czas rura a focus 140ps tdci na max mi wzol ok 8 przy palowaniu na autobanie ponad 2paki wiec raczej twoje fury sa jakies trefne

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś kiedyś wyliczył ze: najlep[iej po miescie sprawuje sie ropniak o pojemnosci 1,9, bezyna 2,0.

 

Cosik nowe te badania. Od kiedy produkowane sa silniki diesla o poj. 1,9 l ?

 

Co do trasy to powiem wam szczerze ze duzo lepiej spisuja sie silniki bezynowe, sa mniej wrazliwe na stałe obroty i moga sie krecić duzo wyżej co jest przydatne przy wyprzedzaniu.

 

Przestan pi***lic bez sensu. Co dla Ciebie jest dluga trasa ? Przejedz 1000 km w jednym odcinku to pogadamy na koncu trasy. Ja dieslem tankuje raz a Ty benzyna dwa razy, to raz. Wiesz jakie silniki uzywane sa na statkach ( w porcie ) jako agregaty pradotworcze ?

 

Zapewniam Cie, ze nie benzyniaki. Diesle kreca prawie maxa ze stalymi obrotami i chodza latami. Wiec o czym Ty tu mowisz ? Przy wyprzedzaniu nie licza sie zupelnie obroty tylko moment obrotowy. Basta.

 

Niestety polacy maja specyficzny styl jazdy, który objawia sie duzym zarciem oleju przez silnik powyzej 150 tys km. a jest nim jazda jak do koscioła czyli 1500obr na 5;| To kończy kazdy silnik nie zaleznie cyz bezynowy czy ropniak.

 

Boshe, Jisus, z kad Ty wytrzaskujesz te swoje wiadomosci ?

 

Silniki nowszej generacji znosza to bez jakiegokolwiek problemu zarowno w autach jak i w motocyklach. W dzisiejszych czasach wlasnie wysoki nacisk kladzie sie na ekonomiczno / ekologiczna jazde. Zmiana biegow przy gora 2 tys. obrotow kumasz ?

 

Ks-rider udzielając odpowiedzi nie wiem czy sie kierujesz cenami inspekcji w D czy w PL bo w PL wcale nie jest drożej a wręcz odwrotnie bo w starym dieslu jak cos padnie to koszty są wysokie.

 

No jezeli to zabytek " Oldie " to zgodze sie z Toba. W tym roku w 190 D wymienilem koncowki wtryskow. Co prawda w D musialbym zakupic kompletne wtryskiwacze po 73,- € za sztuke. W PL wymienilem same koncowki po 73 zlote od sztuki. jak dla mnie to do przezycia. :biggrin:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no V6 2.5 TDI ok 200 KM na aftomacie/tiprotiniku powoduje bezsprzecznego bana na ustach :buttrock: no ale i spali troszku :buttrock: - kolesia mial golfizne 3 1.9 tdi i nie wszedl powyzej 6/100 inny koles mial starego lancera 1.8 D i 4 to mu palilo , dodam ze obecna kosnerwa starego pasek 2.8 VR6 pali od 8 do 11 - czyli tyle ile 1.6 - 2.0 w benzynce - wiec duze silniki nie koniecznie zra tyle co czolg.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kiedy to ekonomia idzie w parze z wytrzymałoscia silników;]

 

Silniki diesla stosuje sie wszedzie tam gdzie potrzebny jest duzy moment obrotowy. A to ze zostały przystosowane do czegos tam jest raczej dziełem przypadku niz pierwotnym przeznaczeniem;]

 

Jazda na zbyt małych obotach powoduje olbrzymie spustoszenie, nikt mi nie namąci w głowie. Zreszta tez zalezy od konkretnego przypadku;]

 

Dlaczego w trasie silnik diesla sie nie sprawdza a wynika to juz z samej teori;] przy jednakowej predkosci obrotowej i jednakowym obciazeniu silnik doprowadza do bardzo duzego zubozenia mieszanki, niby czuwa nad tym sterowanie ale pewnych rzeczy nie da sie przeskoczyć.

 

 

niezawsze niskie spalanie oznacza ze cos jest lepsze wydajniejsze moze sie okazac ze koszt niskiego spalania jest obarczony kosztem trwałosci silnika.

 

 

Jednak i tak wybrał bym do samochodu osobowego diesla, LPG przedstawia szereg większych wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wueska to dlaczego w markowych agregatach prądotwórczych czy pompach stosują silnika diesla ?

przecież takie urządzenia mają cały czas takie same obroty :P

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kiedy to ekonomia idzie w parze z wytrzymałoscia silników;]

 

Silniki diesla stosuje sie wszedzie tam gdzie potrzebny jest duzy moment obrotowy. A to ze zostały przystosowane do czegos tam jest raczej dziełem przypadku niz pierwotnym przeznaczeniem;]

 

Jazda na zbyt małych obotach powoduje olbrzymie spustoszenie, nikt mi nie namąci w głowie. Zreszta tez zalezy od konkretnego przypadku;]

 

Dlaczego w trasie silnik diesla sie nie sprawdza a wynika to juz z samej teori;] przy jednakowej predkosci obrotowej i jednakowym obciazeniu silnik doprowadza do bardzo duzego zubozenia mieszanki, niby czuwa nad tym sterowanie ale pewnych rzeczy nie da sie przeskoczyć.

niezawsze niskie spalanie oznacza ze cos jest lepsze wydajniejsze moze sie okazac ze koszt niskiego spalania jest obarczony kosztem trwałosci silnika.

Jednak i tak wybrał bym do samochodu osobowego diesla, LPG przedstawia szereg większych wad.

Nie rozumiem stwierdzenia "silnik diesla w trasie się nie sprawdza" -silniki w ciężarówkach-często jednakowa prędkość i zbliżone obciążenie-przebiegi rzędu 1.500.000 km bez żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też jestem stwierdzenia że silniki dieselka są lepsze od benzyniaków ,a szczególnie o niebo lepsze niż w połączeniu benzyna+LPG, ropniak jest wiele bardziej twardszy, jedynie gorsze egzemplarze moga miec kłopoty z odpalaniem przy większych mrozach ale generalnie jak już złapią swoją tempretaurkę to hulają ze ho ho :biggrin:

a LPG jak jest nowo założony to jeszcze jakoś idzie, ale później jak sie juz zacznie cos knocić to porażka jest ,no i silnik w dupę dostaję nie ma to tamto, nie wiem jak z tą sekwencją ale już chyba nieco bardziej dopracowane i wtedy może sie nie odczuwa że lecisz na tanim owsie --->czyt .gazie :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zachwile wylecicie tu z silnikami od lokomotyw;] zamknijmy siew jednej odmianie silników;]

 

Jesteśmy przy samochodach osobowych;] i ropniakach krecocych 5 tys obr;] a nie przy mułach roboczych cieżarówek i innych maszyn! W brew pozorom silnik silnikowi nie równy.

 

ropniaki nie lubia jednakowych obrotów i koniec, wtedy sa najbardziej obciazone cieplnie.

 

Pojemnosc 1,9 to obecnie jedna z najchętneij kupowanych pojemnosci na rynku samochodów o przeznaczeniu miejskim;] odradzam kupno samochodów z silnikamio małych pojemnosciach. Możecie mnie wysmiać ale jedne z najlepszych silników jakie udało mi sie naprawiać robi fiat! bardzo dobre i oszczedne sa też francuskie HDI, niemieckie TDI sa ok ale starszych generacji nowsze sa przekombinowane, zdazaja sie kłopoty z sterowaniem.

 

silnik bezynowy na LPG jest wymagajcy w utrzymaniu czeste regulacje, odpowiednai technika gaszenia zapalania itp;] np. silniki hondy ciezka znosza LPG powypalane gniazda zaworowe to juz stara śpiewka.

 

 

Wszystko ma wady i ma swoje zalety! nie mozna stwierdzić jednoznacznie ze silnik diesla jest idealny do wszystkiego! tak jak bezyniak nie jest do wszystkiego;] Diselkiem fajnie sie jeździ po miescie gdyz jest ekonomiczny i deczko wygodniej sie nim startuje;] Bezyniak lepiej sie sprawdza w trasie bo jest dynamiczniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benzynie w trasie mówię nie, przecież to nie jedzie powyżej 100km/h

 

chyba że jednostki powyżej 2.5l ale 2litrowe 130-140 konne diesle i tak są dynamiczniejsze w trasie :icon_mrgreen:

 

no i kto kręci diesla do 5 tys ?chyba że jakieś ścipowane jednostki do 1/4mili :). Przy 4tys jest drastyczny spadek osiągów, tym się jedzie 1500-3500 tys obr

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zalezy Ci na ekonomii, to faktycznie stary ropniak na jakiejs zwyklej pompie, bez cudow i wytryskow, jedziesz do lidla - tam w promocji kujawski byl ostatnio 5 litrow +1 gratis za 9,99 - sprawdzone na 123 2,4 - ze 300 tys kolega zrobil, MB 100 2,4 choilera wie ile - ze 4 lata, golf 3 1,9 D ze 100 tysi, i jeszcze paru jezdzi, w zime mieszanka 30%opału-70% rzepak czy kujawski (opal ma wysokaq tedmp spalania i ladnie pali to w zime z gestym kuchennym,

 

jesli chodzi ogolnie o diesle - jestem strasznie na nie,

co do benzyny - moge polecic Ci silnik Nissana Primery 1,6 - mam taki w sluzbowym - wolowate to, proste w konstrukcji, podobno idealne pod gaz (nie wiem - nie mam gazu) a przy mojej jezdzie wychodzi wokolicy 11-12 litrow po miescie, 9 w trasie, ale wiem ze innym kierowcom ten sam wychodzil 8 miasto, 6 trasa.

 

Co do gazu - mam w BMW 2,5 litra silnik, cos kolo 190 koni, jakos to tam jedzie, i gazu mnie to pali srednio ze 30 zeby nie odczuc roznicy w stosunku do benzyny, na benzynce lepiej biega, ale te 15 musi wypic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam golfa 3 ('92) 1.4 benzyna + gaz

 

golfa sprowadzilem sobie sam z niemiec 3 lata temu .. zalozylem gaz i zrobilem juz jakies 80 tys km .. przeglady w VW robie zgodnie z ksiazka jak również przeglady gazu robie w autoryzownym serwisie .. zreszta tam gdzie zakladalem ..

spalanie LPG 3 lata temu 8 litrów w miescie

spalanie LPG dzisiaj 8 litrów w miescie ..

 

Napaprawy/wymiany dotyczące silnika .. przy przeglądach oleje, filtry,2x rozrzad (na początku i teraz niedawno), 1 raz świece i kable, i tyle ...

ps. nastepna kontrola gazu za 60 tyś zgodnie z ksiązką ...

 

wniosek .. autko z dobrym silnikiem + dobra instalacja + regularne serwisowanie = niskie splanie, niskie koszty eksploatacji

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gazu - mam w BMW 2,5 litra silnik, cos kolo 190 koni, jakos to tam jedzie, i gazu mnie to pali srednio ze 30 zeby nie odczuc roznicy w stosunku do benzyny, na benzynce lepiej biega, ale te 15 musi wypic

30? :) chyba masz cos nie teges z instalacja

 

mialem pasata kombi 1.8 monowtrysk + LPG, przejechalem 60tys km i zadnych problemow z gazem. spalanie w trasie 7,5-8,5 przy spokojnej jezdzie

 

teraz mam vana V6 3,4 180KM + LPGsekwencja. chodzi bez problemow. spalanie w miescie 13 na benzynie a gazu lyka 16. w trasie jeszcze nie testowalem

 

jesli gazownik nie spierdoli roboty to na LPG mozna jezdzic prawie wszystkim i to bez problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...