Michał Opublikowano 12 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2003 Nie sądze aby SAM filtr dał 25%. Niesądze aby dał nawet 1/4 z tych 25%. Sam filtr to jeszcze nic. Oczywiście, że przy takim wzroście mocy idą jeszcze zupełnie inne gaźniki, regulacje i cała masa przeróbek. Chodziło o to by uzmysłowić jaką wartość maksymalną można wycisnąć z silnika przy zastosowaniu sportowych filtrów i gaźników i jak to się przekłada na silnik od Jawki i wartości przez nią uzyskane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 jeśli chodzi o dwusówy to wogule nie polcam zmieniać filtra powietrza człowieku kurna, filtr w jawce nie ma zadnego znaczenia, tzn typ filtra. Włożysz go to nie zniszczysz silnika, nie wlozysz to ryzykujesz apropos tego zdania to jego autor jest w błędzie ponieważ w chwili gdy wyjmujesz z jawki filtr powietrza zmieniasz drastycznie pojemność układu dolotowego który to układ został zaprojektowany specjalnie dla tego silniczka i jest odpowiedni dla zjawisk rezonansowych zachodzących w tym silniczku :) .jeśli jesteś w stanie to możesz sobie pojemność dobrać dostrajając (może ktoś obliczy? :( ) układ dla uzyskania lepszych parametrów (od razu to samo trzeba by by lo zrobiś z układem wydechowym) konkretnie dla jawki najlepiej sprawdzić w literaturze czym się różniły silniki na czechy od silników na polskię (specjalnie zdławione) i po prostu doprowadzić silniczek do formy w jakiej był produkowany na czechy(czechosłowację) :D ale sprawa nr 1! walicie tutaj teksty o (ostatnio modne słówko) TUNINGU a tak naprawdę wasze silniki (waszych pojazdów) najpierw trzeba doprowadzić wogule do stanu używalności - patrzcie co zrobił Pipcyk-zabrał się za silnik od początku a nie zakładał bajery do rozregulowanego i zużytego silnika! Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 13 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 konrad - bardzo dobrze powiedziane brawo!trudno nazwac te wszystkie modyfikacje TUNINGIEM, wg mnie to po prostu poprawianie fabryki i tyle (wszystko jest poprawianiem fabryki oczywiscie w rozsadnych granicach :) ). Ja podchodze do tego tak : ok, zrobie te modyfikacje, ale najpierw kapitalny remont itp itd. tyle wstepu.stozek w jawce to efekt wizualny i dzwiekowy w wiekszosci, chociaz niezaprzeczalnym faktem jest to iz daje on dodatkowe miejsce pod bakiem - idealne na akumulator i inne graty, wyjsciem jest tez zamontowanie gaznika od motoryny ( co mowil chyba Redas) z filtrem zainstalowanym bezposrednio na gazniku. Panowie , nie oszukujmy sie, ale wiele nie da sie z jawencji osiagnac. ja chce po prostu silnik bardziej elastyczny, ciut lepiej reagujacy na gaz itp itd. jakiekolwiek kombinacje z wyjeciem filtra koncza sie jednym - niedomaganiami, a nawet zatarciem.pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 tak się zastanawiam o co cała ta kłótnia.Dobry, ale naprawdę dobry filtr który kosztuje gromadę pieniędzy, sporo więcej od Jawek, może dać zwyżkę mocy rzędu 25%.Przy 100 konnych silnikach 25% mocy więcej będzie odczuwalne, ale ile wzrośnie moc w Jawce po zastosowaniu stożków :?: 0.1, 0.2 kM :?: Jeśli będzie różnica to tylko dla psychiki właściciela. Ps ten gość od turbo dla ubogich rozśmieszył mnie do łez. Do działu Humor go :!: Ciekawe jak długo jeszcze pojeździ bez filtra :?:25% :?: ... :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 tak się zastanawiam o co cała ta kłótnia.Dobry, ale naprawdę dobry filtr który kosztuje gromadę pieniędzy, sporo więcej od Jawek, może dać zwyżkę mocy rzędu 25%.Przy 100 konnych silnikach 25% mocy więcej będzie odczuwalne, ale ile wzrośnie moc w Jawce po zastosowaniu stożków :?: 0.1, 0.2 kM :?: Jeśli będzie różnica to tylko dla psychiki właściciela. Ps ten gość od turbo dla ubogich rozśmieszył mnie do łez. Do działu Humor go :!: Ciekawe jak długo jeszcze pojeździ bez filtra :?:25% :?: ... :lol:poczytaj tyfusie co dalej dopisałem i co miałem na myśli i mnie nie wqrwiaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 tak się zastanawiam o co cała ta kłótnia.Dobry, ale naprawdę dobry filtr który kosztuje gromadę pieniędzy, sporo więcej od Jawek, może dać zwyżkę mocy rzędu 25%.Przy 100 konnych silnikach 25% mocy więcej będzie odczuwalne, ale ile wzrośnie moc w Jawce po zastosowaniu stożków :?: 0.1, 0.2 kM :?: Jeśli będzie różnica to tylko dla psychiki właściciela. Ps ten gość od turbo dla ubogich rozśmieszył mnie do łez. Do działu Humor go :!: Ciekawe jak długo jeszcze pojeździ bez filtra :?:25% :?: ... :lol:poczytaj tyfusie co dalej dopisałem i co miałem na myśli i mnie nie wqrwiaj to daj jakis link z wykresem z hamowni ze filtr powitrza dal wzrost mocy zrzdu 25% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 jeśli jesteś w stanie to możesz sobie pojemność dobrać dostrajając (może ktoś obliczy? :) ) układ dla uzyskania lepszych parametrów (od razu to samo trzeba by by lo zrobiś z układem wydechowym) Kiedyś jak remontowałem silnik to sie bawiłem w obliczenie pojemności (cały litr oleju poszedł sie przy okazji jehać). I wyszło mi, że w takim stanie w jakim wyjeżdża z fabryki jest on idealny do tego silnika. Panowie , nie oszukujmy sie, ale wiele nie da sie z jawencji osiagnac. No nie wiem. Jak chcesz to przejedź się na mojej to się przekonamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 Jose a to twoja Jawka zzuca dupe z siedzenia przy starcie??Tylko nie mow ze leci z 90km/h bo nie wytrzymala by rama i inne "delikatne" elementy.Motorowery w tamtych czasach nie byly przygotowane do bicia rekordow predkosci.Podkreslam ze twoja Jawka wizualnie jest zrobiona na bajer,tylko zebys nie robil z niej nigdy Jawki Gold Wing Special Edition :lol: :lol: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 Redas: Mozesz napisac jak to jest dokladnie z tym gaznikiem od motoryny ?? Warto zmieniac czy nie ?? I co to wogule daje ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 Jose a to twoja Jawka zzuca d*pe z siedzenia przy starcie??Tylko nie mow ze leci z 90km/h bo nie wytrzymala by rama i inne "delikatne" elementy.Motorowery w tamtych czasach nie byly przygotowane do bicia rekordow predkosci.Podkreslam ze twoja Jawka wizualnie jest zrobiona na bajer,tylko zebys nie robil z niej nigdy Jawki Gold Wing Special Edition :lol: :lol: :lol: Aż tak dobrze to nie jest (mowa o 90), ale mój rekord to 67 kaemha mierzone Sigmą Sport (uwzględniwszy tolerancję to daje i tak ok. 65) A te przyśpieszenia!!! Co do Gold Winga - spokojna Twoja rozczochrana już sie wiele nie zmieni: doszedł tylko przedni błotnik tuż nad kołem i wkrótce (to już druga próba poprzednie mocowania nie zdałły egzaminu) kierunki i tłumik. A na zime zostanie mi tylko lakierowanie - oczywiście czarny mat. NO właśnie: co z tym gażnikeim od bzymy bo tak sie składa, że mój stary to już się na złom nadaje (ma taki luz na przepustnicy, że hej). Jesteś pewny, że to niczemu nie zaszkodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 Gaznik od motorynki pasuje bez zadnych przerobek tylko zakladasz miedzy gaznik a krociec ssacy w Jawce ta uszczelke ktora jest w motorynie miedzy gaznikiem a cylindrem no i dokrecasz.Jezeli masz "na stanie" gaznik od dryny to zaloz.Ja kupilem nowy gaznik do Ogara i mialem problemy z nim poprostu zalewal silnik i to jeszcze sam wypluwal benzyne na cylinder.Jak zalozylem gaznik od dryny to zapalal zawsze od pierwszego kopa az sam mu sie dziwilem elegancko wolne obroty chodzily.Ze startu lepiej ruszał i predkosc max tez mial lepsza(ale bez przesady) ,tylko jak sie go pozadnie rozbujało to nawet w kasku było głosno ,a nie mowie jakiego kopciucha zostawiał w tyle.Kiedys był u mnie na działke M67 jechal za mna samochodem ,a ja przed nim Ogarem i mam taka fajna droge od drogi głownej nowka asfal gładziutki jak stół,to chyba wtedy wyciagnolem 55 czy 57 km/h nie pamietam juz.Bylo to mierzone licznikiem samochodowym poprostu jechał rowno ze mna.Nie czarujmy sie kto dba ten ma ja wlozylem w swojego bzyka w ch**j kasy ,a teraz go musze sprzedac tak czy tak i to nic na nim nie zarobie. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 Ja kupilem nowy gaznik do Ogara i mialem problemy z nim poprostu zalewal silnik i to jeszcze sam wypluwal benzyne na cylinder. Właśnie to mam. Dymi jak skurczybyk, nie ma siły uciągnąć na trójce. I żeby była jasność moto jest 500 km po generalce połączonej z rasowaniem. A te przypadłości trapią mnie od zeszłej środy. Nie czarujmy sie kto dba ten ma ja wlozylem w swojego bzyka w ch**j kasy ,a teraz go musze sprzedac tak czy tak i to nic na nim nie zarobie. Święta prawda. Ale pewnie jakbym powiedział ile szmalu włożyłem w tą jawkę to i tak nikt by mi nie uwierzył. Powiem tylko tyle, że sprzedawanie go za mniej niż tysiaka mi sie nie opłaca, dlatego wole go nie sprzedawać, a kasę na większe moto zdobyć z innych źródeł. A tak w ogóle to strasznie zboczyliśmy z tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 Ja za swojego Ogara w stanie lepiej nie mowic(wizualnym i troche mechanicznym) dałem 400 zł byłem młody,głupi,napalony na cos wiekszego niz motorynka.Stary wspomagał mnie finansowo mam rachunki na 326 zł 12 gr.I sprzedam go za 500 zł zarobie na tym jak skur**n. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 Musze poszperac w piwnicy - tam, gdzies powinien byc gaznik od pitoryny :-)A co do kasy wlozonej w sprzeta to uwiezylibyscie ze zblizam sie juz do 1000 zl ?? A jeszcze mnie czeka conajmniej 250 zl :/ A jeszcze wracajac do tego gaznika - a jak tam sprawa wyglada z filtrem powietrza ?? Pasuje ten sam czy trzeba jakis inny specjalny ?:? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 Bzyma ma w gaźniku swój filtr i o ile dobrze zrozumiałem intencje Redasa treba go użyć.M16 napisz jak się na nim śmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.