Skocz do zawartości

GPZ 500 wole obroty na zimnym i chodzi na jeden gar


V12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

moje gpz na zimnym silniku ma bardzo wolne obroty i pracuje na prawy gar na lewy nie chodzi jak sie rozgrzeje to chodzi ale jak sie zdejmie fajke z prawego to zaraz zgasnie a jak z lewego to bedzie chodzic na jeden

synchronizajca i czyszczenie gaźników nic nie pomogło swiece zmienione czyzby słaba kompresja(zawory pierscienie cylinder)

dodam ze swieca na tym garku jest raczej czarna a miesznka był ustawiana jak najubozsza i nie raz potrafi przykopcic na biało(czyzby olej)

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

moje gpz na zimnym silniku ma bardzo wolne obroty

na włączonym czy wyłączonym ssaniu? bardzo wolne czyli ile?

 

pracuje na prawy gar na lewy nie chodzi jak sie rozgrzeje to chodzi ale jak sie zdejmie fajke z prawego to zaraz zgasnie a jak z lewego to bedzie chodzic na jeden

 

czyli problem w lewym cylindrze. sprawdź przewód wysokiego napięcia, jego połączenie z fajką, cewką i samą fajkę.

 

synchronizajca i czyszczenie gaźników nic nie pomogło swiece zmienione czyzby słaba kompresja(zawory pierscienie cylinder)

 

a czy miałeś sprawdzane luzy zaworowe? Odnośnie kompresji to sorry, ale chyba jedyny sposób żeby to wiedzieć to sprawdzić :icon_mrgreen: jeśli nie masz manometru to podjedź do pierwszego mechanika i w 5 minut ci sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na blacie 20tys na bank cofane na ciepłum mam tak 1300obr/min

pozdr

 

zamieniałem juz cewki to samo ile moze z 500obr na ciepłym 1300 ja włacze ssanie to idzie tak do 2tys ale po jakim czasie coraz wolniej i gasnie a jak na goracym włacze ssanie to ma tak 4,5 tys obr

a czy to moze byc wina kompresji??

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie czy ta rozmowa o przebiegu stanie i skąd sprowadzony nie mogła by się odbywać na pw ???

daj spokój kiler, przecież to jest bardzo ważna sprawa. Moto nie chodzi na jeden gar, właściciel być może katuje go zimnego bez ssania i dziwi się co jest nie tak... przecież sprawa przebiegu jest podstawą do znalezienia usterki :icon_twisted: ehhh.............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no 20 tys i rok 91 to śmiech.. Ja pod odpaleniu na ssaniu mam ok 2 tys, za chwile wzrasta mi do ok 4 może mniej i w tym momencie zmniejszam ssanie tak żeby sobie chodził dalej na tych 2tys, zamykam garaż ubieram się wyłączam ssanie i jadę nie kręcąc go wyżej jak 4 tys. U mnie na zimnym silniku jak wyłączę ssanie słychać stuki (niby łańcuszka rozrządu) sprzedający powiedział ze ten model tak ma.. Nie wiem czy na wiosnę wymieniać łańcuszek? to chyba nie taka prosta sprawa i dużo rozbierania prawda? Dodam, ze na rozgrzanym silniku nie słychać tego, albo ja po prostu nie umiem tego wychwycić...

Edytowane przez nufry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na blacie 20tys na bank cofane na ciepłum mam tak 1300obr/min

pozdr

 

zamieniałem juz cewki to samo ile moze z 500obr na ciepłym 1300 ja włacze ssanie to idzie tak do 2tys ale po jakim czasie coraz wolniej i gasnie a jak na goracym włacze ssanie to ma tak 4,5 tys obr

a czy to moze byc wina kompresji??

 

Może być, jak najbardziej. Miałem swego czasu (wiosną) identyczny (sądząc po opisie) przypadek, z rocznika 1991, z przebiegiem 73 tkm ;). Oprócz podpartych (ujemny luz) i wypalonych na żyletki zaworów ssących lewego cylindra i przy okazji wyklepanych gniazd - okazało się, że popękane są również pierścienie na lewym cylindrze.

 

Generalnie ja bym zaczął od pomiaru kompresji, wystarczy zdjąć bak. Jakikolwiek mechanik samochodowy zrobi to od ręki. Jak nie będzie kompresji - sprawdź luzy zaworowe, jeżeli będzie trzeba - ureguluj i sprawdź kompresję ponownie. Jeżeli nic sie nie zmieni - zrób próbę olejową (nalej trochę oleju do cylindra) i znowu zmierz sprężanie. Jeżeli się znacząco poprawi - znaczy, że masz skatowane pierścienie/tłok/gładź i na to nie pomoże żadna regulacja, zostanie szukać części.

 

Zmierz kompresję a potem pogadamy.

 

pzdr

yah

Edytowane przez yahoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeczywiscie zawory dolotowe tego cylindra były ca ciasne teraz szukam jaki powinie bys luz

pozdr

 

O ile sięgam pamięcią

ssące: 0,13-0,18, wydechowe 0,18-0,23

 

Wejdź sobie na www.louis.de ; na górze jest zakładka "bikes datenbank" albo jakoś tak, dalej już sobie poradzisz.

 

 

(Edit) - sprawdziłem: dobrze pamiętałem. luzy mają być j/w. Po regulacji sprawdź sprężanie. Uwaga - warto dać nowe oringi na rurki cieczy chłodzącej, te wchodzące w głowicę. Zdaje się ich wymiar to 14x1.5mm, albo 14x1.25, teraz nie pomnę.

--

pzdr

y.

Edytowane przez yahoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...