Skocz do zawartości

Problem z CBR 1000f z90roku


Blackleash
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem niedawno Honde CBR 1000F z 90roku. Miała bardzo słaby akumulator, a przynajmniej tak nam sie wydawało. Znajomy stwierdził że odpalimy go od akumulatora samochodowego, wiec podłączył klemy i... w momencie podłączania drugiej walneła spora iskra... okazało sie ze podłączył akumulator odwrotnie.

I teraz problem. Motor nie zapala od startera, jedynie na pych... Co sie mogło stać? Czy walnął moduł zapłonowy, czy może w czymś innym tkwi problem. Acha no i bezpieczniki wymienione na nowe także nie jest to ich wina...

 

Pomocy... sezon sie kończy a ja bym jeszcze sobie pojeździł :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko czy popaliło bezpieczniki które znajdują sie po lewej stronie ( w czaszy)?, ale ja obstawiam główny bezpiecznik przepalony jak napisał PIT, szukaj go obok zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego (lewa strona obok zbiorniczka płynu hamulcowego do tylnego hebla) jest wcisnięty (30A) w ''przekażniku'', a swoją drogą jak odpalasz taką ciężko machine na pych :flesje:, ja ledwo swoją raz ( brak paliwa ) pchałem 500m i miałem dosyć ( ciężkie bydle ale kochane :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc tak:

Sprawdziłem kabel od przekaźnika do rozrusznika i jest wporządku. Bezpieczniki w skrzynce po lewej wymienione i nie byly przepalone ale tak na zaś wymieniłem :D.

Posprawdzałem miernikiem tu i uwdzie przy przekazniku i co sie okazuje, przycisk startera działa natomiast nie zaskakuje przekaźnik, niby słychać na nim "pykanie" ale to takie troche za słabe...

Rozebrałem przekaźnik i okazało się, że ktoś musiał go ostro katować na słabym akumulatorze i sie zgrzały styki, troche postukałem i rozruszałem i przekaźnik teoretycznie działa...

Bezpiecznik 30A ten przy przekaźniku tez jest dobry... Ale pojawia się kolejny problem, w momencie gdy podłączyłem już "naprawiony" przekaźnik przy próbie odpalenia wywaliło mi bezpiecznik w skrzynce przy kierownicy :/ i też rozrusznik nie zaskoczył.

Rozrusznik sprawdziłem wczesniej bo jak zwieram styki na przekazniku to załapuje...

Tak dla pewności wymienie przekaźnik na nowy, ale może być jeszcze jeden problem, a mianowicie na przekaźniku napisane jest 12V, ale jak zmierzyłem napięcie dochodzące do przekaźnika ze startera to wynosi ono około 7V i moze przekaznik jest dobry tylko dochodzi do niego za małe natężenie jakimś cudem :/

 

A na pych to jedynie z drugim kumplem sie udaje, bo samemu nie da rady :D

Tylko żeby odpaliła to trzeba było przebiec dobre 100m pchając 250kg byka przed sobą :)

 

Aha i jeszcze jedno pytanko: Orientujecie się może gdzie w Warszawie mogę nabyć taki przekaźnik i jaki jest tego koszt? (na allegro szukałem i niestety znalazlem tylko jedną aukcje i to nie do tego modelu :/)

Dzieki za poprzednie odpowiedzi i za przyszłe również... :)

 

hmmm, zacząłem szukać przekaźnika po serwisach... i co? zaśpiewali mi magiczne 430zł za przekaźnik - dla mnie to jest jakieś chore skoro to jest kawał cewki i magnesik, paranoja tym bardziej ze nie jest to jakiś bardzo skomplikowany układ eleektroniczny tylko zwykły przekaźnik na wysoki prąd...

Pliss pomocy, może wiecie coś o jakiś tanich zamiennikach?

Edytowane przez Blackleash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz do przekaźnika 12V i sprawdź czy dobrze łączy.... A przekaźnik to na dobrą sprawe możesz zzastosować ze świateł samochodowych. ja taki miałem i dałem za niego ok 12 zł. Tylko pytaj o najmocniejszy.. ja raz miałem 100 i sie przepalił przy piłowaniu na słabym aku ale później założyłem 40 i było dobrze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ze po tej calej akcji z aku samochodowym zmieniles akumulator na nowy ???

Bo tego nigdzie nie napisales.

Poza tym sprawdz wszystkie lacza na drodze bateria, zaplon, rozrusznik i masowe miedzy instalacja a rama i instalacja a silnikiem.

Sprawdzenie moje wyglada na rozkreceniu, czyszczeniu, nasmarowaniu i skreceniu z powrotem po czym pomiar OHMomierzem jakosci polaczenia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc akumulator nie został wymieniony ponieważ przy takim stanie w jakim jest to przynajmniej kręcił rozrusznikiem. Wszystko jest już jasne :) Pojechalem dzisiaj do serwisu i poprosilem o przekaznik, znalezli mi identyczny i jeszcze sprezentowali mi kostki do styków bo sie potopiły...

Podpiąłem i oczywiście wszystko teraz działa, tzn działa bo kręci rozrusznikiem, kolejna robótka to wymiana akumulatora... niestety niezdążyłem już dzisiaj do sklepu po nowy. W serwisie mowili wlasnie ze koniecznie akumulator musi byc albo naladowany na full albo nowiutki i sprawny bo inaczej wszystko leci na regulator napiecia i jezeli leci 11V a ma byc 12V to regulator i tak wyciska 12V ale cholernie sie grzeje i moze pierdyknąć...

 

Dzieki za wszystkie odpowiedzi, dzieki wam udało mi sie namierzyć usterkę :)

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...