Skocz do zawartości

yz 125


Rekomendowane odpowiedzi

Zadzwoń i zapytaj go co dokładnie robił w tym silniku...bo możesz się wkopać w ruiny motoru:)A co do ceny to...z tego co wiem to taka yz od ok.92 roku szła:)...także spokojnie kupisz takie coś w cenie ok. 3 500...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

one byly robione od 1993 do 1996 a zawor wydechowy to zmiana mechaniczna nie widoczna golym okiem,przecie.

mi daje do myslenia to ze koles sie nawet nie pofatygowal zeby ja umyc do zdjec.albo ma to w dupie albo nie mial dostepu do aparatu ktory jest teraz dostepny rownie latwo jak woda w kranie.jakby byloby to pierwsze to ja sie boje o ten remont... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takiego samego sprzeta motor fajny i ma niezlego buta a co do stanu tego egzemplarza z aukcji to sam sprawdz

ja rowniez niedawno kupowalem moto niby wszystko wydawalo sie ok ale po jakims czasie okazalo sie ze slizg ,prowadnica i rolka sa do wymiany (200 zl)kolo tylne jest zje*ane bo szprychy sa luzne a ich gwint sie skonczyl i nie ma juz regulacji -przez te na maxa wkrecone szprychy dzisiaj zlapalem kapcia :wink:

a co do kola -to te szprychy juz dawno sie wyciagnely bo az sie kilka dziur na nyple wyrobilo

jak kupowalem motor to nie bylo tego widac bo wokul dziur bylo troche syfu

teraz zbieram siano na nowe szprychy i szukam jakiejs felgi uzywanej w dobrym stanie bo nowa to troche kosztuje

 

mam nadzieje ze z tego co napisalem wyciagniesz jakies wnioski i bedziesz dokladniej niz ja motor ogladal ;) pozdro

 

jak sa jakies bledy to sory ale mam dyslekcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miesiac dla crossa to moze byc juz nowy tlok, a szczegolnie ze ten egzemplarz to nie swierzynka. Zapytaja sie cz jest mozliwosc zdjecia gara i dekla od strony sprzegla. JAk zacznie cos sciemniac to pewnie nei bylo remontu i jest kipisz w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłbym się z wrzuceniem w niego "na szybko" 1000 zł ... tak niestety jest ze starszymi używanymi crossami, swoją drogą najlepiej chyba kupować uszkodzonego i do remontu, zrobić sobie remont i latać "do bólu".

Ale sam też głupi byłem i za grata 4000 zł wybuliłem po czym przystąpiłem do remontu :-)

 

- Sprawdź czy olej w skrzyni nie jest mętny i białawy (to objaw uszkodzonej pompy wody)

- sprawdź czy nie robi się za duże ciśnienie w skrzyni biegów (to objaw uszkodzonego zimmeringa na wale)

- zatkaj na chwilę rurę wydechową szmatą i posłuchaj silnika (słychać wtedy dokładniej np zużyty wał czy luźny sworzeń na tłoku)

- sprawdź jak reaguje sprzęgło (nie ma prawa się ślizgać lub nie rozklejać)

- obejrzyj spawy pod silnikiem i na główce ramy

- stań 10 metrów za moto kucnij i popatrz na koła (czy idą w jednym śladzie)

- zobacz czy kierownica nie jest zgięta (koszt niewielki ale wymiana kosztuje)

- popatrz z tyłu czy tylny błotnik jest centralnie nad oponą (jeżeli jest przekrzywiony to pewnie czeka Cię rozmontowanie całej d*py i prostowanie części ramy po siedzeniem, nie jest to trudne ani jakieś poważne uszkodzenie ale trzeba się liczyć często ze spawaniem po prostowaniu ze względu na naruszone spawy) Większość motocykli moich znajomych ma krzywy tył, niby to nie przeszkadza ale takie gówno wyceniam na 500 zł gdybym miał to komuś naprawiać)

- sprawdź przednie lagi, ważna jest powierzchnia rur oraz to czy nie są krzywe tzw. banany :-) Naciśnij hamulec przedni i poruszaj motocyklem w przód i w tył ... na lagach nie ma prawa być luzów. Wyciekami się nie przejmuj, co prawda wymiana uszczelniaczy to zabawa na cały dzień ale za to zimmeringi są tanie i dostępne

- rozgrzej silnik i sprawdź czy udaje się ustawić mu wolne obroty

- przejedź się na nim, YZ125 w full cross ma Ci prawie urywać ręce na maxymalnych obrotach, jeżeli tego nie robi to silnik jest do remontu.

- sprawdź dźwignię hamulca nożnego, jeżeli ma luzy na boki to nie jest w stanie bdb. i koszt dorobienia tulejki i wymiany to ok. 100 zł

- po przejechaniu się motocyklem daj mu 2-3 minuty i odkręć korek chłodnicy ... ma być ewentualnie leciutkie syknięcie jeżeli spod korka ostro "sapnie" to byłby to dla mnie już podejrzane (podejrzenie że silnik "pije" wodę" czyli z cylindra jest nieszczelność do układu chłodzenia najczęściej na głowicy = wymiana uszczelki)

- sprawdź ślizg łańcucha i cały napęd (zębatki i łańcuch) skoro stan BDB to musi być OK. Łańcuch sprawdzasz odciągając go z tylnej zębatki do siebie , stojąc za motocyklem. Ma odchodzić maxymalnie kilka mm od zębatki wtedy jest BDB.

- obejrzyj kranik czy nie cieknie.

- obejrzyj RURĘ WYDECHOWĄ i GRUCHĘ (buzzer) koszt wymiany tych cześci jest bardzo duży i skoro moto jest BDB to mają być całe, bez luzów w łączeniach , bez przedmuchów i bez dużych wgnieceń.

- obejrzyj FILTR powietrza, gdy jest czysty dobrze to świadczy o sprzedającym i o tym jak traktował swój sprzęt.

- obejrzyj felgi, postukaj w szprychy i posłuchaj dźwięku ma być lekko dźwięczny ale nie głuchy. Ktoś kto nie dbał o szprychy nie może sprzedawać moto w stanie BDB bo to kit na 100%.

- przypatrz się czy z łożysk kół coś nie wycieka, jeżeli tak oznacza to że uszczelniacze są do wymiany a pewnie również łożyska oraz co gorsze tulejki (droższe i możliwe jedynie do dorobienia).

- sprawdź jak działą manetka przyspieszenia (gazu), ma działać luźno i płynnie i szybko wracać.

 

to tyle co mi przychodzi do głowy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...