Skocz do zawartości

Uważajcie na indeksy prędkości swoich opon


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj miałem niezbyt przyjemną przygodę. Otóż wybrałem się na przejażdżkę z kolegami, wylecieliśmy na autostradę i chciałem sprawdzić ile wyciągnie mój zygzaczek. Jechałem chwile z max prędkością 255km/h po czym było lekko pod górkę i zwolnił do 250, gdy nagle motocykl zaczął "pływać" i czułem jakby zrobił się dziwnie lżejszy i chciał się oderwać od ziemi (śmiejcie się ale tak czułem :)) Okazało się, że zeszło mi powietrze z przedniej opony, sprawdziłem indeks prędkości opony i jest T czyli do 190km/h (wcześniej tego nie sprawdzałem bo myślałem, że założona jest odpowiednia opona) Nie życzę nikomu takiego przeżycia... Wiem też że miałem więcej szczęścia jak rozumu, teraz kupię oponę z odpowiednim indeksem prędkości...

Uważajcie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

# J - do 100 km/h

# K - do 110 km/h

# L - do 120 km/h

# M - do 130 km/h

# N - do 140 km/h

# P - do 150 km/h

# Q - do 160 km/h

# R - do 170 km/h

# S - do 180 km/h

# T - do 190 km/h

# H - do 210 km/h

# V - do 240 km/h

# W - do 270 km/h

# Y - do 300 km/h

# VR - powyżej 210 km/h

# ZR - powyżej 240 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś napisac jakie literki ile oznaczają :icon_mrgreen: ?

 

Z góry dzięki :icon_mrgreen:

Znalazłem coś takiego:

http://www.motorad.pl/

http://www.conti-bike.pl/infopress_1.php

 

Czyżby indeksy prędkości nieznacznie się różniły w zależności od producenta opon? :icon_rolleyes:

 

 

 

IMHO szczególną uwagę na ww. indeksy powinny zwracać osoby tuningujące motorowery/skutery 50 ccm.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie licznik ileś tam km/h przekłamuje, ale jechał za mną kolega na CBR 600 i tez mu pokazało 255, a jak sam powiedział jechaliśmy mniej więcej równo... Jak dla mnie może mnie tak licznik oszukiwać, fajnie wygląda wskazówka tak mocno wychylona... :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zaraz jak odprowadziłem motocykl do garażu napompowałem oponę i wentylkiem nie ulatywało(chyba że przy tej prędkości coś sie z nim stało) a jak narazie opona trzyma ciśnienie, jeździłem dzisiaj trochę i wszystko było ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co od predkości ponad jej MAX może zejśc z opony powietrze :notworthy:

Raczej myślałem, ze może strzelić itp...

Może to wina wentylka :clap:

 

A jesli nie to jak to mozliwe :P

...u mnie jakiś czas temu spadało ciśnienie w przedniej oponie ale tylko po szybkiej jeździe, gdy moto stał w przez kilka dni było bez zmian.

Po wymianie wentyla problem zniknął... wydaje mi się, że nie dawał sobie rady siłą odśrodkową :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gratuluje 255 km/h, a ja myslalem ze mi licznik nie przeklamuje tak bardzo bo leci mi max tak238, tak ze z 15 km tylko przeklamuje a tu taka niespodzianka. Musze go wreszcie gpsem sprawdzic.

 

a wziąłeś pod uwagę kwestię przełożeń ? może nie ma przekłamania, tylko np inna ilość zębów i już...

 

też tak miałem, za duża prędkość i ciśnienie spadło, najczęśćiej to wina wentylka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...