Skocz do zawartości

fjr 1300 czy bmw k 1200 rs ?


Rekomendowane odpowiedzi

Tak jest zablokowana elektronicznie na module!!!Czytalem na amerykanskiem forum Fjr-y zeby lepiej nie zdejmowac tej blokady bo moga byc pozniej problemy z komputerem i Fujara moze zle chodzic albo wogole nie odpalac:(

Koledzy zdjęli te blokady już dawno, zrobili po tym zabiegu naprawdę dużo km i jak na razie nic się nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie mowie ze u wszystkich cos dzieje ale byly przypadki ze Fujara zle chodzila!A bez tej blokady jaki jest V-max na drodze:)?

Ja tylko napisałem o tych 2 przypadkach, że nic się nie działo... :wink:

O ile dobrze pamiętam to Fajera poszła mu coś ok. 280km/h :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To muszę przyznać chłopaki, że zabiliście mi gwoździa :D Będę miał się nad czym zastanawiać. Dość dużo dowiedziałem się o FuJaRze, najbardziej niepokoją mnie te słabe podobno hamulce, ponad 50m ze 100 km/h to jak fiat seicento. Nie da się tego jakoś poprawić, wymiana klocków, tarcz, przewody w stalowy oplot ?? Czy nie poprawiono hamulców podczas liftingu w 2004 roku bodajże ?

W modelu z pierwszych lat produkcji gratis otrzymywało się "podgrzewacz jąder", co też nie brzmi ciekawie. Przyznam, że mało mnie jak na razie interesuje czy pójdzie ponad 250, na moim etapie to spokojnie wystarczy :D

Niewiele się natomiast dowiedziałem o prowadzeniu BMW, czy ktoś ma okazję użytkować te maszyny na co dzień, w deszczu, koleinach, korkach, w górach, z bagażami itp. ? Jak wygląda charakterystyka silnika rzędowego przy tej mocy i pojemności, kultura pracy, bo o starszych chodziły słuchy, że słaby ciąg z dołu, wibracje ...

Do BMW zniechęcają mnie jak na razie 2 rzeczy: elektronika (bo w używanym moto może się posypać i narazić na znaczne koszty) i wymiary (fjr wydaje się lżejsza, mniejsza i zwinniejsza niż BMW) Natomiast hamulce i zawieszenia w BMW to zawsze były dobre, taka jest przynajmniej obiegowa opinia.

 

a objawia się głównie wzmożonym ssaniem w baku. rekord u mnie wyniósł o ile mnie pamięć nie myli (głowy nie dam, bo dawno i chyba wolałem to wyrzucić z pamięci :D ) ponad 8,5l/100km, przy średnim normalnym spalaniu (prędkości nie przekraczające 1,20) nieznacznie poniżej 6

jsz

 

To mnie uspokoiłeś akurat, bo rozmawiałem niedawno z gościem, który sprzedawał takie BMW i twierdził bez bicia, że pali mu 7-8 przy bardzo spokojnej jeździe (100-110 na trasie) to wydawało mi się to trochę jednak sporo jak na 90 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do prędkości maksymalnej FJR to macie rację, ale nie do końca, vmax jest ograniczony elektronicznie do 250km/h... :wink:

Wiem to od 2 osób, które jeżdżą FJR...

Odblokowali je i teraz ich sprzęty jadą ponad 250km/h :bigrazz:

Kolegi tata po odblokowaniu i pojechaniu na hamownię ujrzał 300km/h :)

 

Moim pierwszym moto była Yamaha, teraz też jest, a kolejnym moto, będzie pewnie FZ1, a później FJR1300 ;)

Yamaha to Yamaha :cool:

 

Bartek na hamowni to moje " K " idzie 400 km/h :icon_mrgreen: A wiesz dlaczego ? Slaszales, ze opor powietrza rosnie do kwadratu w stosunku do predkosci ? To ile konikow ta FJR miala 200 ?

 

Co do hamulcow to w " starych " tych pierwszych seri " K " gdzie zastosowane byklo servo czuc to niby lepsze hamowanie. W nowych przebiega ono mniej spektakularnie ale za to ciut efektywniej.

 

Porownajcie sobie wyniki z pamieci cos 7,5 do 9,8 w przypadku BMW.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze 50 m z 100km/h jest troche przesada z hamowaniem.

 

Ja mysle ze powinienes zrobic jazde prubna tym motorem i sam osobiscie osadzic hamulce, bo dla jednego sa dosc mocne a dla innego nawet jak by mial Brembo osmio tlokowe bylo by za slabo. Ja cie juz teras moge uspokoic ze hamulce FJR sa dobre ale jak nie to .....

Co do tuningu hamulcow, to w pierwszych FJR byly hamulce od R1 stosowane (potem tez, ale tez hamulce z ABSem). Mozna zmienic w FJR klocki hamulcowe na lepsze i co na pewno wiecej da inna pompa hamulcowa czyli inna raczka do hamowania razem z calem mechanizmen, nastempny krok byly by wezyki z oplecione metalem. Jest to inwestycja ale nie wiem czy bedzie o wiele lepiej hamowac, w FJ zadzialalo.

 

CO do prowadzenia. Na co dzien nie wiem, takie motory nie sa stosowane zeby po miescie jezdzic tylko to sa motory na trase. Ja swojego nie ruszam (powiedzmy zadko ruszam) jak jade mniej niz 100km. W koleinach zachowuje sie bardzo neutralnie tzn wiezdzasz i wyjeszdzasz i nie masz Shimmi albo cos takiego, ale jak zbyt szybko wiedziesz to potrafi wyprowadzic troche z rownowagi motor, ale to nic takiego gdzie bym powiedzial ze jest to nie do opanowania. W korkach jest jedna wada motoru, jak w jeansach jedziesz to nawiew cieplego powietrza od silnika dmucha bez posrednio na piszczel gorace powietrze. Przyznaje ze w zime pewnie to moze byc przyjemne ale na lato nie zbyt. A bagaze juz pisalem wyzej, nie mam zadnych zarzutow i nikogo nie znam kto by mial mozna ten motor na maxa doladowac i maxymalna predkosc nim spokojnie rozwinac.

 

Co do BMW nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam, ja jeżdzę FJR trzy sezony. Uważam, że moto jest bardzo wygodne. w tym roku przejechałem do Francji 1100 km jednego dnia z kuframi, torbą i panną z tyłu (troche marudziła ale była dzielna). Mi hamulce spokojnie wystarczają ( r.2001_ ale kumpla wersja z 2003 z ABS iwiększymi średnicami tarcz faktycznie brutalniej hamuje. Co do spalania to przy spokojnej jeździe jest grubo poniżej 6l a na Mazurach z prędkościami rzędu 100-110 spadło do 5,4. Natomiast miałem wątpliwą perzyjemność przejechać w tym roku autostradę Łódz- Poznań, wracając z Pabianic ze zlotu Doctor riders, w godzinę. Przy tej prędkości=200-220 moto paliło prawie 10 litrów (solo z bocznymi kuframi). Na niemieckich autostradach przy prędkości podróżnej 160 km z pełnym obciążeniem palił 6,5 litra.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 15 lat później...
11 godzin temu, Tomii70 napisał:

Kupiłem FJR 1300  2008.Dałem się nią przejechać koledze który jeździ BMW GS 1250,był pozytywnie zaskoczony działaniem hamulców.Więc gadka o słabych hamulcach jest bezpodstawna.Hamulce w BMW mają wiele do życzenia,niestety ABS.Pewnie w nowszych modelach jest lepiej.

 

Ty tak na powaznie ? Ta FJR ma wogole ABS ? 

GS 1250 to z tego co wiem, juz jedna z nowszych konstrukcji i jedno jest pewne, uklad hamulcowy nie pozostawia tam nic do zyczenia

To moze wymien co w tych hamulcach BMW pozostawia do zyczenia i w czym te FJR maja byc lepsze ?

 

🙂

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ty tak na powaznie ? Ta FJR ma wogole ABS ? 
GS 1250 to z tego co wiem, juz jedna z nowszych konstrukcji i jedno jest pewne, uklad hamulcowy nie pozostawia tam nic do zyczenia
To moze wymien co w tych hamulcach BMW pozostawia do zyczenia i w czym te FJR maja byc lepsze ?
 


Tak, rocznik 2008 został wyposażony w ABS nowej generacji


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Damian85 napisał:

Jestem za tym, aby wręczyć kilka złotych łopat! 😄

Damian, ale niedawno Ci jedna wyslalem, 🤣

 

🙂

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...