Skocz do zawartości

Kto ma Yamahe FJR 1300 ( FJR1300 )


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, powiedzcie mi, czy te Yamahy pobierają olej podczas jazdy czy tej "wady" nie mają?

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

A jakie macie spalanie w FJR? Oczywiście chodzi mi o prędkości do 150km/h i ewentualnie miejskie? Ile można przejechać na zbiorniku? Interesuje mnie te moto ale nie lubię za często stawać na tankowanie, zwłaszcza na długich trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

[quote name='Wojto1976'

 

Mnie martwi natomiast praca zaworow bo tak jakos dziwnie cykaja i dosc wyraznie to slychac.

Czy w waszych fjrach jest podobnie?

 

 

to są prowadnice zaworowe ( juz nie pamiętam czy ssące czy wydechowe ), dopiero poprawili od 2006 r. w górę ( nowe zegary )

Podobno trzeba sie do tego przyzwyczaic ( nawet jeden uzytkownik FJR pisał że jak by mu przestało dzwonić to by pomyślał że coś się zepsuło )

Edytowane przez medor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! Jestem pierwszy raz na forum. Zastanawiam sie nad kupnem FJR 1300 i mam konkretne pytanie: czy mężczyzna o wzroście 186-190 cm i wadze ok.90 kg będzie miał wygodną pozycję do długiej jazdy? Zwłaszcza chodzi mi o ugięcie kolan i stawów skokowych. Czy kolana mieszczą się w przetłoczenia zbiornika i owiewek? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie macie spalanie w FJR? Oczywiście chodzi mi o prędkości do 150km/h i ewentualnie miejskie? Ile można przejechać na zbiorniku? Interesuje mnie te moto ale nie lubię za często stawać na tankowanie, zwłaszcza na długich trasach.

 

Do 150 km/h 2 osoby komplet załadowanych kufrów koło 6L

 

witam! Jestem pierwszy raz na forum. Zastanawiam sie nad kupnem FJR 1300 i mam konkretne pytanie: czy mężczyzna o wzroście 186-190 cm i wadze ok.90 kg będzie miał wygodną pozycję do długiej jazdy? Zwłaszcza chodzi mi o ugięcie kolan i stawów skokowych. Czy kolana mieszczą się w przetłoczenia zbiornika i owiewek? Pozdrawiam.

Jak najbardziej tylko byś musiał pomyślec o podniesieniu kierownicy, są takie podkładki podnoszą o ok 2-3 cm i to dużo daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

Mam zaszczyt od 2500km dosiadać FJR 1300 2002 rocznik.

Czytając forum pewne niuanse mam i w mojej.

- biegi, raz miękko, raz jak młotkiem:

wymieniłem płyn i jest troszkę lepiej, ale myslę że wymagane jest jeszcze podciśnieniowe odpowietrzenie, wtedy zobaczymy czy będzie lepiej.

 

Mam wielkie pytanie, prośbę. Moja FuJaRka kupiona z Francji. Prawdopodobnie jest zdławiona, bo też mam takie odczucie że nie ma tych 143 koników i max prędkość 220km/h (trochę mało). Nie rozbierałem obudowy filtra aby zaglądnąć w gardziele czy założone dławiki ( bo tak słyszałem, że je dławią). Pytanie: czy ktoś z Was spotkał sie ze zdławioną i jak sobie poradził z oddławieniem?

 

pozdrawiam

dm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Pragnę przypomiec koledze, że posiada motocykl turystyczny!

Jak na turystyka 220 km\h to mało....sorry :/

 

Witam

hmm.., turystyk czy nie turystyk, ale jak w specyfikacji motocykla podają prędkości max 260km/h a egzemplarz osiąga max 220km/h to chyba jest coś nie tak. Prawda?

Wiecie czym się różnią fora nie polskie od polskich???

otóż: na nie polskich jak prosisz o pomoc to otrzymujesz naprowadzenie w temacie a na polskich koment żeś głupie masz zdanie. sorry kolego ale mógłbyś sobie darować tą uwagę. Zwłaszcza,że to ma być turystyk o osiągach sportowych.

 

Wracając do tematu o zdławieniu:

Rozebrałem moją fujarkę i potwierdza się jest dławiona. Również na nalepce (pod siedziskiem) znalazłem info że typ mojej to RP 042, więc zastosowano dłąwiki typu 5JW-2, a powinny być 5JW. Z francusko języcznego forum otrzymałem pdf jak oddławić, zamiana dysz + operacja na kompie (mostek przewodów aby ominąć mapę). Osoby zainteresowane proszę na e-maila chętnie udzielę wszelkiej pomocy. ([email protected])

Uwaga: moja FJR to 2002 rocznik,bez immobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu o zdławieniu:

Rozebrałem moją fujarkę i potwierdza się jest dławiona. Również na nalepce (pod siedziskiem) znalazłem info że typ mojej to RP 042, więc zastosowano dłąwiki typu 5JW-2, a powinny być 5JW. Z francusko języcznego forum otrzymałem pdf jak oddławić, zamiana dysz + operacja na kompie (mostek przewodów aby ominąć mapę). Osoby zainteresowane proszę na e-maila chętnie udzielę wszelkiej pomocy. ([email protected])

Uwaga: moja FJR to 2002 rocznik,bez immobila.

 

Forum na którym się znajdujemy jest bardzo dobre i z niego tez sporo się dowiedziałem ale jeżeli potrzebujesz technicznych informacji polecam też sprawdzić na http://www.fj-fjr.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przyganiał kocioł.....

Ja chociaż zaglądam częściej na "te polskie"

ehhh......, a Ty dalej wilkiem. Właśnie takie podejście zniechęca często do odwiedzania "tych polskich". Szanowny kolego to nie kwestia zaglądania tu czy tam, tylko podejścia i życzliwości.

 

Wracając do mojego postu na temat sprzęgła.

Tak jak pisałem jedynka wchodziła jak młotkiem a teraz już nie :). Nie prawdą jest tak jak ktoś wcześniej pisał (że tak twierdził serwisant) że to taki urok. Odesłał bym serwisanta do specyfikacji technicznej fjr-ki, a szczególnie do rysunków technicznych kosza sprzęgła.

Jest taki myk, że ten odpowietrznik przy pompie sprzęgła (lewo-dół) to tylko odpowietrzenie pompy. Jest jeszcze nazwijmy to kanał z płynem hamulcowym za odpowietrznikiem, który nijak nie idzie odpowietrzyć. Jedynie można to zrobić od strony grzybka, czyli trzeba całe sprzęgło rozbierać ( takie udogodnienie inżynierów Yamahy ). Jest to mankament, który nie pozwala również przez odpowietrznik wymienić całości płynu w układzie.

Dopiero po rozebraniu całości wymieniłem cały płyn i odpowietrzyłem układ. Teraz biegi jak masełko, no jedynie czuć to co odbije na kardanie (ale to już taki urok wałów)

 

pozdrawiam grzebaczy, bo teraz nasz sezon na grzebanie w bebechach naszych maszynek ;)

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz sie misiu-pysiu, Rocket ma duuuzo lepsza skrzynie. FJR-ka zmusiala mnie do naprawdę przecwiczenia zmiany biegow i teraz robie to jak w masełku na Rockecie. Nie wiem czy tylko moj egzemplarz byl taki ale na poczatku bylem w szoku jak łatwo o bład na fujarze. Do tego czesto mi sie tak robilo, ze jak ostro kreciłem na biegach i nagle sie zatrzymalem to skrzynia mi sie blokowala. Nie moglem jej ruszyc. Fujara to złom * :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...