Skocz do zawartości

Jaki powinien być luz tłokowy ??????


hubertmtx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam >>> To producent określa pasowania tłok cylinder a wynika to z rozszerzalności metalu pod wpływem ciepła >> praktycznie kazdy silnik ma inne pasowania i tu przykładowo stary silnik 2t mercury ( lata 70-te>> silnik do motorówki ) miał fabryczne pasowania tłok cyl. ponad 1 mm i aż dziw bierze że to chodziło , natomiast nowsze mają od 0,4 do 0,8 mm . Na twoim miejscu sprawdziłbym w serwisówce bo szkoda żeby sie to zatarło po paru kilometrach. Jeśli chodzi o silniki chłodzone powietrzem to pasowanie powinno być dość luźne ponieważ one najbardziej narażone są na przegrzewanie i na tzw puchnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj odebralem cylinder z naprawy tzn mam nowa tuleje i nowy tlok. Koles powiedzial ze oryginalnie luzz powinien byc 0,06mm, ale on zrobil mi 0,05 bo podczas docierania straci tez 0,01 i bedzie git ! :buttrock: no i dziwie sie bo powiedział mi docieranie 200km, a wszyscy mowili 500 :D

 

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj odebralem cylinder z naprawy tzn mam nowa tuleje i nowy tlok. Koles powiedzial ze oryginalnie luzz powinien byc 0,06mm, ale on zrobil mi 0,05 bo podczas docierania straci tez 0,01 i bedzie git ! :buttrock: no i dziwie sie bo powiedział mi docieranie 200km, a wszyscy mowili 500 :crossy:

pozdro.

 

 

Witam >>Wydaje mi się że ci się coś pomyliło 0,05 ???? chyba o jedno zero za dużo !!! Moim skromnym zdaniem powinno być 0,5mm bo pięć setek to murowany zacier !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam >>Wydaje mi się że ci się coś pomyliło 0,05 ???? chyba o jedno zero za dużo !!! Moim skromnym zdaniem powinno być 0,5mm bo pięć setek to murowany zacier !!!

 

 

Napisał zapewne dobrze....w moim motorku zalecany przez producenta luz na tłoku wynosi 0.035~0.04 mm zatem 0.05 nie jest złą wartościa natomiast 0,5mm luzu to kwalifikacja do natychmiastowej wymiany :)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam >> z bólem serca muszę przyznać wam rację >>> pasowania jak w 4t <<< Tymbardziej potwierdza się to że każdy producent określa luzy pasowań do swoich silników indywidualnie i uzależnione to jest warunkami w jakich przyjdzie mu pracować . W starym mecurym rycerzyku tłok w tulei lata jak żyd po pustym sklepie , ale w marynistyce zapewne podyktowane jest to tym że czynnik chłodzący żadko kiedy ma temp wyższą niż 20 stopni a co za tym idzie tuleja jest chłodna i nie rozszerza się tak bardzo jak tłok >>> więc kompensują to odpowiednim pasowaniem <<< Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...