hubertmtx Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 WitamWiec mam pytanie. Jaki powinien być luz tłokowy w silnikach 2t 50-125 chłodzonych cieczą ???? I od razu jaki w silnikach chłodzonych powietrzem ??? pozdrawiamhubermtx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 (edytowane) to zalezy cyz nikasail czy zeliwo i jak zaleca producent.jak tlok puchnie.Wosner Np Zaleca tolerancje luzu 0,06mm mozna to wcyzytac na opakowaniu:) Edytowane 13 Września 2007 przez DiboS60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubertmtx Opublikowano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 chodzi mi o żeliwo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 (edytowane) w serwisówce powinno pisać albo w jakiejś instrukcji obsługi do twojego moto Edytowane 13 Września 2007 przez ozi159 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubertmtx Opublikowano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 w serwisówce powinno pisać albo w jakiejś instrukcji obsługi do twojego moto Za takie rady to ja dziekuje !!! Jakbym znalazł gdzieś to bym nie pisał tego tematu....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Witam >>> To producent określa pasowania tłok cylinder a wynika to z rozszerzalności metalu pod wpływem ciepła >> praktycznie kazdy silnik ma inne pasowania i tu przykładowo stary silnik 2t mercury ( lata 70-te>> silnik do motorówki ) miał fabryczne pasowania tłok cyl. ponad 1 mm i aż dziw bierze że to chodziło , natomiast nowsze mają od 0,4 do 0,8 mm . Na twoim miejscu sprawdziłbym w serwisówce bo szkoda żeby sie to zatarło po paru kilometrach. Jeśli chodzi o silniki chłodzone powietrzem to pasowanie powinno być dość luźne ponieważ one najbardziej narażone są na przegrzewanie i na tzw puchnięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lon_91 Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 wczoraj odebralem cylinder z naprawy tzn mam nowa tuleje i nowy tlok. Koles powiedzial ze oryginalnie luzz powinien byc 0,06mm, ale on zrobil mi 0,05 bo podczas docierania straci tez 0,01 i bedzie git ! :buttrock: no i dziwie sie bo powiedział mi docieranie 200km, a wszyscy mowili 500 :D pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 wczoraj odebralem cylinder z naprawy tzn mam nowa tuleje i nowy tlok. Koles powiedzial ze oryginalnie luzz powinien byc 0,06mm, ale on zrobil mi 0,05 bo podczas docierania straci tez 0,01 i bedzie git ! :buttrock: no i dziwie sie bo powiedział mi docieranie 200km, a wszyscy mowili 500 :crossy:pozdro. Witam >>Wydaje mi się że ci się coś pomyliło 0,05 ???? chyba o jedno zero za dużo !!! Moim skromnym zdaniem powinno być 0,5mm bo pięć setek to murowany zacier !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Witam >>Wydaje mi się że ci się coś pomyliło 0,05 ???? chyba o jedno zero za dużo !!! Moim skromnym zdaniem powinno być 0,5mm bo pięć setek to murowany zacier !!! Napisał zapewne dobrze....w moim motorku zalecany przez producenta luz na tłoku wynosi 0.035~0.04 mm zatem 0.05 nie jest złą wartościa natomiast 0,5mm luzu to kwalifikacja do natychmiastowej wymiany :) Pozdrawiam :) Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lon_91 Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 patrzy ... i czytaj pudełko ... http://www.bikepics.com/pictures/1023409/kliknij sobie na zdjęcie wtedy się powiększy i zobaczysz co jest napisane... pozdro :PP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Witam >> z bólem serca muszę przyznać wam rację >>> pasowania jak w 4t <<< Tymbardziej potwierdza się to że każdy producent określa luzy pasowań do swoich silników indywidualnie i uzależnione to jest warunkami w jakich przyjdzie mu pracować . W starym mecurym rycerzyku tłok w tulei lata jak żyd po pustym sklepie , ale w marynistyce zapewne podyktowane jest to tym że czynnik chłodzący żadko kiedy ma temp wyższą niż 20 stopni a co za tym idzie tuleja jest chłodna i nie rozszerza się tak bardzo jak tłok >>> więc kompensują to odpowiednim pasowaniem <<< Pozdrawiam. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Za takie rady to ja dziekuje !!! Jakbym znalazł gdzieś to bym nie pisał tego tematu....... chciałem tylko pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.