Skocz do zawartości

Kawasaki ZX12R czy Suzuki GSX 1300 Hayabusa


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio coś Suzukowcy narzekali, bo na jakimś shootout'cie honda wycisnęła największa moc. Nie pamiętam ile, ale dużo. Oczywiście XX. No ale po bliższym zanalizowaniu sprawy okazało się że wygrały motocykle fabryczne, czyli sponsorowane przez producentów. Drugie chyba było Kawasaki. A na lokalnych dragstripach jak królowała Busa tak króluje :D.

 

Tyle że uczciwie trzeba przyznać że ten chyba rekord świata należy do Hondy.

 

BTW - seryjny XX ma 138 KM na kole. Phi - tyle to ja ze swojego B12 wycisnę :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b12 ma ok 96-98 na tylnym ,a żeby 138 wycisnąć to juztrzeba sie troche napracować wydech dj&KN i przeróbka airboxa da max 120.. albo rozwiecać albo wałki...

a xx można w nieskonczoność prawie tak samo przerabiać...no i jeszcze doładowanie dynamiczne...

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b12 ma ok 96-98 na tylnym ,

 

Racja. Warto może dodać że to całkiem niezły wynik. Większość tego co podają producenci to pobożne życzenia. 96-98 na kole daje jakieś 106-109 KM na sprzęgle. Motorrad zmierzył B12 na 114.

 

No i starsze B12 ze slingshotami są nieznacznie mocniejsze. Przynajmniej tak w Haynesie stoi.

 

a żeby 138 wycisnąć to juztrzeba sie troche napracować

 

Racja, ale to nie jest straszny wynik. Gsxr z serii K,L,M i N czyli 1127 osiągał tyle na samym wydechu i dostrojeniu gaźników. Tyle że tam wydech więcej dawał, bo seryjny 4-2 był restrykcyjny.

 

wydech dj&KN i przeróbka airboxa da max 120..

 

Racja. Za to wywalenie aiboxa w diabły i założenie podwójnych K&N, plus wydech ma prawo dać trochę więcej. Airbox w B12 to badziew.

 

albo rozwiecać albo wałki...

 

Rozwiert sobie podaruję. Kupiłem głowicę gsxr '88 z wałkami (w drodze) i jakbym to założył to przy dobrym wydechu ma to mieć te 140 KM i już. Niejeden robił i niejeden mierzył. Poczekaj - poszukam dyno

 

dynosheet_frankenstein.jpg

 

To 1216-tka na gaźnikach 40mm i pełnym wydechu, ale za to ma 152 KM.

 

Oj, nie chce mi się szukać, ale widziałem silnik 1127 z głowicą 88-750 i miał 135 na hamowni statycznej, czyli na bezwładnościowej spokojnie przeskakuje 140. Kompresję miał obniżoną do 11.3. Oczywiście wydech itp.

 

No ale ja dam chyba tylko wałek ssący, bo rozrząd z 88-750 był dość agresywny. Wolę mieć więcej średnich niż maks na samej górze, choć B12 ma uciąg jak lokomotywa, więc jest z czego odpuścić, no i przy większej kompresji nie stracił bym tak wiele dołu. Jeszcze pomyślę.

 

a xx można w nieskonczoność prawie tak samo przerabiać...no i jeszcze doładowanie dynamiczne...

 

A tam można. Nie rozwiercisz bo chłodzenie wodne szybko wejdzie w paradę. Jak masz szczęście że kupiłeś model gaźnikowy to znam przypadek że ktoś sobie stuningował do 145 KM na kole, ale się potem przerzucił na B12 który teraz ma 170 KM na silniku plus 80 KM NOS. Są motocykle które można tanio i efektywnie wykręcać a są takie które się do tego marnie nadają. XX mi pasuje do tej drugiej kategorii. Najprościej z niego uzyskać dodatkowe konie sprzedając i kupując Busę :D. Normalne hamulce dostaje się gratis :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc standardowej Hayabusy mierzona na tylnym kole w zależności od egzemplarza wynosi od 154 do 162KM (dane ze 178 pomiarów). Nieco większa była w modelach 1999 -2001(miały katalizator nieregulowany bez sondy lambda) :lol: .

W 2005 r Suzuki zapowiada gruntowną modernizację Busy. :lol: Ma być o 30kg lżejsza, mieć nowe hamulce (jak w GSX-R 1000), a moc na sprzęgle ma wynosić 220KM. Nie wspominają nic na temat zmiany wyglądu motocykla. :cry:

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc standardowej Hayabusy mierzona na tylnym kole w zależności od egzemplarza wynosi od 154 do 162KM (dane ze 178 pomiarów).

 

Generalnie wiem że około tyle i na drugiej stronie tego wątku jest fajny animowany gif więc jak nie zajrzałeś to zobacz.

 

Ale ja nie o tym. Jak zrobili 178 pomiarów to by się dało średnią wyciągnąć a nawet odchylenie standardowe. Nie wiesz nic więcej?

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju a jak sobie poradzisz ze sprzegiełkiem w b12? mąujesz suche z ducati?? chyba tyle co motocykl , czy moze tarcze kevlarowe i inne duperele ,czy nieznasz dnia ani godziny kiedy padnie ???:? i liczysz na wymiany razem z olejem ;P

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak zle, wzmacnia sie kosz sprzeglowy ( tak jak w moim GS ) i nawet 400 KM nie stanowi problemu. Firm, ktore to robia jest wiele.

Ja bede wlasnie robil swoj kosz bo sprezyny w nim lomocza jakby za chwile wszystko sie mialo rozpasc. No ale lomocza tak juz od jakichs 5 lat i nic sie zlego nie dzieje.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju a jak sobie poradzisz ze sprzegiełkiem w b12? mąujesz suche z ducati?? chyba tyle co motocykl ' date=' czy moze tarcze kevlarowe i inne duperele ,czy nieznasz dnia ani godziny kiedy padnie ???:? i liczysz na wymiany razem z olejem ;P[/quote']

Sprzęgło w drodze. Tzn o ile mam szczęście i kupiłem takie jak trzeba. Jak nie kupiłem takiego jak trzeba (choć sprzedawca się zastrzega że prawidłowe) to będę kombinował. Najbardziej mi zależy na koszu ale właśnie on może nie pasować. Miejmy nadzieję że jak ktoś wprost pisze że takie wyciągnął z gixxera '90 to nie kłamie.

 

Co do kevlarów - to ja tam nie wierzę w aftermarkety. Suzuki pany, jeśli chodzi o sprzęgła.

 

Nie jest tak zle' date=' wzmacnia sie kosz sprzeglowy ( tak jak w moim GS ) i nawet 400 KM nie stanowi problemu. Firm, ktore to robia jest wiele. [/quote']

W przypadku GSX trochę w tym racji, ale 400 KM to jednak trzeba zainstalować to sprzęgło odśrodkowe. Lock Up clutch, znaczy się.

 

BTW - doczytałem się że GSX w za oceanem nazywa się GS bo połączenie SX im się nie podobało, purytanom :D. Przecież to bardzo SeXowne maszyny. :D

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bollocks ' date='all bollocks jak wam mało ściemy to looknijcie tutaj:http://www.sportrider.com/bikes/146_0110_hayabusa/[/quote']

A to, muszę przyznać, nie do końca łapię. Chodzi o to że producenci podają łagonie mówiąc "optymistyczne" moce w broszurach reklamowych? No to jest prawda i nie ma co dyskutować.

 

Jakby się komuś nie chciało doszukiwać wykresów na stronie, a u mnie dodatkowo te pupupy źle działały, to podam bezpośrednie obrazki.

146-0110-SHOW-14-zoom.jpg

146-0110-SHOW-15-zoom.jpg

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do kevlarów - to ja tam nie wierzę w aftermarkety. Suzuki pany' date=' jeśli chodzi o sprzęgła.

 

 

Pozdro.[/quote']

no to wierzysz w MINE ... qrwa co strona o streetach każdy ci powie że sprzęgło z b12 seyjne i tarcze pada zniecaka ja sie sam przekonałem..

jak po 15 se konkursu palenia gumy sprzęgło oddaje posłuszeństwa ,na jedne ze stronek z testów b12 kleś w rok zajechał 3 komlety tarcz.... to jest najsłabsze ogniwo b12 :arrow: SPRZĘGŁO

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda ale nie wynika to ze złej jakości tarcz. Wprost przeciwnie. Każdy kto próbował aftermarketów prawdopodobnie powie ci coś wprost przeciwnego, czyli że tamte są jeszcze gorsze.

 

Nie wiem do jakiego stopnia cię to interesuje, ale mogę rozwinąć, dość szeroko, z wymiarami i szczegółami :D. Jak chcesz to napisz.

 

Na szybko to napiszę tylko, że tak, sprzęgło B12 jest słabe z kilku powodów, ale nie z powodu kiepskich tarcz. Pierwszy to mniejsza średnica tarcz. Tarcze B12 są o raptem 5mm mniejsze niż z gixxera ale daje to o jakieś 30% mniejszą powierzchnię. No i tak to jest. 30% słabsze sprzęgło od gixxera 2G (drugiej generacji) nie wróży długowieczności, bo i gixxer 2G nie miał wielce mocnego sprzęgła (jedna płytka mniej niż w 1G i słabsze sprężyny). Mocne sprzęgła miał za to gixxer 1G. Jedyny pewny sposób na wzmocnienie sprzęgła B12 to wymiana na gixxerowe, kombinowane, z koszem z gixxera 2G a bebechami z gixxera 1G i odpowiednimi dystansami w odpowiednich miejscach, żeby to wszystko grało. Coś takiego zamierzam zrobić.

 

Co do jakości tarcz sprzęgłowych suzuki to opinie się potwierdzają z wielu źródeł. Są po prostu najlepsze na rynku. Poza tym (tarcze na bok) suzuki robi dość pancerne sprzęgła które znoszą wiele nadużyć. Ja tam nie słyszłem o tym żeby się któreś rozpadło jak to się działo dość często w niektórych innych motocyklach. Suzuki robi dobre sprzęgła a sprzęgło B12 jest po prostu przystosowane do jazdy na oleju mineralnym na nietuningowanym motocyklu. Jak ktoś ma zamiar używać syntetyka na tuningowanym silniku to musi wziąć pod uwagę że mu to nie wytrzyma zbyt długo. No i używać trzeba z głową. Ludzie palą często sprzęgła bo nie umieją się z nimi obchodzić, potem zmieniają na aftermarket i pada im to jeszcze szybciej.

 

Sam nie wiem - chcesz więcej to pisz :D.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

witam

mam zamiar wciagnac ktoregos z tych motocykli i sie waham który wybrac? Odrazu dodam ze latam juz pare latek i miałem wiele sprzetów ale pragne cos wiekszego:) Prosze napiszcie jesli mieliscie kontakt z obydwiema maszynaki jakie sa wasze odczucia:) wady i zalery

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...