Buber Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 No cóż.... troszke mnie dziwi podejście niektórych autorów powyżej. Z tego co wiedza mechaniczno gaźnikowa mówi, to jest tak:Masz moto standard. Wyregulowane do optymalej i ekonomicznej jazdy (w fabryce). Chcesz więcej kopa - czyli więcej mieszanki w cylindrze. Zakładasz stożki (flitry umożliwiające dolot większej ilości powietrza) i od razu jest... gorzej! Bo własnie zubożyłeś mieszankę. Należy razem z filtrem zmieniać dysze główne. Kręcenie śrubą od składu mieszanki bardzo niewiele da, bo ta śruba odpowiada za najniższy zakres obrotów. Wg. mnie ktoś u ciebie zmienił filtry i 1. albo przegiął z dyszami i wstawił za duże.2. filtry sie przypchały i juz nie dają tego co powinny. Zbadaj na necie jakie dysze powinny być a jakie masz. Ale w każdym wypadku - zmiana typu filtra powinna automatycznie pociągać za sobą zmianę dysz. A poziom paliwa zostaw, bo ma być taki jak fabryka dała. Zmieniłeś (lub poprzedni właściciel) flitry, to zmieniaj dysze, a poziomu nie ruszaj. Bo ci zdechnie na wysokich obrotach (będzie dostawał za mało paliwa). POwodzenia. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Henio, naczym ma polegac przebudowa twojej FJ ?Lucass, jaki masz wydech w swoim motocyklu, czy fabryczny ?Buber, kazde z urzadzen gaznika w tym ustawienie poziomu ma wplyw na prace innych podzespolow, o czym niedawno bolesnie ( $450 ) mi przypomniala moja BSA. Obnizenie poziomu wplywa na poziom paliwa we wszystkich dyszach, w zwiazku z tym dotychczasowe dysze glowne moga nagle stac sie za male dla prawidlowego spalania.Wracajac do problemu Lucassa moze jest cos co powoduje stale wzbogacenie mieszanki niezaleznie od filtrow, np zle dzialajace ( niedomkniete ) ssanie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Wydechy mam oryginalne, nic nie grzebane.Iglice nie mają możliwości przestawiania, ale nawet w sposób partyzancki nie były podnoszone.Stożki sa czyste, nawet w tej chwili nie nasmarowane, umyte i przedmuchane kompresorem.Dysze posiadaja te same oznaczenia co w katalogu częsci, nie są to dysze typu Racing :icon_mrgreen:Ssanie do końca się domyka, tak ustawiłem, żeby właśnie wyeliminować tą opcję.Poziom paliwa jest strasznie niski w komorze pływakowej, wręcz niemożliwy, a moto ma zakopcone lekko świece. Niby powinny być jasne, bo zubożyłem, a jest na odwrót. Zrobię tak: wywale stożki, pojeżdze bez nich - zobaczę co będzie, czy świece dalej będa przykopcone. Kupie airbox o podobnych wymiarach, przerobię - i zobaczę, jak nic nie pomoże to wypierd.. gaźniki i kupuje za 200zł od ER5 czy KLE. Dziękuję bardzo za odpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Przyszlo mi do glowy ze moze jest to normalne zuzycie dysz, np wolnych obrotow, dajace obraz zakopconej swiecy.Przelec sie kilka km na wysokich obrotach i wylacz silnik bez schodzenia na wolne po czym sprawdz swiece, czy beda zakopcone, czy nie.Moga cie zaskoczyc. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Henio, naczym ma polegac przebudowa twojej FJ ?Z FJ zostanie tylko rama silnik i wydechy. Reszta na allegro. Puszka filtra powietrza też. Filtry mają byc nakładane na gaźniki i stąd pytanie jaka jest róznica pomiedzy K&N a zwykłymi stozkami po 50zł. Chodzi mi o kulturę pracy silnika i problematyczność ustawienia gaźników a nie o żaden tuning (mocy i tak wystarczy). Z doswiadczenia wiem że zwykłe stożki są dosyć upierdliwe może K&N są mniej wredne w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Rozumiem ze usuniecie puszki filtra dyktowane jest wzgledami estetycznymi, ale jakiekolwiek stozki dosc ostro zubozaja mieszanke - K&N rowniez.Dla mnie zawsze lepszym wyjsciem jest zalozenie wysoko przeplywowego filtra do wnetrza oryginalnej puszki - zachowana jest wowczas bazowa objetosc ppowietrza z ktora wspolpracuja gazniki.No bedziesz mial pewnie troche zabawy z ustawieniem gaznikow i tyle. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Dokładnie tak. Żeby tylko ta zabawa nie przyprawiła mnie o ból głowy :biggrin: Zobaczymy jak to mówią człowiek całe życie sie uczypozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.