_SB_ Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Czołem.Ostatnio sobie przypomniałem, że mam jawkę 50 (kaczkę) z 74roku i postanowiłem doprowadzić ją do stanu używalności. Po ostatnich jazdach zauważyłem problemy:-silnik ekstremalnie słaby (ciężko ruszyć w dwie osoby na płaskim)-świeca czarna i wilgotna-gaśnie po 3 minutach jazdy, po krótkim przestoju znowu może zapalić-brakuje przycisku do zalewania gaźnika - jest po prostu dziura-przerywa na wysokich obrotach-powolna reakcja na dodanie gazu-dźwięk jakiś taki zduszony Pomyślałem, że problem tkwi w gaźniku, że daje zbyt bogatą mieszankę. Szczególnie, że jest w nim dziura zamiast przycisku :) Zatkałem ją szczelnie - wtedy silnik w ogóle nie chciał zapalić. Jak się zabrać do zdiagnozowania problemu i naprawy bo po zatkaniu dziury w ogóle nie odpala?A może coś innego tam szwankuje (np. filtr powietrza zatkany czy co..) Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Witam w swoim pytaniu nie napisałeś od kiedy motorower był nieużywany. Jeżeli od kilkunastu lat to przywrócenie go do stanu używalności to poważniejsza sprawa. Brak mocy mogą powodować zastane w tłoku pierścienie, rozszczelniona komora korbowa ( simmeringi utraciły plastycznosc), może to zabrzmi śmiesznie ale widziałem już gniazda mysie w tłumikach i filtrach powietrza. Proponuje całkowity przegląd ponieważ eliminowanie pojedyńczych usterek to półśrodek i strata czasu, bo okaże się że gdy silnik będzie jakoś pracował to rozpadnie się sprzęgło z racji wiekowych wkladek korkowych itd. Czyszcenie gaźnika i filtar powietrza, przegląd instalacji to oczywiscie niezbędne prace. Pozdrawiam życzę sukcesów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_SB_ Opublikowano 6 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Przestój w jeździe to niecały rok. Wtedy były podobne dolegliwości ale sprawę olałem, bo mnie zastała zima. Na początek trzeba chyba będzie ją rozebrać i przeczyścić gaźnik i filtr.. później się zobaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szyszunia1514 Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 (edytowane) wyczyść gaźnik i filtr, iglicę ustaw na drugi rowek od góry, jak to nie pomoże to podegnij trochę blaszkę w gaźniku do góry. przerywa na wysokich- świeca zapchane dysze , ew, kondensator lub cewka butelkowa, może też gubić masę, dzwięk zdławiony- rozkręć tłumik i wyczyść go :) Edytowane 6 Września 2007 przez szyszunia1514 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 Witam Podobnie jak ty też miałem ten problem. Dostałem od wujka pancerke. Tylko ze ona nie paliła wcale. Moje rady:1. Zbadaj kompreche jak za słaba to zmien tłok radze wykręcic cylinder i głowice bo niewiadomo jak tam w środku3. Kup zalewak do gaźnika, sprawdz pływak bo to na bank wina paliwa no i oczywiscie zbadaj iskre Pozdro myslęze pomogłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.