Skocz do zawartości

Jawa 50


_SB_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.

Ostatnio sobie przypomniałem, że mam jawkę 50 (kaczkę) z 74roku i postanowiłem doprowadzić ją do stanu używalności. Po ostatnich jazdach zauważyłem problemy:

-silnik ekstremalnie słaby (ciężko ruszyć w dwie osoby na płaskim)

-świeca czarna i wilgotna

-gaśnie po 3 minutach jazdy, po krótkim przestoju znowu może zapalić

-brakuje przycisku do zalewania gaźnika - jest po prostu dziura

-przerywa na wysokich obrotach

-powolna reakcja na dodanie gazu

-dźwięk jakiś taki zduszony

 

Pomyślałem, że problem tkwi w gaźniku, że daje zbyt bogatą mieszankę. Szczególnie, że jest w nim dziura zamiast przycisku :) Zatkałem ją szczelnie - wtedy silnik w ogóle nie chciał zapalić.

 

Jak się zabrać do zdiagnozowania problemu i naprawy bo po zatkaniu dziury w ogóle nie odpala?

A może coś innego tam szwankuje (np. filtr powietrza zatkany czy co..)

 

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w swoim pytaniu nie napisałeś od kiedy motorower był nieużywany. Jeżeli od kilkunastu lat to przywrócenie go do stanu używalności to poważniejsza sprawa. Brak mocy mogą powodować zastane w tłoku pierścienie, rozszczelniona komora korbowa ( simmeringi utraciły plastycznosc), może to zabrzmi śmiesznie ale widziałem już gniazda mysie w tłumikach i filtrach powietrza. Proponuje całkowity przegląd ponieważ eliminowanie pojedyńczych usterek to półśrodek i strata czasu, bo okaże się że gdy silnik będzie jakoś pracował to rozpadnie się sprzęgło z racji wiekowych wkladek korkowych itd. Czyszcenie gaźnika i filtar powietrza, przegląd instalacji to oczywiscie niezbędne prace. Pozdrawiam życzę sukcesów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestój w jeździe to niecały rok. Wtedy były podobne dolegliwości ale sprawę olałem, bo mnie zastała zima. Na początek trzeba chyba będzie ją rozebrać i przeczyścić gaźnik i filtr.. później się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyść gaźnik i filtr, iglicę ustaw na drugi rowek od góry, jak to nie pomoże to podegnij trochę blaszkę w gaźniku do góry. przerywa na wysokich- świeca zapchane dysze , ew, kondensator lub cewka butelkowa, może też gubić masę, dzwięk zdławiony- rozkręć tłumik i wyczyść go :)

Edytowane przez szyszunia1514
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podobnie jak ty też miałem ten problem.

Dostałem od wujka pancerke.

Tylko ze ona nie paliła wcale.

Moje rady:

1. Zbadaj kompreche jak za słaba to zmien tłok radze wykręcic cylinder i głowice bo niewiadomo jak tam w środku

3. Kup zalewak do gaźnika, sprawdz pływak bo to na bank wina paliwa no i oczywiscie zbadaj iskre

Pozdro myslęze pomogłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...