Skocz do zawartości

Top speed record


Z3US
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

D U P A ha ha ha, mam nwiutki licznik od simaka  :twisted: i działa jak ta lala

 

No to najbardziej ciekawi mnie, jak wyszło ci to 68 km/h :?: O ile wiem, to normalne liczniki są skalowane co 5-10 km/h. Tak więc ze skali w zaden sposób nie mogłeś odczytać liczby 68. To po pierwsze. Po drugie: błąd licznika. Niedawno z ciekawości sam sprawdzałem o ile oszukuje mnie moja etka: do ręki przywiązałem sobie odbiornik GPS (od kiedy Amerykanie wyłączyli kodowanie SA kilka lat temu odczyty z gsp są holernie dokładne, tak więc można spokojnie zaufać wskazaniom odbiornika) i śmignąłem na trasę - co jakiś czas porównywałem wskazanie gpsu i licznika motocyklowego. Błąd wyszedł niemal idealnie na poziomie 10% - oczywiście w górę. Zasada jest taka, ze każdy licznik powinien nieco zawyżać (z oczywistych względów nie może okłamywac nas "w dół"). Nie wiem też, jak licznik od simsona może się spisywać w jawie - jeżeli odczyt jest z koła, to bardzo ważne są takie szczegóły jak np. wielkość opony (qmpel ma u siebie w etce oponę o wyższym profilu niż zwykła i licznik zaniża mu o 10% z tego powodu). Aha - i jeszcze jedno, istotne pytanie - do ilu jest wyskalowany ten licznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, nie hahaha hihihi - ja nie wiem jak jest z licznikiem od simaka, ale prawidlowo to ci predkosci nie wskaze prawie nigdy ( blad, jak pisal ukasz).

Najlepiej zamontowac i wyskalowac porzadnie licznik rowery, wtedy bedzie wg mnie najdokladniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zamontowac i wyskalowac porzadnie licznik rowery, wtedy bedzie wg mnie najdokladniej.

 

Licznik rowerowy MOŻE być bardzo dokładny, ale tylko pod warunkiem, że w ustawieniach wpiszesz bardzo dokładny obwód (czy tez promień) koła wraz z oponą. Taki licznik działa na bardzo prostej zasadzie: mnoży ilość obrotów koła przez jego obwód, co daje przebyty dystans. Jeżeli ktoś jest ciekawy proponuję sprawdzić jak błąd we wskazaniach w zależności od błędu z jakim podany był promień - dla niektórych rezultat będzie na pewno dużym zaskoczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu sie zgadzam - mam paru znajomych ze "zrobionymi" furami, kazdy z nich ma zamocowany licznik rowerowy ( np na kierze) i stwierdzam, ze sa kolosalne roznice we wskazaniach w porownaniu z fabrycznym ( np w takim maluchu licznik podobno wskazuje pozal sie boze juz od 80 wzwyz ). Co tu duzo mowic - qmpel w swoim maluszku ( wstawiona 900tka) zamyka fabryke, dalej pokazuje mu Sigma Sport ).

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak to przełoże licznik z roweru do moto i zobaczymy ile pokaże. A odpowiedź dla ukasza 68 to jest tylko około bo tyle mniej więcej wskazał mi licznik, chociaż delikatnie się bujała wskazówka i przekraczała lekko ponad 70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

65 km/h z pasażerem przy wjeździe do tunelu pod Wisłostradą w Wawie (oczywiście wg. wskazań 'komputera pokładowego'). Po przekroczeniu 50, kiedy to liczniki pokazuje od 30 do 60, wskazówka się stabilizuje i cokolwiek można odczytać. Wiem, tylko że więcej (choć teoretycznie możliwe, bo się cały czas rozpędziałem) jechać się nie dało, bo po przekroczeniu 65 zwyczajnie siadał zapłon, który dbał o zdrowie i życie moje i pasażera :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...