Skocz do zawartości

Jakie Enduro do cross country? 125 2T


Rekomendowane odpowiedzi

siema

niedawno sprzedalem moja dt80 i teraz mam dylemat co kupic, motorkiem chce jezdzic po lesie, w trasy enduro i na rajdy crosscantry-opcjonalnie ale nie wykluczone (nie zasmiecajcie tego tematu postami typu miales dt80 i juz na crosscantry sie pcha bo chyba kazdy moze sprobowac?!):

1. musi to byc 125 2T enduro, zarejestrowane w PL, lub z papierami (żaden cross nie wchodzi w gre!)

 

2. jaki model wybrac?

 

kdx? - z opini wynika ze mocny i ze sie do tego nadaje ale jak do tego z cześciami? bo sam motor ciezko kupic a co dopiero czesci? macie linki gdzie beda czesci?

 

kmx? - fajne enduro, dostep do czesci jest, moc mysle ze odpowiednia i ogolnie ok

 

dt? - tez ok ale slyszalem ze za miekki, czesci full

 

rx? - 33KM, czesci sa bo taki sam silnik jak rs, najlzejszy (107kg) i USD , najlepszy?

 

etx? - czym sie rozni od rx?

 

crm? - mocna ale nie wiem jak czesci i ogolnie silnik jaki w tym jest? (dobry, awaryjny...)

 

cos innego?

 

cena: do 5 tys.zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kmx'a - po pelnym odblokowaniu i wyrzuceniu zbednego balastu calkiem przyjemna maszyna. Nie grzeszy moca,ale nie ma tragicznie.

 

Dt ? Jak dla mnie odpowiednik kmx'a z innej stajni. Zawieszenie ani w jednym ani drugim nie jest cudowne.

 

Rx ? Na forum Mr.Maciek sprzedaje i to tanio - zagadaj do niego albo poszukaj ogloszenia na allegro. Nie mialem z nim wiele stycznosci,ale wystaje ponad dt i kmx'a.

 

Etx ? Nie wiem,chyba starsza/slabsza wersja rx'a - niech kto inny sie wypowie.

 

Kdx ? Swietna maszyna,mialem okazje testowac w tym samym momencie wraz z kmx'em - kolosalna roznica,czesci nie brak - silnik ze starszego kx'a.

 

Crm ? Nie wiem,nie jezdzilem ani razu.

 

Pozdro :(

 

PS ja bym wybral kdx'a lub rx'a z lekka przewaga tego pierwszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kmx'a - po pelnym odblokowaniu i wyrzuceniu zbednego balastu calkiem przyjemna maszyna. Nie grzeszy moca,ale nie ma tragicznie.

 

Dt ? Jak dla mnie odpowiednik kmx'a z innej stajni. Zawieszenie ani w jednym ani drugim nie jest cudowne.

 

Rx ? Na forum Mr.Maciek sprzedaje i to tanio - zagadaj do niego albo poszukaj ogloszenia na allegro. Nie mialem z nim wiele stycznosci,ale wystaje ponad dt i kmx'a.

 

Etx ? Nie wiem,chyba starsza/slabsza wersja rx'a - niech kto inny sie wypowie.

 

Kdx ? Swietna maszyna,mialem okazje testowac w tym samym momencie wraz z kmx'em - kolosalna roznica,czesci nie brak - silnik ze starszego kx'a.

 

Crm ? Nie wiem,nie jezdzilem ani razu.

 

Pozdro :(

 

PS ja bym wybral kdx'a lub rx'a z lekka przewaga tego pierwszego.

 

 

Jezdziłem na każdym z tych motocykli i z tego co wymieniłeś to jak dla mnie w grę wchodzą RX, CRM i DT bo reszta to toczydełka. NA tych motorach przynajmniej dawniej widywałem ludzi na rajdach i zawodach natomiast KDX 125 czy KMX to nigdy nie spotkałem. RX ma przynajmniej kształty i geometrie przypominające hard enduro.

W KDX jedynie rama pochodzi od starszej crossówki. Reszta nie ma i nigdy niemiała nic wspolnego z KX :flesje:

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdziłem na każdym z tych motocykli i z tego co wymieniłeś to jak dla mnie w grę wchodzą RX, CRM i DT bo reszta to toczydełka. NA tych motorach przynajmniej dawniej widywałem ludzi na rajdach i zawodach natomiast KDX 125 czy KMX to nigdy nie spotkałem. RX ma przynajmniej kształty i geometrie przypominające hard enduro.

W KDX jedynie rama pochodzi od starszej crossówki. Reszta nie ma i nigdy niemiała nic wspolnego z KX :(

 

Mi osobiście się wydaje że jeśli DT twoim zdaniem nadaje się do czegoś takiego to KDX to to toczydełko na pewno nie jest. Mówie od razu, że nie miałem jeszcze do czynienia z KDX'em ale opinie ma bardzo dobre, a DT jak to DT jeździłem i powiem... to jest toczydełko :flesje:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W KDX jedynie rama pochodzi od starszej crossówki. Reszta nie ma i nigdy niemiała nic wspolnego z KX :notworthy:

 

Nie jeździłem KDX'em ale słyszałem wiele poytywnych opinii. Z wyglądu do złudzenia przypomina KX'a z 1991 roku, ma podobny silnik i wiem, ze tłok od KX pasuje do KDX, pewnie wiele innych częsci łącznie z plastikami też. Ja bym wybierał między RX, KDX a CRM.

 

Idę sie szykować na rozpoczęcie roku...

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem KDX'em ale słyszałem wiele poytywnych opinii. Z wyglądu do złudzenia przypomina KX'a z 1991 roku, ma podobny silnik i wiem, ze tłok od KX pasuje do KDX, pewnie wiele innych częsci łącznie z plastikami też. Ja bym wybierał między RX, KDX a CRM.

 

Idę sie szykować na rozpoczęcie roku...

 

Z tym się zgodze :) już ta DT nie kuje tak w oczy i KDX też w odpowiedniej grupie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdziłem na każdym z tych motocykli i z tego co wymieniłeś to jak dla mnie w grę wchodzą RX, CRM i DT bo reszta to toczydełka. NA tych motorach przynajmniej dawniej widywałem ludzi na rajdach i zawodach natomiast KDX 125 czy KMX to nigdy nie spotkałem. RX ma przynajmniej kształty i geometrie przypominające hard enduro.

W KDX jedynie rama pochodzi od starszej crossówki. Reszta nie ma i nigdy niemiała nic wspolnego z KX :biggrin:

 

 

Dziwi mnie to,ze stawiasz dt na rowni z rx i crm. Dt dla mnie ewidentnie klasa kmx'a,a rx wyzej(crm nie mowie - bo nie jedzilem). Nie wiem jakiego kmx'a i dt widziales,ze tak oceniasz ? Kmx w niczym nie odstaje od dt i na pewno nie ma ktorys z nich czegos na tyle lepszego,zeby to odczuc - przynajmniej w mojej opinii. Kdx nie ma silnika ze starego kx'a ? To z czego to jest silnik ? Na pewno nie taki jak w kmx'ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema

niedawno sprzedalem moja dt80 i teraz mam dylemat co kupic, motorkiem chce jezdzic po lesie, w trasy enduro i na rajdy crosscantry-opcjonalnie ale nie wykluczone (nie zasmiecajcie tego tematu postami typu miales dt80 i juz na crosscantry sie pcha bo chyba kazdy moze sprobowac?!):

1. musi to byc 125 2T enduro, zarejestrowane w PL, lub z papierami (żaden cross nie wchodzi w gre!)

 

2. jaki model wybrac?

 

kdx? - z opini wynika ze mocny i ze sie do tego nadaje ale jak do tego z cześciami? bo sam motor ciezko kupic a co dopiero czesci? macie linki gdzie beda czesci?

 

kmx? - fajne enduro, dostep do czesci jest, moc mysle ze odpowiednia i ogolnie ok

 

dt? - tez ok ale slyszalem ze za miekki, czesci full

 

rx? - 33KM, czesci sa bo taki sam silnik jak rs, najlzejszy (107kg) i USD , najlepszy?

 

etx? - czym sie rozni od rx?

 

crm? - mocna ale nie wiem jak czesci i ogolnie silnik jaki w tym jest? (dobry, awaryjny...)

 

cos innego?

 

cena: do 5 tys.złK

 

Gratuluję trzeźwego myślenia, gwarantuje Ci to szybszą naukę i mniejszą ilość złamań.

Przesiadka z DT 80 na "cywilne" ENDURO 125 jest właściwą drogą.

 

Odniosę się do Twoich typów :

 

- KDX nie jeździłem i ciężko mi coś o tym powiedzieć, jestem prawie pewny że będą problemy z częściami, manualem itp. itd.

 

- KMX ... hmmm moto bardzo mocno po blokowane, moc niestety słaba, geometria ramy dla niewysokich osób ,max 175 cm , charakterystyka silnika i zawieszenia mocno przypominająca 4T (np. XL 125). Części łatwo dostępne jak również manualne itp. Ogólnie ten motocykl przypomina mocno Hondę MTX która niestety w mojej opinii nie okazała się być ponadczasową konstrukcją :-(

 

- DT 125 LC2 , dobry sprzęt dający bardzo duże możliwości zarówno podniesienia mocy jak również zawieszeń itp. itd. Seryjnie dosyć ciężki ale sporo można odkręcić :-). Zawieszenia da się utwardzić a moto dostosować nawet dla osób bardzo wyskich. Najlepszy dostęp do części, firmowych jak również podróbek.

Bardzo niezawodny silnik z dużymi przebiegami pomiędzy remontami. Chyba najbardziej udany motocykl firmy YAMAHA (świadczy o tym praktycznie brak modyfikacji w nowszych wersjach)

 

- RX prawie wyczynowy sprzęt, po niewielkich przeróbkach uznałbym ten sprzęt za HARD ENDURO 125. Doskonały silnik, jestem wręcz zachwycony jakością wykonania silnika ROTAX i to właściwie wszystkimi modelami tego silnika.Nie wydaje się to dziwne bo ta firma specjalizuje się w niezawodnych w 101% silnikach lotniczych. Zawieszenia bardzo wytrzymałe, nawet w starszych wersjach. Dostęp do części ... średni, ale już o niebo lepiej niż kiedyś. Np. nie widziałem jeszcze silnika ROTAX z uszkodzoną skrzynią biegów, chyba są niezniszczalne.

 

- ETX silnik jak wyżej, motocykl cięższy a geometria ramy i zawieszenia już trochę spokojniejsze niż w RX, to raczej motocykl uliczny z możliwością pojeżdżenia po szutrach. Mniej popularny co rodzi pewnie problemy z częściami.

 

- CRM, moto z zacięciem HARD ENDURO lecz moim zdaniem tylko z wyglądu, główka ramy ma kąt bardziej przypominający ociężałe 4T niż wyczynowego full crossa 2T. Niewiele nim jeździłem ale nie podobało mi się że ciężko go wybić z równowagi np. na zakręcie, być może sama nazwa zachęca do porównań z CR i to okazuję się być niekorzystne dla CRM ... po prostu daleko mu do CR.

 

 

Mój typ to RX lub ewentualnie popularną DT 125. Mimo że sporo czasu posiadałem DT (2 wersje) to jednak obstawiałbym RX (RX prywatnie nie posiadałem ale 2 sezony jeździłem na Tuareq WIND 125, na RX objeździłęm ok. 1000 km i serwisowałem koledze taką RX przez 2 sezony. Dodam że z DT 125 po niedużych modyfikacjach można wyciągnąć taką samą moc jak z RX jednak w Aprili ta moc jest fabryczna i silnik musi być po prostu żywotniejszy. RX posiada również lepszy gaźnik chociaż mniej wybajerzony od DT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze ja na twoim miejscu zastanowiłbym sie nad KDX. Sam sie przesiadłem z DT80 na KDXa i powiem ci że prowadzi sie super, naprawde znacznie lepiej niż KMX, mocy też ma więcej, a przy tym nie spali dużo, części jak najbardziej dostępne. Jak chciałbyś się dowiedzieć więcej napisz na gg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie to,ze stawiasz dt na rowni z rx i crm. Dt dla mnie ewidentnie klasa kmx'a,a rx wyzej(crm nie mowie - bo nie jedzilem). Nie wiem jakiego kmx'a i dt widziales,ze tak oceniasz ? Kmx w niczym nie odstaje od dt i na pewno nie ma ktorys z nich czegos na tyle lepszego,zeby to odczuc - przynajmniej w mojej opinii. Kdx nie ma silnika ze starego kx'a ? To z czego to jest silnik ? Na pewno nie taki jak w kmx'ie.

 

http://www.bikepics.com/pictures/748315/ - KX 91r

http://www.bikepics.com/pictures/908880/ - KDX 98r

 

silniki niby podobne ale jednak calkiem inne :) jak mawiają diabel tkwi w szczegółach

 

http://www.bikepics.com/pictures/787222/ - KX 91r

http://www.bikepics.com/pictures/989213/ - KDX 98r

 

Jednak KX jest znacznie wyższy i ma całkiem inny wahacz i zawieszenie. Tok faktycznie od Kx pasuje. Myśle ze blok, cylinder i układ korbowo tłokowy mogł pozostać ten sam natomiast zapłon, skrzynia biegow, sprzegło, głowica i gaznik na 100% są całkowicie inne a to w sumie najbardziej zmienia postać rzeczy i dzięki tym ementą KX ma prawie 2 razy tyle mocy co KDX.

 

Nie tak dawno jechaliśmy większą grupą na motorach i jechał z nami gość na DT 125. Wszyscy byli w totalnym szoku jak ten motor jezdził. koles go całkowicie odblokował, utwardził w miare możliwosci zawiesznie i poprostu zamiatał na tym jak na dobrym HE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra silnik nie calkiem ten sam :D Ale pozmieniac kilka rzeczy i to samo bedzie :biggrin:

Moze to byla kwestia umiejetnosci jezdzca,a nie motocykla ?

Obstawiam,ze jak ktos dobrze jezdzi to na kazdym da rade trzymac przyzwoite tempo.

Tak samo jak,ze amator nie bardzo zauwazy roznice,ktore sa pomiedzy tymi motocyklami.

 

Pozdro :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak widze ze zastanawiacie sie z wysokosia motorka, wiec musi byc wysoki bo mam 185cm wzrostu takze jakies przymale odpadaja, widze tez ze nikt nie wie co to tak naprawde crm i ja tez;) jakos malo tego jest i malo opini na jej temat... co do kdx'a: wszyscy polecaja ale obawiam sie jak z czesciami, poza tym motorkow jest malo i ciezko kupic cos ciekawego, dt jak najbardziej mi odpowiada chociaz wiem ze jest ciezka, nie wiem jak z kmx bo dalej chodzi mi po glowie - zewnetrznie wydaje sie lekki i poreczny a mocy ma tyle co dt.

rx tez jest fajnym motorkiem, wazy z nich najmniej i jest najmocniejszy (poza kdx'em ale jest tego mało jak wlasnie w/w kdx)

 

podpowiedzcie cos jeszcze.

 

ps: dt125 lc2 od kiedy byla produkowana? to nie jest przypadkiem to samo co wersja r z mniej wiecej lat 97-00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...