Skocz do zawartości

porażka !! - co możę być?? zatał sie? poszedł wał ??


Gość piorek9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zdejmij głowice, cylinder i wszystko będzie jasne. To jest naprawde pare minut. porób zdjęcia i wrzuć na forum, może poprostu niedajboze pierscien pękł i przyblokował tłok. Różne mogą być tego przyczyny. Tak samo może być że ułożyskowanie wału korbowego poszło i łożysko się wypaczyło i trzyma czopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. mnie piórek dał za mało oleju do mieszanki, zalał zamiast 50 ml, zalał 50 cm3 oleju do mieszanki. (wartosci przypadkowe).

A druga możliwość to łożyska na skrzyni biegów. Do tyłu motor da się pchać ,a do przodu nie bo jakieś łożysko po prostu się blokuję.

Takie jest moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dałem oleju z zapasem na 3 litry jakieś 65ml oleju ..

 

ale położenie nicasilu drożej wychodzi;/

 

forumowicze macie może jakies linki do firm zajmującym sie kładzeniem nicasilu??

 

w niedziele/poniedziałek wrzuce zdjecia cylka i tłoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dałem oleju z zapasem na 3 litry jakieś 65ml oleju ..

 

ale położenie nicasilu drożej wychodzi;/

 

forumowicze macie może jakies linki do firm zajmującym sie kładzeniem nicasilu??

 

w niedziele/poniedziałek wrzuce zdjecia cylka i tłoka

 

 

 

dałeś zapas na dodatkowe 3 litry benzyny czy wlałeś 65ml oleju na 3l benzyny (dobra mieszanka) ?

 

a z tym zblokowanym kołe to raczej normalka, tłok wyzionął ducha , jeśli nikasilu nie uszkodziło to pół biedy, kwystraczy tylko odpowiedni tłok kupić. Ale jak poszedł nikasil to licz się z kosztami ok 1tys zł

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 3 litry benzyny wlałem 65 ml oleju ..

 

słyszałem ze jak tłoczek sie kończy to daje sie poznać po tym że nie odpala za 1 kopnięciem na zimnym silniku bez ssania . a odpalał ładnie i w ogóle ładnie chodził .. i tak nagle ??

 

jaką firme polecacie?? teraz ponoć był wsadzony Wossner i sie stało co stało ...

 

na przyszłość mam pytanie : jak rozpoznać kończący sie tłok ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konczacy sie tlok w sposob normalny, czyli bez zatarcia:

 

drobne problemy z odpaleniem. bez ssania sie odpalic nie da. przede wszystkim brak niskikch obrotow biegu jalowego.

 

zatarcie- chwilowy przyplyw mocy ze wzgledu na zwiekszenie powierzchni tloka i co za tym idzie kompresji. potem kaplica.

 

to, ze wlasciciel ci powiedzial ze jest wosner to moze sobie mowic. u mnie w ns1 mialy byc jakies pierscienie od jakiegos crossa, ale sie chyba odrazu wykrossyly... nigdy w pelni nie wierz w to co ci mowia.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. mnie piórek dał za mało oleju do mieszanki, zalał zamiast 50 ml, zalał 50 cm3 oleju do mieszanki. (wartosci przypadkowe).

A druga możliwość to łożyska na skrzyni biegów. Do tyłu motor da się pchać ,a do przodu nie bo jakieś łożysko po prostu się blokuję.

Takie jest moje zdanie

 

1 ccm = 1 ml Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odległość to możmy tylko strzelać, musisz obejrzeć cylinder tłok, zobaczyc czy cos do skrzyni nie wpadło , może poszedl pierscien i wbil sie w tłok? nicasil jest mocny więc jest szansa że będzie oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze mistrzu Jana: http://www.motox.com.pl/sklep/product_info...products_id=285 masz tu wszystkie infirmacje o nicasilu

 

 

Po Drugie to co mówił sprzedawca to sobei wsadź w buty.

 

Po Trzecie to tłoka w wyczynowym sprzecie sie nie wyminia jak przestaje zapalć ! Kupujesz licznik motogodzin i wyminiasz zgodnie z zaleceniami ksiązki serwisowej. Bo motor może zapalac cały czas OK ale puźniej cylinder sie zrobi jajowaty i zadnego tłoka nie dopasujesz bo różnica na górze i na dole bedzie znaczna (bardziej kumaci uzytkownicy tego forum potwierdzą)

 

 

 

POZDRO 600V :flesje:

Edytowane przez piasektt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całe szczęście okazalo sie że cylinder nie jest zatarty :icon_twisted: 690 zł na nowy nicasil w kieszeni :bigrazz:

 

tłok jeszcze nie jest w tragicznym stanie (wrzuce jego zdjęcia za chwile) ale zastanawiam sie czy nie kupić nowego od razu jak mam rozpołowiony silnik itd... (co polecacie?? PROX , VERTEX, WOSSNER??)

 

ale za to z kolegą Ciniolem po rozpołowieniu silnika znaleźliśmy przyczyne usterki ...

korbowób nie ma 1mm luzu co by wskazywało że należy go wymienić . korbowód ma lekko 0,5 cm luzu!!! :icon_mrgreen: , chyba padły łożyska korbowodu ale koniec korbowodu jest odbarwiony(przegrzany) i na oko wydaje sie DELIKATNIE krzywy względem wału ...

 

czyli krobowód i łożyska korbowodu do wymiany?? (ma ktoś link do jakiejś aukcji korbowodu do ktm 125ccm 04r ??)

 

 

ma ktoś może jakąś instrukcje albo może poradzić jak wybić tuleje trzymającą korbowód z wału ??

 

czy po założeniu nowego korbowodu wał trzeba jakoś centrować albo cos w tym rodzaju ?? .. gdzie to robią ??

 

 

 

aha i orientujecie sie może w jakiej cenie moge dorwać urzywany licznik motogodzin ??

Edytowane przez piorek9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całe szczęście okazalo sie że cylinder nie jest zatarty :icon_razz: 690 zł na nowy nicasil w kieszeni :crossy:

 

tłok jeszcze nie jest w tragicznym stanie (wrzuce jego zdjęcia za chwile) ale zastanawiam sie czy nie kupić nowego od razu jak mam rozpołowiony silnik itd... (co polecacie?? PROX , VERTEX, WOSSNER??)

 

ale za to z kolegą Ciniolem po rozpołowieniu silnika znaleźliśmy przyczyne usterki ...

korbowób nie ma 1mm luzu co by wskazywało że należy go wymienić . korbowód ma lekko 0,5 cm luzu!!! :crossy: , chyba padły łożyska korbowodu ale koniec korbowodu jest odbarwiony(przegrzany) i na oko wydaje sie DELIKATNIE krzywy względem wału ...

 

czyli krobowód i łożyska korbowodu do wymiany?? (ma ktoś link do jakiejś aukcji korbowodu do ktm 125ccm 04r ??)

ma ktoś może jakąś instrukcje albo może poradzić jak wybić tuleje trzymającą korbowód z wału ??

 

czy po założeniu nowego korbowodu wał trzeba jakoś centrować albo cos w tym rodzaju ?? .. gdzie to robią ??

aha i orientujecie sie może w jakiej cenie moge dorwać urzywany licznik motogodzin ??

 

Czop wału korbowego nalezy usunąć przy użyciu prasy hydraulicznej oraz wycentrować po wyminie korbowodu z łożyskiem oraz czopem. Nie probuj robić tego samodzielnie, specjalistyczna firm zrobi to za kwotę niższą niż 50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...8c8f516545.html

ile jeszcze ten tłok ma przed sobą życia?? (jest to VERTEX)

 

Nie dawaj zdjęć tylko dokonaj pomiarów, jeśli rysy przekraczają 20 % jego powierzchni, są zużyte rowki pierścieni, otwór sworznia, wyplenia denka tłoka, wykruszenia jego fragmentów oraz oczywiście, gdy luz pomiędzy tłokiem a cylindrem przekroczy dopuszczalną wartość tłok należy wymienić (teoria). Jednak ten ze zdjęcia ewidentnie powoduje przedmuchy, więc jest do wymiany.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2afef2005cb1b3d0.html

to mój wał z walniętym łozyskiem korbowodu ..

 

Cóż można powiedzieć - wymień łożysko oraz korbę i śmigaj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...