Skocz do zawartości

Wymiana tłoka Honda Dominator.


alfonso
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj wybrałem się specjalnie do Białegostoku na ul. Kujawską żeby zrobić szlif cylindra. Około południa już był gotowy cylinder do odebrania cena tak jak wcześniej pisałem 70 zł. Pytałem się specjalnie o honowanie :icon_mrgreen: chłopaki są w temacie to profesjonalny zakład. Teraz pozostało mi poskładać motocykl :banghead: Jak zrobię pierwszą jazdę dam znać w tym temacie. Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie docieraj za "lekko" silnika.

Praktycznie pierwsza jazda to odkrecanie do 80% mozliwosci silnika na niskich biegach, oczywiscie po dokladnym rozgrzaniu go.

Pierwsza wymiana oleju po 60 km, dlatego na poczatek stosujesz najtanszego minerala.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja 1 wymiane robilem po 100 km olej mineral Shell do diesli :) potem dalej mineral do 1500 km , docieralem przez te 100 hmm do polowy obrotow raczej. Na poczatku moze troszke oleum brac , ale po ok 2000 km nie powinna brac juz wcale , ja teraz latam na oleju 5W50 full synth shella i nie dolewam ani grama , zrobilem juz z 500 - 600 km po zmianie na syntetyk.

 

Co ciekawe fabryka zaleca 1 wymiane po 1500 km - ale mozliwe ze robia tam wstepne docieranie.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że przy zmianie oleju po etapie docierania za jakieś

60-100 km zmienia się olej razem z filtrem oleju?

Spodziewam się, że moto będzie miało więcej mocy niż poprzednio :banghead: i lepiej będzie można odpalać silnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza wymiana oleju po 60 km, dlatego na poczatek stosujesz najtanszego minerala.

a poza tym dlatego, ze na mineralu sie poprostu dociera silnik, na syntetyku nie da rady :banghead: skutecznie temu zapobiega jego zbyt wysoka jakosc...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej dodolozyc 10 zl i kupic firmowego minerala niz lac jakis smalec z 28 tloczenia

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat robię mojego DR'a i tak czytam ten temat i się troszke zdziwiłem, miałem zamiar zalać Motula 5100 10w40(półsyntetyk) i zmienić go po 1000km ale chyba tak nie zrobię. Mówicie żeby zalać jakiegoś taniego minerala na pierwsze 100 km? Czemu tak wcześnie olej zmieniać? Czy dlatego, że w pierwszej fazie docierania olej będzie pełny opiłków i ogólnie będzie zasyfiony?

 

Druga sprawa to docieranie: Adam M. napisał: "Tylko nie docieraj za "lekko" silnika. Praktycznie pierwsza jazda to odkrecanie do 80% mozliwosci silnika na niskich biegach, oczywiscie po dokladnym rozgrzaniu go."

 

Czy to znaczy, żeby nie oszczędzać silnika na początku? Przecież lajtowa jazda mu nie zaszkodzi, wiadomo za wolno też nie można bo silnik chłodzony powietrzem.

W manualu mam napisane, że przez pierwsze 1000km po kupnie motocykla nie powinno się kręcić silnika powyżej 4000obr/min.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkol docierania jest tyle ile firm produkujacych motocykle :banghead: - wazne tylko aby nie zajechac silnika :wink:

 

szkol docierania jest tyle ile firm produkujacych motocykle :biggrin: - wazne tylko aby nie zajechac silnika :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"szkol docierania jest tyle ile firm produkujacych motocykle - wazne tylko aby nie zajechac silnika"

 

 

 

 

 

Właśnie też to chciałem napisać :icon_biggrin:

Za wolno źle, za dużo w palnik też źle chyba trzeba wyśrodkować w takim razie :buttrock:

Edytowane przez alfonso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"szkol docierania jest tyle ile firm produkujacych motocykle - wazne tylko aby nie zajechac silnika"

Właśnie też to chciałem napisać :icon_biggrin:

Za wolno źle, za dużo w palnik też źle chyba trzeba wyśrodkować w takim razie :buttrock:

 

jezdzic nalezy normalnie, to tylko kwestia nie przekraczania pewnej wartosci obrotow, odpowiednio dla danego modelu...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przez pierwsze 100 km gdzies do 5 tys odkrecalem , bardzo czesto gwaltownie przyspieszajac od 2 do 5 tys a nastepnie hamowalem silnikiem.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...