Skocz do zawartości

Wymiana tłoka Honda Dominator.


alfonso
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat robię mojego DR'a i tak czytam ten temat i się troszke zdziwiłem, miałem zamiar zalać Motula 5100 10w40(półsyntetyk) i zmienić go po 1000km ale chyba tak nie zrobię. Mówicie żeby zalać jakiegoś taniego minerala na pierwsze 100 km? Czemu tak wcześnie olej zmieniać? Czy dlatego, że w pierwszej fazie docierania olej będzie pełny opiłków i ogólnie będzie zasyfiony?

 

*** Dokladnie - masz jakies 60 km na zgrubne dotarcie pierscieni i na ten okres najlepiej uzyc taniego minerala. Przy wymianie oleju wielkszosc syfu z docieranych pierscieni i tulei zleci. Dalej znowu lejesz minerala i wymiana po 500 km. Potem moze juz byc polsyntetyk.

Pamietaj ze jezeli skladasz silnik po szlifie to tuleja musi byc dokladnie wymyta woda z mydlem ( np plyn do naczyn, zadna benzyna czy rozpuszczalnik nie zadziala ) i wytarta szmata tak zeby zadnych resztek pasty sciernej nie zostalo na sciankach. Koncowe przetarcie biala szmata i musi wyjsc biala. Potem kilka kropel oleju na scianki cylindra i rozprowadzasz je szmata po calej tulei.

To samo z tlokiem - kilka kropel oleju idzie na plaszcz pod pierscienie, same pierscienie musza byc suche !!!

Koledzy sciganci z listy angielskich klasykow skladaja swoje silniki do wyscigow na rdze - zostawiaja umyta tuleje na noc ze zlapala lekki rdzawy nalot i dopiero wowczas przecieraja wnetrze zaolejona szmata, wkladaja tlok z pierscieniami ktory podczas pierwszych kilku ruchow gora / dol lapie dobre sprezanie.

 

Druga sprawa to docieranie: Adam M. napisał: "Tylko nie docieraj za "lekko" silnika. Praktycznie pierwsza jazda to odkrecanie do 80% mozliwosci silnika na niskich biegach, oczywiscie po dokladnym rozgrzaniu go."

 

*** Dokladnie, po odpaleniu minimum pracy na wolnych obrotach, praktycznie natychmiast wsiadasz i zaczynasz spokojna jazde, aby doprowadzic silnik do normalnej temperatury pracy.

Jak ta temperature osiagnie to dwojka i zaru do 3/4 obrotow, trojka i to samo przez 5 min, po czym zejscie z obrotow, troche spokojnej jazdy i znowu w gore. Po tym stop, chlodzenie silnika i po pol godzinie znowu jazda tylko ze teraz troche dluzej jedziesz na wysokich obrotach. Praktycznie jazda przez te 60 km to stale wchodzenie i schodzenie z obrotow.

Po pierwszej wymianie oleju dalej jezdzisz juz normalnie, tyle ze pamietasz o dokrecaniu niskich biegow do wysokich obrotow.

 

Czy to znaczy, żeby nie oszczędzać silnika na początku? Przecież lajtowa jazda mu nie zaszkodzi, wiadomo za wolno też nie można bo silnik chłodzony powietrzem.

W manualu mam napisane, że przez pierwsze 1000km po kupnie motocykla nie powinno się kręcić silnika powyżej 4000obr/min.

 

*** To co napisano w manualu to typowy bullshit ladowany przez producenta w obawie zeby nowy nabywca nie zabil sie jadac szybko na nieznanej maszynie. Oszczedzanie silnika na poczatku prowadzi tylko do tego ze nigdy nie osiagnie on swego prawdziwego potencjalu przez zaklejenie tulei spalonym w wysokiej temperaturze olejem i ngdy naprawde nie dotrze pierscieni we wlasciwy sposob.

Dla ilustracji link do 2 filmow z moja BSA - na ioerwszym docierana lekko, na drugim mocno:

 

http://s77.photobucket.com/albums/j60/adam...=bsastartup.flv

 

http://s77.photobucket.com/albums/j60/adam...nt=BSAmovie.flv

 

Lekki dymek z wydechu z pierwszego filmu zachecil mnie do zmierzenia sprezania pod koniec sezonu - okazalo sie ze jest 110 PSI, a nie 140 - jak byc powinno.

W drugim sezonie juz nie bylo dmku, ale bylo sprezanie :)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet obłoczka:P

No więc teraz moje pytanie. Jak wiadomo w KLRze mam skrzynie i sprzęgło smarowane tym samym olejem co silnik. Jeżeli naleje taniego minerala to sprzęgło będzie sie ślizgało.... Więc co z tym zrobić?? No chyba żebym na postoju go palił troszke wymienił olej na pół ewentualnie syntetyk i jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na samochodowym tez , nawet na samochodowym syntetyku za 68 zl litr, bo sam takiego uzywam

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slabe sprzeglo , ja rok temu zalozylem tarcze + sprezyny lucass-a i na zadnym oleju sie nie slizga

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten olej na okres docierania będzie dobry?

 

http://moto.allegro.pl/item291052046_olej_...0_4t_20w50.html

 

PS: Dzięki Adam M. za szczegółowy i jasny opis.

 

Pozdro.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja nalałem samochodowy półsyntetyk bez dodatków antypoślizgowych do sprzęgła, to nie było jazdy. Ślizgało sie a nie jechało.

Cos czarujesz Rafciu :wink: ja w zadnym swoim motocyklu, do ktorego wlalem olej samochodowy nie zaobserwowalem tego o czym piszesz... ale prawda tez jest, ze nie lalem tego do takiego modelu jak Ty masz...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewno jest tak jak pisał Nitomen, sprawa tkwi w zużyciu tarcz sprzęgłowych. Mam je teraz na wierzchu, to pomierze grubość tarcz i sprawdze z danymi z manuala. Czy wie ktoś coś na temat tych tarcz kewlarowych?? Lepsze one jakieś czy tylko pic na wode?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kazdym razie nie kupuj EBC - chlopaki z forum DR klna na nie jak szewce :icon_mrgreen: sprawdz sprezyny , moje byly krotsze od nowych prawie 2 razy :icon_mrgreen: , przekladki maja byc bez przypalen i proste ( poloz na szkle, moje sa delikatniusko powichrowane ale dzialaja ok )

 

ja polecam zwykle TWR Lucass w 300 zl sie zmiescisz bez przekladek stalowych., przed zalozeniem namocz w oleju na noc.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale na razie czekam do lepszych czasów bo z flotą cienko:) Jeszcze teraz dwie studniówki to portfel sie cieńszy zrobił sporo. A nie wiesz nic na temat tych kewlarów?? Są w podobnej cenie a jeśli są rzeczywiście jakieś lepsze no to wniosek nasuwa sie sam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...