Skocz do zawartości

Kawasaki ER5 - Suzuki GS500 - porównanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Sporo się naszukałem i oprócz artykułu Pawła Boruty w "Świecie Motocykli"

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,1910894.html

, w zasadzie żadnego porównania nie znalazłem.

Rozważam kupno jednego z tych rumaków ale:

po artykule szanownego Kolegi mogę stwierdzić, że ER5 ma ekonomiczniejszy i elastyczniejszy silnik, lepsze zawieszenie jeśli chodzi o jazdę miejską, lepszą, wygodniejszą pozycję i kanapę, ale gorsze hamulce.

Patrząc na allegro zauważyłem też że ER5 są tańsze, np. rocznik 2006 kosztuje 14.500,-; rocznik 2001 - 7.700,-; rocznik '99 - 5.500,-. Natomiast GS500 Z ROCZNIKA 2003 TO 11.000,-; A Z ROCZNIKA 2001 - 8.600,-.

Który z motocykli wybrać??? Proszę o opinie.

Acha. Dodam, że powiedzmy poszukuję motocykla nie starszego niż rocznik '99.

Tylko proszę nie pisać:"lepiej kup sobie nastoletnią r6" czy takie tam. Interesują mnie tylko odpowiedzi na temat ER5 i GS500

Edytowane przez YARECK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a takie zasadnicze pytanie: po co cię ten motur..? bo jak na mój gust porównanie w śm jest wystarczające, aby rozwiać wątpliwości. brakować może jedynie porównania do cb500 - żeby dopełnić zestawu "50KM/500ccm"

osobiście z tych dwóch wybierałbym kawę, a to ze względu na wygodę - na fotkach widać, a tekst potwierdza że nogi są mocniej ugięte, a ciężar kierującego w większym stopniu spoczywa na niżej ulokowanej kierownicy. ale ja ciągot sportowych nie mam :bigrazz:

różnicę w cenie poświęciłbym na lepszy rocznik, wyposażenie i/ lub zainwestowanie w stalowy oplot na przewodach hamulcowych

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś do czego potrzebujesz motocykla. Ja wybrałem GS-a ze względu na jego zawieszenie, charakterystykę silnika, tanie części zamienne. Kiedy podejmowałem decyzję o zakupie nie zastanawiałem się nad spalaniem chociaż i ono mnie mile zaskoczyło - 4l z hakiem bez myślenia o ekonomice jazdy. Podczas 3 tys. km nie zanotowałem spalania oleju. Nowsze modele od 2001 roku posiadają inną kierownicę co wpływa na pozycję podczas jazdy. Ja nienarzekam na komfort jazdy swoim GS-em chociaż nieukrywam, że podczas dłuższych tras zaczyna boleć miejsce gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę (ale mi się to stwierdzenie spodobało :bigrazz:). Odczuwam też czasem ból nadgarstów podczas kilkukilometrowych przejazdów z prędkością ok. 40km/h przyczym jęśli jadę z normalną prędkością zjawisko to niewystępujed od 60 km/h. Przy wzroście 185cm i wadze 73kg nie odczuwam żadnych problemów z racji gabarytów motocykla jedynie kolana wystają mi poza przetłoczenia na zbiorniku chociaż nie sprawia mi to żadego dyskomfortu. Jeżeli masz jakieś konkretne pytania odnośnie Suzi to postaram się na nie odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak głównie na miasto, to nie zastanawiałbym się wiele: bardziej komfortową pozycję oferuje er5, a prędkości które by cię "podnosiły" na gs-ie raczej nie będziesz często (w sensie dłuższej jazdy) oglądał na budziku. na dłuższych przelotach też większe znaczenie będzie miała wygoda

 

BTW skąd pomysł porzucenia xjr-y..?

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...