Gość Arbuz__ Opublikowano 12 Października 2002 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2002 witam. ma od niedawna urala m63 i na wolnych obrotach wcisne sprzego wsio ok ale jest dziwny dzwiek. Wydobywa sie z przodu silnika i jest to metaliczne tarcie. co to moze byc? na wysokich obrotach nie slysze, bo mam puste wydechy :( pozdrawiam wszystkich wlascicieli sowietoof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
archos Opublikowano 2 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2003 Możliwości może być kilka. Gdyby nie kierować się tym, że jak piszesz dźwięk wydobywa się z przodu silnika powiedziałbym, że tak mogą hałasować po prostu luźne tarcze stalowe sprzęgła. Jeżeli nie to, to obawiam się że coś jest nie tak z przednim łożyskiem wału - jest to łożysko, które stabilizuje wał również wzdłużnie (osiowo). Biorąc pod uwagę konsekwencje tego radziłbym tam zajrzeć - tym bardziej, że da się to zrobić nie wyjmując silnika z ramy. Nie znam historii Twojego Uralca, ale wiem, że swego czasu modne było zastępowanie przedniego łożyska kulkowego łożyskiem rolkowym (łatwość wyciągania wału co niestety było poważnym błędem. Ale tak naprawdę co się dzieje można się tylko przekonać zaglądając tam samemu. Korespondencyjnie gra się tylko w szachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 3 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2003 Witam.To co napisał Archos najprawdopodobniej jest właśnie przyczyną hałasów.Ponieważ sprzęgło uruchamiane jest poprzez popychacz przechodzący przez wałek w skrzyni biegów który naciska tarczę dociskową. Cała reakcja przenośni się ma wał korbowy, a nie są to siły małe. Prawdopodobnie możesz mieć luźne lub uszkodzone przednie łożysko wału korbowego. Prawie jest zima i można wszystko pooglądać i zweryfikować. Lepiej tego nie ignorować, bo potem mogą się przydarzyć jakieś niespodzianki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 3 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2003 U mnie dziwne odgłosy dochodziły z przodu silnika, gdy wciskałem sprzęgło, gdy miałem skoszoną ... skrzynię biegów. Nie wiem, czemu, ale hałasy były słyszalne wyraźnie z przodu. Ural potrafi czasem zaskoczyć. :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 3 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2003 Ural potrafi czasem zaskoczyć. :lol: Chyba jak każda ruska maszyna :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arbuz Opublikowano 3 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2003 heyo! dzieki za wszystkie odpowiedzi!!!!! dziwi mnie troshe to... ze rzuciliscie sie z nimi w ciagu ostatnich 2 dni :D czemu? ten ten post jest tu kilka miesiecy :D ,ale nevermind dziekuje za wszystko. Pozdrawiamhttp://www.trike.lcs.net.pl [/u] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 3 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2003 mogło Ci się obluzować koło zamachowe na stożku wału. Jeśli tak to wkrótce ukręci Ci wał. To bardzo często dzieje się w ruskich maszynach. Radzę to szybko sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
archos Opublikowano 3 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2003 Arbuz napisał: heyo! dzieki za wszystkie odpowiedzi!!!!! dziwi mnie troshe to... ze rzuciliscie sie z nimi w ciagu ostatnich 2 dni :D czemu? ten ten post jest tu kilka miesiecy :D ,ale nevermind dziekuje za wszystko. Muszę położyć uszy po sobie i wziąć całą "winę" na siebie". Dawno, dawno temu miałem Uralca i pozostał po nim tylko sentyment i trochę doświadczeń. Gdy przeglądałem wszystkie tematy forum Twój wpadł mi w oko i jako, że uważałem, że mogę wnieść coś w sprawę - napisałem. I nie zamierzam za to przepraszać :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arbuz Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 HEh, odgrzewam stary temat ktory bardzo dawno zalozylem. Sprawa ze sprzeglem sie rozwiazala: halasowaly luzne metalowe tarcze sprzegla ale do tego doszly zurzyte bierznie tylnego malego lozyska(takie plaskie lozysko). Tam gdzie dzwignia wciska sprzeglo. Jedna bierznie mozna zelszlipfowac na plasko, druga do wymiany.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IRBIT Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Miałem podobny problem z uralem, kiedy rozebrałem sprzegło wszystko nadawało sie na złom: przekładki rozbite, tarcze to wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Moje nowe łozysko oporowe wytrzymało 100km.Jedyne wyjście to dorabiać samemu obie połówki i hartować. U mnie zrobione zostały ze stali NC10(narzędziowa).Nowe fabryczne to w większości plastelina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.