Skocz do zawartości

LUBLINerring MotoGP !!!


TUREK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja na koniec czerwca i na koniec sierpnia :crossy:

i standardowo robie ankiete !

 

DOPISYWAC SIE TU http://www.doodle.ch/participation.html?po...ep7qqcdi7zky5er

ANKIETA JEST PO TO ABY NIE SPAMOWAĆ W WĄTKU, CIĘŻKO TEŻ JEST POLICZYĆ CHĘTNYCH.....

 

Ja mogę się pisać na 29 czerwiec ..zrobię sobie prezent imieninowy... :icon_mrgreen: ale i na resztę terminów sie piszę .. chociaż nie mam stricte sportowego szpeja to i tak na torze chętnie polatam.. tylko muszę coś z podnóżkami zrobić ... bo i tak już mocno przytarte... http://www.bikepics.com/pictures/1317304/ http://www.bikepics.com/pictures/1314589/ http://www.bikepics.com/pictures/1314588/ http://www.bikepics.com/pictures/1314590/

 

nie zorbic cos z podnozkami tylko nauczyc sie jezdzic ;P bez skladania maszyny do samej gleby

Edytowane przez suszi

YZF750R - stary ale jary

KLX250E - tak samo... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...czyli przenosić ciężar ciała do wewnętrznej zakrętu :P

 

Na fotkach chyba widać balans ciałem w celu przeniesienia środka ciężkości do środka zakrętu i pozycja motocyklysty (mnie) jest raczej poprawna... co daje przeniesienie środka ciężkości ... czyli przesunięcie dupska do środka wewnątrz zakrętu..(zwieszenie się na moto)... otóż chodzi o to żeby środek ciężkości i punkt styku opony z nawierzchnią tworzyły prostą równoległą z osią motocykla (siła skierowana jest wzdłuż tej prostej od środka cięzkości do styku w tym wypadku krawędzi opony z nawierzchnią... gdyż w pochyleniu opona pracuje na krawędzi . czyli równolegle z osią motocykla.).... w pozycji klasycznej (motocyklista siedzi prosto na motocyklu ... środek cięzkości znajduje się w osi motocykla, a styk opony z nawierzchnią jest przesunięty na krawędź opony a to powoduje niekorzystny rozkład sił na styku opony z nawierzchnią) ... widać na zdjęciach, że dupsko mam przesunięte do środka zakrętu ... na torze w Poznaniu przycierałem podnóżki w TL1000R jak i CBR600fsport ... po to producenci opon produkują opony sportowe o takim a nie innym profilu, żeby umożliwić jak najgłębsze pochylenia iżeby w pochyleniu opona pracowała jak największą powierzchnią a to po to żeby szybko pokonywać zakręty ... teraz śmigam KLV... kompletnie inny rodzaj motocykla i producent nie zakładał, że motocykl ten będzie w taki sposób eksploatowany.... i kosztem prześwitu w winklu polepszył komfort podróżowania... nisko podnóżki kolanka mniej podkurczone.... i wystarczy niewielki kąt pochylenia i lecą iskry... ot co...

Edytowane przez cabaniero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wybiorę się popatrzeć bo nie rozumiem nic z teorii kolegi "cabaniero". Przepraszam - nie odbieraj tego osobiście ale starałem się sobie wyobrazić co napisałeś o przenoszeniu środka ciężkości i liniach równoległych do osi motocykla i nie mogę załapać :-(

Może mógłbyś rozwinąć jakoś swoją myśl? Coś dla zwykłych ludzi - mniej technicznych. Bardzo to zaciekawiło zarówno mnie jak i kilku kolegów. Nie chcemy popełniać błędów, a widać, że kolega zna się na rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wybiorę się popatrzeć bo nie rozumiem nic z teorii kolegi "cabaniero". Przepraszam - nie odbieraj tego osobiście ale starałem się sobie wyobrazić co napisałeś o przenoszeniu środka ciężkości i liniach równoległych do osi motocykla i nie mogę załapać :-(

Może mógłbyś rozwinąć jakoś swoją myśl? Coś dla zwykłych ludzi - mniej technicznych. Bardzo to zaciekawiło zarówno mnie jak i kilku kolegów. Nie chcemy popełniać błędów, a widać, że kolega zna się na rzeczy...

 

Oczywiście sam nie wpadłem na tą teorię.... cała sprawa jest opisana w jednym z artykułów w angielskim piśmie branżowym 'Bike"...są fotki, są rozrysowane siły... autorzy zrobili pewien test... żeby dowieść która technika pokonywania zakrętów jest wydajniejsza... jeździec testowy przejechał jedno okrążenie toru klasycznie , zmierzono mu czas po czym pojechał drugi raz "zwieszając sie " na moto... oczywiście w drugim wypadku uzyskując lepsze czasy... jak odgrzebię tą gazetkę i dopadne do skanera, to zaopdam skan tego artykułu... tyle , że jest on w języku angielskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o "dupsku" raczej nie miałem na myśli tylko samego dupska, wiadomo że przemieścić musimy dupsko wraz z tułowiem... z resztą sama pozycja, jest ważna, ale nie najważniejsza... jeśli popatrzy się na różnych znanych zawodników Moto GP czy WSBK to można zauważyć że jeśli chodzi o pozycję w zakręcie to nie każdy ma taką samą (np. M. Doohan miał troszkę dziwną pozycję w zakręcie 7 minuta 33 sekunda filmiku dobrze widać pozycję Doohana na motocyklu. swoją drogą najlepszy pojedynek chyba w dziejach motoGP http://pl.youtube.com/watch?v=zThz7jkR1Ok ....) bardziej ważnym elementem w szybszym pokonywaniu okrążeń jest obranie optymalnego toru jazdy, hamowania (możliwie opóźnione hamowanie) i możliwie wczesne odkręcanie manetki przy wychodzeniu z winkla...

Edytowane przez cabaniero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...z resztą sama pozycja, jest ważna, ale nie najważniejsza...

 

dobra, czepne sie drugi raz

pewnie dlatego Ci tam pisze pod ksywa KANDYDAT NA MOTONITE :bigrazz:

ja mysle ze tak jak napisal kolega ufi, fajnie jakbys nam pokazal co nieco

 

hm, nie czuje sie zadnym znawca, ale moim zdaniem zwieszanie tylka to blad. Ja w kazdym razie kieruje sie wedle zalecen z ponizszego filmiku:

http://pl.youtube.com/watch?v=sxODoscChNo

 

ten filmik dobrze pokazuje pozycje, chociaz czlowiek nie wszystko tlumaczy

 

ogolnie mozna ujac to tak, ze trzeba kolano 90 stopni w bok, dupa na siodle normalnie, umiec siegnac w tej pozycji rekami do ziemi miedzy bakiem a ta otwarta noga :buttrock:

 

i prosty test, czy jak puscisz w winklu kierownice to spadniesz z moto, czy poprostu moto przestanie skrecac i tyle :biggrin:

Edytowane przez suszi

YZF750R - stary ale jary

KLX250E - tak samo... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wybiorę się popatrzeć bo nie rozumiem nic z teorii kolegi "cabaniero". Przepraszam - nie odbieraj tego osobiście ale starałem się sobie wyobrazić co napisałeś o przenoszeniu środka ciężkości i liniach równoległych do osi motocykla i nie mogę załapać :-(

Może mógłbyś rozwinąć jakoś swoją myśl? Coś dla zwykłych ludzi - mniej technicznych. Bardzo to zaciekawiło zarówno mnie jak i kilku kolegów. Nie chcemy popełniać błędów, a widać, że kolega zna się na rzeczy...

 

UFI, nie rob sobie jaj ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, czepne sie drugi raz

pewnie dlatego Ci tam pisze pod ksywa KANDYDAT NA MOTONITE :bigrazz:

ja mysle ze tak jak napisal kolega ufi, fajnie jakbys nam pokazal co nieco

ten filmik dobrze pokazuje pozycje, chociaz czlowiek nie wszystko tlumaczy

 

ogolnie mozna ujac to tak, ze trzeba kolano 90 stopni w bok, dupa na siodle normalnie, umiec siegnac w tej pozycji rekami do ziemi miedzy bakiem a ta otwarta noga :P

 

i prosty test, czy jak puscisz w winklu kierownice to spadniesz z moto, czy poprostu moto przestanie skrecac i tyle :D

 

 

Eee no nie chcę żeby moje wypowiedzi zabrzmiały jak przechwałki ... to co piszę opieram tylko na tym co przeczytałem w motocyklowym piśmie... (jak już mówiłem jak odnajdę ten numer to zamieszczę skany) teoretyzować owszem łatwo, ale jeśli chodzi o praktykę no to zaczynają się schody... oczywiście doswiadczenia na torze dużego nie mam raptem 2 razy byłem w Poznaniu i mój czas na cbr 600f to raptem 1.57 s tak więc chyba Was drodzy koledzy rozczaruję bo pokazać wiele nie pokażę ..tym bardziej na turystycznym enduro.... w swoich postach tylko chciałem się podzielić tym co wyczytałem... a przy okazji wywołałem małą dyskusję i dzięki temu sam dowiedziałem się czegoś nowego... a no torze w Lublinie mam nadzieję, że się będę dobrze bawił, bo nie ma większej frajdy jak latanie po winklach...

 

a no właśnie ... jak z tym 29-tym ??

Edytowane przez cabaniero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...