kalosh Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Witam.Przy jakich obrotach powinienem już wrzucić wyższy bieg przy spokojnej i oszczędnej jeździe? Szukałem w serwisówce zakresy obrotów dla każdego biegu ale nie znalazłem. Brak zielonego pola przy obrotomierzu trochę mnie myli i zmieniam na ucho. Z tego co zauważyłem na każdym biegu przyspiesza tak samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Witam.Przy jakich obrotach powinienem już wrzucić wyższy bieg przy spokojnej i oszczędnej jeździe? Szukałem w serwisówce zakresy obrotów dla każdego biegu ale nie znalazłem. Brak zielonego pola przy obrotomierzu trochę mnie myli i zmieniam na ucho. Z tego co zauważyłem na każdym biegu przyspiesza tak samo...Zmieniaj bieg jak wskazowka obrotomierza zbliza sie do czerwonego pola ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadamuss Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 I 2345II 3456III 4567 itd ;)Brak słów na odpowiedzi na takie pytania... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalosh Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Brak słów na odpowiedzi na takie pytaniaJeżeli pytanie nie zasługuje na Twoją odpowiedź to następnym razem proszę powstrzymaj się od odpowiedzi. Jeżeli czegoś nie wiem to pytam choćby to była najbardziej oczywista sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiertara Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Witam.Przy jakich obrotach powinienem już wrzucić wyższy bieg przy spokojnej i oszczędnej jeździe? Szukałem w serwisówce zakresy obrotów dla każdego biegu ale nie znalazłem. Brak zielonego pola przy obrotomierzu trochę mnie myli i zmieniam na ucho. Z tego co zauważyłem na każdym biegu przyspiesza tak samo... Kurde no przecież to słychać... Posłuchaj sobie w jakim zakresie najbardziej podoba Ci się praca silnika i wtedy zmieniaj... I po co tu zakładać temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 He, he czytacie i chyba nie rozumiecie. Koledze chodzimo zmniejszenie zuzycia paliwa. Nie pamietam juz jak to bylo w GSX 600 F ale cos przy 2500 rpm. Moze nawet da sie przy mniejszych. Poprobuj a dojdziesz :icon_eek: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 He, he czytacie i chyba nie rozumiecie. Koledze chodzimo zmniejszenie zuzycia paliwa. Nie pamietam juz jak to bylo w GSX 600 F ale cos przy 2500 rpm. Moze nawet da sie przy mniejszych. Poprobuj a dojdziesz :notworthy:Spokojna i oszczedna jazda dla kazdego moze inaczej wygladac... Niej jasniej pisze to bedzie dostawal jasne odpowiedzi. Przeciez ma uprawnienia do prowadzenia motocykla (chyba) i powinien wiedziec kiedy zmienic bieg. Jak nie wie to niech kupi skuter z automatyczna skrzynia biegow.Wedlug mnie ekonomicznie jezdzic to zmianiac biegi w okolicach maksymalnego momentu silnika. Nie muwie ze mam racje, bo nigdy nie zwracam uwagi ile sprzet mi pali. Gdybym chcial jezdzic oszczednie to kupilbym sobie rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 Ogólnie to trudno powiedziec jaki zakres w jakim moto. Przyjmij zasadę ze oszczedna jazda jest wtedy gdy jezdzisz w zakresie trochę mniej niż połowa mozliwosci czyli jesli np. moto sie kreci do 12.000 to jezdzij w zakresie do 5-5.5tys rpm. Oczywiscie to w jaki sosob przyspieszasz nawet w tym zakresie decyduje o zuzyciu paliwa. Czeste przegazówki tez robia swoje. Ja jezdze GS na kurierce i zuzycie paliwa wpływa na moje zarobki wiec czesto probuje rozne sposoby jazdy. ogolnie to od startu spod swiatel ruszam gwaltownie ale kolejny bieg zapinam max. 4.tys RPM a moto kreci 11.500rpm. Kazdy kolejny bieg tak zapinam. Sama zmiana biegu jest tez suepr szybka czesto bez sprzegła. Gdy widze w oddali korek/kolejne swiatła to dochodzę np. do 3 biegu i tak jade trzymajac obroty w granicy 4.tys i odejmuje gaz duzo wczesniej zeby wyhamowac samym silnikem prawie do zera a wszesniejsze przymkniecie gazu to tez oszczednosc ale do tego trzeba miec instynkt wyrobiony zeby wiedziec kiedy zdjąć gaz zeby pozniej nie napedzac moto jak sie okaze ze ejszcze masz kawałek do siwatel. Ewentulanie kulam na 4 biegu i niskich RPM ale wtedy dochodzi jedna przegazóka wiecej przy redukcji. Taki styl jazdy w porownaniu do extremalnej jazdy w miescie pozwala mi zrobic nawet 25-30 mil wiecej na tej samej ilosci paliwa. Do tego dochodzi sposob ruszania spod swiatel. Jesli ruszasz tradycyjnym sposobem to tez marnujesz paliwko. Ja ruszam w taki sposob ze obroty ok. wolnych obrotów silnika i wtedy ruszam, w pelni wysprzeglam i dopiero dodaje gazu jak juz sprzegło odpuszczone. Jest to lepsze rozwiazanie do tradycyjnego piłowania sprzęgła na gazie przy okazji zaoszczedzisz na tarczach sprzegłowych. I nie martw sie ze zadusisz silnik. Trzeba troche pocwiczyc - skor ja nie zduszę małej GS500 na wolnych to B6 tym bardziej nie zdusisz. W HD w ogóle nie trzeba sie martwić bo moment obr. na wolnych jest porażający... Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalosh Opublikowano 29 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 O to mi chodziło właśnie. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakuz Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Ja mam B6 z 97 i też staram sie oszczednie jeżdzić. Z reguły na mieście nie przekraczam 4 tyś , a na pewno nie przekraczaj tylu na zimnym silniku od razu po uruchominiu. Wiadomo że przy wyższych prędkościach np około 100 to masz już jakieś 5 tyś obrótów na szóstym biegu , ale z punktu widzenia ekonomicznej jazdy na mieście spokojnie ci wystarczy jazda do 3000 obrotów , nawet z dwoma osobami na pokładzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krycek Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Ja jezdze GS na kurierce i zuzycie paliwa wpływa na moje zarobki [...] Taki styl jazdy w porownaniu do extremalnej jazdy w miescie pozwala mi zrobic nawet 25-30 mil wiecej na tej samej ilosci paliwa. To ile Ci pali jak się starasz że tak zapytam z ciekawości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandzior Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Ja mam B6 z 97 i też staram sie oszczednie jeżdzić. Z reguły na mieście nie przekraczam 4 tyś , a na pewno nie przekraczaj tylu na zimnym silniku od razu po uruchominiu. Dokładnie tak jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.