Skocz do zawartości

spalony tlok


truwcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanie odnosnie mojego tloku

mozna go zobaczyc pod tym adresem http://chomikuj.pl/carlos123

powiedzcie mi czy moze tak byc popalony pod pierscieniami jezeli nie to co mam zrobic wymienic pierscienie ?

 

zapomnialem dodac ze to rska 50

Edytowane przez truwcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie odnosnie mojego tloku

mozna go zobaczyc pod tym adresem http://chomikuj.pl/carlos123

powiedzcie mi czy moze tak byc popalony pod pierscieniami jezeli nie to co mam zrobic wymienic pierscienie ?

 

zapomnialem dodac ze to rska 50

 

Po pierwsze silnik należy wymyć przed rozbiórką. Teraz masz ten cały syf w skrzyni korbowej. Po drugie tłok nie jest spalony, osadził się na nim nagar, czyli produkt nieodpalonego paliwa i oleju. Jeśli rysy przekraczają 20 % jego powierzchni, są zużyte rowki pierścieni, otwór sworznia, wyplenia denka tłoka, wykruszenia jego fragmentów oraz oczywiście, gdy luz pomiędzy tłokiem a cylindrem przekroczy dopuszczalną wartość tłok należy wymienić. Jeśli nie ma tych oznak zużycia wyczyść rowki, powierzchnie boczne i zakładaj.

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnika nie myje bo i tak go rozebralem do wymiany wszystkich lozysk i simeringow i wtedy wielkie czyszczenie

pierscienie sa wsumie w nienaruszonym stanie tłok poza jedna ryska tez wiec chyba zostawie i zobacze co dalej bedzie po remoncie calego silnika jak cos to puzniej wymiana :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy że pierścienie są w nienaruszonym stanie?? Może należy je wymienić bo sie starły i nie dają odpowiedniej kompresji a po tych przedmuchach zdaje mi sie że właśnie tak sie stało.

 

PS: masz wyczuwalny próg na cylindrze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy że pierścienie są w nienaruszonym stanie?? Może należy je wymienić bo sie starły i nie dają odpowiedniej kompresji a po tych przedmuchach zdaje mi sie że właśnie tak sie stało.

 

PS: masz wyczuwalny próg na cylindrze??

 

progu niema na cylindrze a te przedmuchy to od zlego ustawienia pierscieni tak mi sie wydaje

bo przy sciaganiu przerwy na pierscieniach byly prawie w tym samym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie czy w przypadku kiedy tłok tak wygląda a nie ma progu na cylindrze należy robić szlif czy sama wymiana tłoka wystarczy??

 

 

 

Siemasz >>> tu nie ma co myśleć tylko trzeba pomierzyć i wtedy dowiesz się czy szlifować czy wystarczy dać nowe pierdzionki . Zobacz czy masz jeszcze kołeczki zamków w tłoku ( bo dziwnie napisałeś we wcześniejszym poscie ) Patrząc na tą fotkę tłoka to ewidentnie wychodzi na to że dmucha w dół jak jasna cholercia i tak wygląda tłok w mocno spracowanym silniku . Masz zdjęty garnek wiec podjedź do jakiegoś szlifierza i niech zmierzy ci ten cylinder średnicówką ( bo próg to nie wszystko może też być owal ) potem zmierz tłok i jeśli luz wyjdzie ok 1 mm to warto myśleć o szlifie . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...