Skocz do zawartości

CIekawe zjawisko w GSXR-750


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio wymieniłem zębatki w GSXR 750 Srad 96r. z tylu +3 z przodu -1 i co ciekawego zauważyłem przyspieszenie wzrosło i to znacznie na każdym biegu (ale to normalne) ale zaciekawiło mnie co pokazywał licznik i byłem w szoku bo rozpędziłem go do 280 na prostej i jeszcze miał mały zapas mocy ! a przy zmianie zębatek na taka kombinacje v-max powinno być mniejsze! po 4 próbach sytuacja się powtarzała i teraz pytanie czy tak powinno być? czy może licznik głupieje (wcześniej nie było żadnych problemów i

V-max na ogrinalnych zębatkach wynosiło 270 licznikowo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy zmianie przedniej zębatki nie widziałeś takiego małego czujniczka przy obudowie?? Jeśli widziałeś to to właśnie jest czujniczek od prędkościomierza.. Dlatego jest to przekłamanie..

Edytowane przez Stifler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy zmianie przedniej zębatki nie widziałeś takiego małego czujniczka przy obudowie?? Jeśli widziałeś to to właśnie jest czujniczek od prędkościomierza.. Dlatego jest to przekłamanie..

 

 

.. faktycznie jest tam czujnik ale nie mialem pojecia ze to od predkosciomierza, czyli tzn ze cos z czujnikiem jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czujnikiem wszystko jest dobrze tylko ty zmieniłeś przełożenie główne i teraz wydaje mu się (temu czujnikowi :) ) że moto jedzie szybciej chociaż raczej jedzie wolniej niż przed tą całą operacją

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. dzieki welkie za odpowiedzi :icon_razz:

... a ja juz sie ludzilem ze moja piekna lata 280 :biggrin:

... a tak na marginesie mozna to jakos ustawic tak aby pokazywal bardziej zblizona predkosc do rzeczywistości :) ?

 

Wątpie zeby Ci sie udało bo to by było za bardzo skomplikowane ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moto nie wkreca ci sie na wyzsze obroty na ostatnim biegu?

bo dla przykladu (nie znam dokladnie tego moto) jezeli wczesniej na 6-tce osiagal 8 tys, a teraz osiaga 11 tys, to VMAX wcale nie musi spasc.

 

hehe.. w romecie jak skrocilem przelozenia to szybciej dymał, bo silnik sie wyzej wkrecal :icon_razz:

 

ale mozliwe, ze to porownanie jest conajmniej nietrafne :)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moto nie wkreca ci sie na wyzsze obroty na ostatnim biegu?

bo dla przykladu (nie znam dokladnie tego moto) jezeli wczesniej na 6-tce osiagal 8 tys, a teraz osiaga 11 tys, to VMAX wcale nie musi spasc.

 

hehe.. w romecie jak skrocilem przelozenia to szybciej dymał, bo silnik sie wyzej wkrecal :icon_razz:

 

ale mozliwe, ze to porownanie jest conajmniej nietrafne :)

 

Na wyższe obroty będzie się wkręcał ale to i tak nie rekompensuje spadku prędkości.. Ja tak miałem w Tl1000R .. Normalnie 275km\h, po zmianie przedniej zębatki na mniejszą o dwa zęby jechał licznikowe 300km\h ale w rzeczywistości pewnie z 240.. o ile..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpie zeby Ci sie udało bo to by było za bardzo skomplikowane ..

 

... a potrafisz wyjaśnic na czym polega takie ustwienie aby prawidlowo pokazywał prędkość?

przynajmniej nieco bezpieczniej bedziecie latac z tymi 300 kmh na liczniku, waryjaty jedne :icon_evil:

... a jaka radocha ze sie zamyka licznik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a potrafisz wyjaśnic na czym polega takie ustwienie aby prawidlowo pokazywał prędkość?

 

 

 

Trzeba zbudować układ elektroniczny który będzie zmniejszał ilość impulsów proporcjonalnie do różnicy w przełożeniach przed i po zmianie zębatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja od poprzedniego wlasciciela dowiedzialem sie ze mam -1 z przodu +2 z tylu. na autostradzie poznan strykow rozpedzilem sie do 295 :crossy:. ciekawe ile bylo w rzeczywistosci :)

 

ps. co mnie ciekawi. jadac sobie z suzi gsxf750(zebatki nie ruszone ) porownywalem predkosci i np jadac 100km/h jechalismy rowno. potem sprawdzilem jesszcze ze np na 6 biegu przy 4 tyskach obrotow mamy obydwaj 80km/h czyli niby licznik pokazywalby prawde. dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zbudować układ elektroniczny który będzie zmniejszał ilość impulsów proporcjonalnie do różnicy w przełożeniach przed i po zmianie zębatek

...dzieki wielkie

 

Mi tam się podobało jak Tl na szóstym biegu zamykał prędkościomierz równo z obrotomierzem .. Nic nie zmieniaj bo nie ma sensu ładować kasę w takie coś.. przynajmniej szybciej będziesz zwalniał …

... nie nie bede tego zmienial tylko pytalem z czystej ciekawosci

 

no ja od poprzedniego wlasciciela dowiedzialem sie ze mam -1 z przodu +2 z tylu. na autostradzie poznan strykow rozpedzilem sie do 295 :). ciekawe ile bylo w rzeczywistosci :)

 

ps. co mnie ciekawi. jadac sobie z suzi gsxf750(zebatki nie ruszone ) porownywalem predkosci i np jadac 100km/h jechalismy rowno. potem sprawdzilem jesszcze ze np na 6 biegu przy 4 tyskach obrotow mamy obydwaj 80km/h czyli niby licznik pokazywalby prawde. dziwne

... wlasnie bede musial to zmierzyc z jakims innym sprzetam kiedy dochodzi do przeklamania jak to zrobie podziele sie uwagami :)

 

 

... a tak swoja droga to wymiana na takie przelozenia to jest naprawde odczowalna jezeli chodzi o zbieranie sie maszyny na kazdym biegu :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...