Skocz do zawartości

USTAWIENIE ROZRZADU / SPRZĘGŁO L C 4 ! !


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem otóż przestawił mi sie łancuszek rozrządu (w sumie sam go przestawiłem przypadkiem) wiec postanowiłem ustawic rozrzad od nowa i tak uczyniłem ustawiłem tłok w GMP a zebatke wraz z krzywkami na znakach jednak pojawił sie problem przy 2 znaku na zebatce (przy samym łancuszku) nie moge og idealnie ustawic z linia głowicy gdyz łancuszek jest juz rozciagniety troche (została połowa regulacji) a przestawianie o ząbek nic nie daje albo punkt jest troszke niżej lini głowicy albo troszke wyzej jezeli zostawie tak jak jest czy mam przestawiac zapłon? a moze jakas inna metoda?

2 po ponownym złozeniu sprzegła sprzegło nie odbija jak powinno nie moge wcisnac biegu:/ nie wiem czemu mysle ze wszysko złozyłem tak jak było ale moze w ramach ustalenia jaka ma byc kolejnosc składania tarcz w lc4 1995? gdzie moze byc problem bo to tak jakby popychacz sprzegła pomimp pełnego wcisniecia nie wyciskał tarcz ;;//

 

BArdzo prosze o pomoc!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie tarcz to sprawdz w serwisowce albo na fotkach z netu.

u mnie w KLR tarcze maja rowki skierowanje jakby spieralnie w jedna strone i w ten sposob trzeba je zlozyc. odwrotne zlozenie grozi nieprawidlowosciami w dzialaniu sprzegla.

 

a co do rozrzadu to zakrec wal obkrecajac go kluczem zaczepionym o srube od kola zamachowego (wykrecona swieca). jak gladko bedzie sie krecic, to mozesz smialo odpalac.

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisowce jest dziwnie(pewnie dlatego ze mam serw z 97) ja ma 6 tarcz ciernych i 7 nie ciernych a w serwisówce jest 8 ciernych i 7 tych innych tarcze poskładałem dobrze jedna strona tarcz ciernych jest nico grubsza nie wiem czy ma tak byc?

co do rozrzadu to problem nie jest w tym czy zapali tylko ze nie wiem czy bedzie rowno wkrecał sie na obroty(poprzednio po złozeniu rozrzadu motor ładnie chodził na niskich ale nie miał tego uderzenia na wysokich co w konsekwencji objawiało sie tym ze na 5 biegu sie dusił i nie miał siły przyspieszyc)włansie dlatego pytam czy to moze zapłonu nie nalezy pchnac lub cofnac? jezeli wogole jest mozliwe cos takiego

 

czy moze mi ktos powiedziec jaka jest kolejność tarcz, ktora pierwsza ktora ostatnia??

 

 

pe es gdzie sa ludzie od lc4??

krokodyluuuu!!!! jarkuuu s!!!!!

Edytowane przez zoltecek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy nie mozesz wymienić łąńcuszek rozrządu i wtedy punkty powiinny sie zgadzać a co do zapłony to poluzuj dekielke z cewkami i przekręc pod obroty czyli w lewą stronę aby przyspieszyć zapłon.pozdro

Co ty chłopie pierd***sz jaki zapłon? jakie cewki? jaki dekielek?

wiesz chociaż jak wygląda CBR1000F?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj naprawiałem KTMa po takim rzemieślniku jak Ty.

Zapłon ustawiony fabrycznie ma tak pozostać a śrubki są tylko technologicznymi elementami montażowymi.

W tych silnikach jest oczywiste że łańcuch się wymienia bardzo często bo jakiś po**bany konstruktor napędza nim także pompę wody która daje duże obciążenie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w deklu z prawej strony co jest zapłon mozna go przesuwać aby przyspieszyć badz opóznić zapłon

A po co ?

chcesz uszkodzić silnik albo poprawić fabrykę ?

Te silniki i tak są awaryjne to po co je jeszcze psuć poprzez doświadczenia.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zółteczek-a ustawiałeś rozrząd na zblokowanym wale korbowym poprzez tą dziwną śrubkę na komorze korbowej od lewej strony? To taki fabryczny przyrząd do blokady wału korbowego w LC4, i jak tym zblokujesz wal to musisz się cholernie mocno starać by coś spie**olić na wlasne zyczenie przy ustawieniu rozrządu. Oczywiście pod warunkiem ze masz jeszcze w miarę ładne ślizgi łańcucha-szczególnie te 2 długie, jak są wychlastane to nie ma mowy o precyzyjnym ustawieniu.

Na ilości tarcz w LC4 nie patrz-w tym samym koszu (w zalezności od wersji) może być ich naprawdę rózna ilość. Zaprawdę nie wiem co żeś namieszal przy tym sprzęgle że je Ci zblokowało, szukam w pamięci i...nie cholery nic mi do głowy nie przychodzi, rozbierz na spokojnie jeszcze raz, zerknij do manuala-ten silnik jest prosty ja cep, więc olsnienie musi przyjść. Kosz masz przecież stalowy-mocny, wątpię zeby tarczki się przyblokowaly na wpustkach.

Rajdowiec-skoro nic nie było przestawiane przy zapłonie, to po kiego grzyba wtykać tam paluchy? Wystarczy dobrze ustawić rozrząd, dekiel iskrownika z cewkami przykręcić dokladnie tak jak był i po ciasteczkach. Musi silnik chodzić.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ?

chcesz uszkodzić silnik albo poprawić fabrykę ?

Te silniki i tak są awaryjne to po co je jeszcze psuć poprzez doświadczenia.

sorki za off topic ale nie mogłem sie powstrzymać Piotr Dudek a ktory silnik KTMa twoim zdaniem jest trwalszy od Lc4 ??i co niby ma sie uszkodzić po przesunieciu min tego dekla przecież nie ma on stałego połozenia

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki za off topic ale nie mogłem sie powstrzymać Piotr Dudek a ktory silnik KTMa twoim zdaniem jest trwalszy od Lc4 ??i co niby ma sie uszkodzić po przesunieciu min tego dekla przecież nie ma on stałego połozenia

pozdro

Jak opóźnisz to będzie jechał jak traktor a jak minimalnie przyspieszysz to wypalisz dziurę w tłoku i kilka stówek nie twoje.

Jeżeli nie ma fabrycznie znaczka ustawienia zapłonu to przed rozbiórką koniecznie trzeba go zrobić bo sobie potem z palcem do **** nie trafisz i nie ustawisz bez serwisu prawidłowego punktu zapłonu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr:

Te silniki i tak są awaryjne to po co je jeszcze psuć poprzez doświadczenia.

Wiesz, Ty masz perspektywę obcowania z tymi silnikami jako mechanik, a ja jako już właściwie prawie były właściciel-mechanik. I na awaryjność LC4 zlego slowa nie powiem, bo bym skłamał. Ale to OT, po prostu punkt widzenia zalezy od miejsca siedzenia, plus trzeba dodac do tego ze nie każdy mechanik jest zachwycony specyficzną finezją inzynierów KTM, i folklorem ich produktów.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr:

 

Wiesz, Ty masz perspektywę obcowania z tymi silnikami jako mechanik, a ja jako już właściwie prawie były właściciel-mechanik. I na awaryjność LC4 zlego slowa nie powiem, bo bym skłamał. Ale to OT, po prostu punkt widzenia zalezy od miejsca siedzenia, plus trzeba dodac do tego ze nie każdy mechanik jest zachwycony specyficzną finezją inzynierów KTM, i folklorem ich produktów.

Ale jako mechanik nie narzekam bo mimo małej ilości motocykli tej marki w mojej okolicy zarabiam na naprawach dużo więcej niż na japońcach. Niech nie poprawiają swoich konstrukcji a niedługo zmienię sobie autko na nowsze.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...