Skocz do zawartości

Wielki problem z wałem i wariatorem W derbi Atlantis !!


Sydney
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!! Więc ostatnio kupiłem po okazyjnej cenie derbi Atlantis. Chodziło o to że był zerwany gwint na wale od strony wariatora. Okazało się że przeciw talerz ma wyrobiony otwór którym wchodzi na wał, znaczy zrobiło sie jajko. Kupiłem nowy wariator z tym ze od Aeroxa, i okazało się ze jest za mały. Wał w derby ma średnice 16 mm. Niby jest to silnik Minarelli ale cóż jednak inny. Niestety ze skuterami spotykam się pierwszy raz i teraz moje pytania:

1.Czy mogę zrobić mniejszy gwint , i czy będzie to pewne, a czy może będzie konieczny nowy wał ?? Za wszelką cene nie chce go rozpoławiać i wymieniać wał bo skuter ma przejechane dopiero 9000km, i kupiłem go od pierwszego właściciela.

2. Czy ktoś wie gdzie dostać taki przeciw talerz ?? Bo na allegro mam tylko jednego gościa ale on jakiś niepewny jest

3. http://img461.imageshack.us/my.php?image=e...znaczonedh4.jpg W moim wariatorze, element oznaczony na czerwono nie ma zębów, znaczy jest okrągły. Czy tak ma byc ??

4.Mój przeciw talerz nie posiada miejsca na ta podkładkę oznaczoną na niebiesko. czy tak jest prawidłowo ??

5. Czy piaggio Diesis ma identyczny silnik co Derbi Atlantis ??

6.Czy Rolki 6g są dobre do tego skutera ??

7.Czy jeżeli mam nowy pasek kevlarowy , i jest on leciutko szarpnięty w jednym miejscu muszę go wymieniać ?? Chodzi o to że wariator sie rozkręcił i pasek wystrzelił.

8. czy wariator wymaga smarowania w niektórych miejscach ?? np ta tuleja ??

 

Wszyscy którzy wiedzą coś na ten temat proszę o pomoc !! I z góry wielkie Dzięki ;]

Edytowane przez Sydney
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tej podkładki na niebiesko nie potrzeba

w tym talerzy na czerwono chyba powinny być zęby, jutro sprawdzę

jak coś to mam oryginalny wariator

 

atlantis ma silnik MORINI, po lipcu 2002r piaggio

 

 

 

 

www.skutercentrum.pl < tu sprawdź części (telefonicznie/email)

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Więc ostatnio kupiłem po okazyjnej cenie derbi Atlantis. Chodziło o to że był zerwany gwint na wale od strony wariatora. Okazało się że przeciw talerz ma wyrobiony otwór którym wchodzi na wał, znaczy zrobiło sie jajko. Kupiłem nowy wariator z tym ze od Aeroxa, i okazało się ze jest za mały. Wał w derby ma średnice 16 mm. Niby jest to silnik Minarelli ale cóż jednak inny. Niestety ze skuterami spotykam się pierwszy raz i teraz moje pytania:

1.Czy mogę zrobić mniejszy gwint , i czy będzie to pewne, a czy może będzie konieczny nowy wał ?? Za wszelką cene nie chce go rozpoławiać i wymieniać wał bo skuter ma przejechane dopiero 9000km, i kupiłem go od pierwszego właściciela.

2. Czy ktoś wie gdzie dostać taki przeciw talerz ?? Bo na allegro mam tylko jednego gościa ale on jakiś niepewny jest

3. http://img461.imageshack.us/my.php?image=e...znaczonedh4.jpg W moim wariatorze, element oznaczony na czerwono nie ma zębów, znaczy jest okrągły. Czy tak ma byc ??

4.Mój przeciw talerz nie posiada miejsca na ta podkładkę oznaczoną na niebiesko. czy tak jest prawidłowo ??

5. Czy piaggio Diesis ma identyczny silnik co Derbi Atlantis ??

6.Czy Rolki 6g są dobre do tego skutera ??

7.Czy jeżeli mam nowy pasek kevlarowy , i jest on leciutko szarpnięty w jednym miejscu muszę go wymieniać ?? Chodzi o to że wariator sie rozkręcił i pasek wystrzelił.

8. czy wariator wymaga smarowania w niektórych miejscach ?? np ta tuleja ??

 

Wszyscy którzy wiedzą coś na ten temat proszę o pomoc !! I z góry wielkie Dzięki ;]

 

8.Wariator nie wymaga smarowania

7.Zależy jak duże jest uszkodzenie

6.Waga i rozmiary rolek w skuterach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, na 99,9% będzie pasował

 

niestety w oryginalnym wariatorze nie ma "ząbków"

 

 

 

a tak btw, po co na jebaju szukasz ?

zadzwoń do skutercentrum , oni mają części do morini

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

odświeżam i podczepiam się pod temat a mianowicie znajomy przyprowadził mi do złożenia skuter Piaggio Sfera 125 przy składaniu okazało się że jest zerwany gwint na czopie wału od strony wariatora myślałem że uda mi się go poprawić narzynką ale nie dało to skutku a jest to gwint M10x1 i tutaj moje pytanie czy ktoś miał podobny problem i jak coś to jak sobie z nim poradził ?? nie wykluczam przegwintowania na mniejszy ale może ktoś wymyślił coś ciekawszego czekam na odpowiedź

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! dawno mnie tu nie było ;] Co do tego pytania z tym wałem, ja zrobiłem tak ze przegwintowałem na mniejszy gwint, zrobilem ze 80km i wariator sie rozleciał (120zl w plecy) po czym kupiłem używany wał i wariator i zrobiłem remont silnika . Teraz dopiero jest okey ;] Nie radze kombinować w derbi z wariatorem (nie ma zębów jak w innych silnikach i siedzi tylko na ścisk). Myślę ze jeżeli masz w tym piaggio zęby na przeciwtalerzu wariatora to możesz przegwintować na mniejszy gwint i mocno wszystko skręcić. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...