Olsen Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Zwracam się do forumowych ekspertów od elektryki z zapytaniem, czy pobór prądu z akumulatora skuterowego (12 V, bodajże 4 [a może 5] Ah) w niżej opisanej sytuacji może być na tyle duży, że prądnica :) nie będzie nadążała z ładowaniem. Otóż na jakiś czas musiałem podłączyć światło "stop" na stałe - włącznik się popsuł, co uniemożliwiało także rozruch silnika, więc trzeba było spiąć przewody "na krótko". Wiadomo, że żarówka od "stopu" jest znacznie silniejsza od tylnej pozycyjnej (poza tym światła mam w skuterze podłączone pod prądnicę, pod akumulator podłączone są jedynie: klakson, kierunkowskazy oraz rzeczone światło "stop"). W razie czego mam prostownik, ale mam nadzieję, że nie będzie trzeba zbyt często podładowywać akumulatora. Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Zwracam się do forumowych ekspertów od elektryki z zapytaniem, czy pobór prądu z akumulatora skuterowego (12 V, bodajże 4 [a może 5] Ah) w niżej opisanej sytuacji może być na tyle duży, że prądnica :) nie będzie nadążała z ładowaniem. Otóż na jakiś czas musiałem podłączyć światło "stop" na stałe - włącznik się popsuł, co uniemożliwiało także rozruch silnika, więc trzeba było spiąć przewody "na krótko". Wiadomo, że żarówka od "stopu" jest znacznie silniejsza od tylnej pozycyjnej (poza tym światła mam w skuterze podłączone pod prądnicę, pod akumulator podłączone są jedynie: klakson, kierunkowskazy oraz rzeczone światło "stop"). W razie czego mam prostownik, ale mam nadzieję, że nie będzie trzeba zbyt często podładowywać akumulatora. Najprościej podłączyć przewody od światła hamowania pod światło pozycyjne. Wtedy nie będziesz musiał się zastawiać czy układ ładowania da radę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 A czy nie da sie z kopniaka odpalic bez naciskania klamki? Bo swiecace ciagle swiatlo stopu to tez nie najlepszy pomysl bo nie widac kiedy hamujemy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brudinii Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Z tego co pamiętam, przepisy szczegółowo określają moc żarówek. Dotyczy to swiateł pozycyjnych kierunkowskazów, stopu i mijania.jeśli chodzi o ładowanie to może sobie nie poradzić, ale nie wiem jakiego typu masz instalacje.P.S. Nie boisz się, ze ktoś Ci w dupę wjedzie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Wykonaj okresowe pomiary napięcia. Wtedy będziesz wiedział czy akumulator się nadmiernie rozładowuje czy nie. No chyba, że Ci prądu braknie, to i bez pomiarów stwierdzisz ;-) Jak już łączysz stop na stałe to może odepnij kabelek od żarówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 A czy nie da sie z kopniaka odpalic bez naciskania klamki?Nożny rozrusznik dawno już został nadgryziony przez ząb czasu. :icon_twisted: Bo swiecace ciagle swiatlo stopu to tez nie najlepszy pomysl bo nie widac kiedy hamujemy :)Z tym się zgadzam. Jak tylko zdobędę rzeczony w(y)łącznik, od razu przywrócę układ do stanu pierwotnego. P.S. Nie boisz się, ze ktoś Ci w dupę wjedzie??Jw. Jak już łączysz stop na stałe to może odepnij kabelek od żarówki?Wiesz, nie pomyślałem o tym. Tylko zastanawiam się, co gorsze z dwojga złego: słabe tylne światło pozycyjne czy mocna żarówka paląca się cały czas. Skoro i tak nie widać, kiedy hamuję (na szczęście skutery są ze swojej natury dosyć wolne, tak więc różnica prędkości przy hamowaniu nie jest aż tak duża, jak w przypadku motocykli czy samochodów), to może lepiej, żebym był lepiej widoczny, poza tym przy dojeżdżaniu do skrzyżowania ze względu na żarówkę 21 W mogę wyglądać tak, jakbym hamował. jeśli chodzi o ładowanie to może sobie nie poradzićCzyli jednak? Zawsze mi się wydawało, że producent powinien uwzględnić jakiś zapas, na wypadek gdyby ktoś chciał podłączyć jakieś radyjko, dodatkowe oświetlenie itp. Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiaan91 Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 no co ty żadnego większego obciążenia nie robisz, przecież światło mijania z przodu czy długie też ci sie świecą cały czas i prądnica daje rade i ze światłem stop też da rade;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 24 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 no co ty żadnego większego obciążenia nie robisz, przecież światło mijania z przodu czy długie też ci sie świecą cały czas i prądnica daje radeTak, ale to wszystko podłączone jest bezpośrednio pod prądnicę /działa tylko przy uruchomionym silniku/, a nie pod akumulator. Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RuDeK Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Proponuję tymczasowo zrobic jakiś włącznik do stopu przy kierownicy, w momencie hamowania naciśniesz go kciukiem i będziesz trzymał aż do końca hamowania. Może pomysł trochę upierdliwy, ale bezpieczny a to chyba najważniejsze. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 21 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Na szczęście akumulator dał radę przez prawie 2 miesiące, nie trzeba było doładowywać. Wreszcie udało mi się zdobyć rzeczony wyłącznik (mieli w Motoromie na Chodzonego) i od dziś znowu mam sprawne światło "stop" (zarówno od tylnego, jak i przedniego hamulca); obwód zamykający dopływ prądu do rozrusznika też został przywrócony do status quo ante. :flesje: Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.