Skocz do zawartości

Ciągle świecąca się żarówka światła "stop" a obciążenie akumulatora


Olsen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zwracam się do forumowych ekspertów od elektryki z zapytaniem, czy pobór prądu z akumulatora skuterowego (12 V, bodajże 4 [a może 5] Ah) w niżej opisanej sytuacji może być na tyle duży, że prądnica :) nie będzie nadążała z ładowaniem. Otóż na jakiś czas musiałem podłączyć światło "stop" na stałe - włącznik się popsuł, co uniemożliwiało także rozruch silnika, więc trzeba było spiąć przewody "na krótko". Wiadomo, że żarówka od "stopu" jest znacznie silniejsza od tylnej pozycyjnej (poza tym światła mam w skuterze podłączone pod prądnicę, pod akumulator podłączone są jedynie: klakson, kierunkowskazy oraz rzeczone światło "stop"). W razie czego mam prostownik, ale mam nadzieję, że nie będzie trzeba zbyt często podładowywać akumulatora.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam się do forumowych ekspertów od elektryki z zapytaniem, czy pobór prądu z akumulatora skuterowego (12 V, bodajże 4 [a może 5] Ah) w niżej opisanej sytuacji może być na tyle duży, że prądnica :) nie będzie nadążała z ładowaniem. Otóż na jakiś czas musiałem podłączyć światło "stop" na stałe - włącznik się popsuł, co uniemożliwiało także rozruch silnika, więc trzeba było spiąć przewody "na krótko". Wiadomo, że żarówka od "stopu" jest znacznie silniejsza od tylnej pozycyjnej (poza tym światła mam w skuterze podłączone pod prądnicę, pod akumulator podłączone są jedynie: klakson, kierunkowskazy oraz rzeczone światło "stop"). W razie czego mam prostownik, ale mam nadzieję, że nie będzie trzeba zbyt często podładowywać akumulatora.

 

Najprościej podłączyć przewody od światła hamowania pod światło pozycyjne. Wtedy nie będziesz musiał się zastawiać czy układ ładowania da radę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, przepisy szczegółowo określają moc żarówek.

Dotyczy to swiateł pozycyjnych kierunkowskazów, stopu i mijania.

jeśli chodzi o ładowanie to może sobie nie poradzić, ale nie wiem jakiego typu masz instalacje.

P.S. Nie boisz się, ze ktoś Ci w dupę wjedzie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj okresowe pomiary napięcia. Wtedy będziesz wiedział czy akumulator się nadmiernie rozładowuje czy nie. No chyba, że Ci prądu braknie, to i bez pomiarów stwierdzisz ;-) Jak już łączysz stop na stałe to może odepnij kabelek od żarówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie da sie z kopniaka odpalic bez naciskania klamki?

Nożny rozrusznik dawno już został nadgryziony przez ząb czasu. :icon_twisted:

 

Bo swiecace ciagle swiatlo stopu to tez nie najlepszy pomysl bo nie widac kiedy hamujemy :)

Z tym się zgadzam. Jak tylko zdobędę rzeczony w(y)łącznik, od razu przywrócę układ do stanu pierwotnego.

 

P.S. Nie boisz się, ze ktoś Ci w dupę wjedzie??

Jw.

 

Jak już łączysz stop na stałe to może odepnij kabelek od żarówki?

Wiesz, nie pomyślałem o tym. Tylko zastanawiam się, co gorsze z dwojga złego: słabe tylne światło pozycyjne czy mocna żarówka paląca się cały czas. Skoro i tak nie widać, kiedy hamuję (na szczęście skutery są ze swojej natury dosyć wolne, tak więc różnica prędkości przy hamowaniu nie jest aż tak duża, jak w przypadku motocykli czy samochodów), to może lepiej, żebym był lepiej widoczny, poza tym przy dojeżdżaniu do skrzyżowania ze względu na żarówkę 21 W mogę wyglądać tak, jakbym hamował.

 

jeśli chodzi o ładowanie to może sobie nie poradzić

Czyli jednak? Zawsze mi się wydawało, że producent powinien uwzględnić jakiś zapas, na wypadek gdyby ktoś chciał podłączyć jakieś radyjko, dodatkowe oświetlenie itp.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no co ty żadnego większego obciążenia nie robisz, przecież światło mijania z przodu czy długie też ci sie świecą cały czas i prądnica daje rade

Tak, ale to wszystko podłączone jest bezpośrednio pod prądnicę /działa tylko przy uruchomionym silniku/, a nie pod akumulator.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję tymczasowo zrobic jakiś włącznik do stopu przy kierownicy, w momencie hamowania naciśniesz go kciukiem i będziesz trzymał aż do końca hamowania. Może pomysł trochę upierdliwy, ale bezpieczny a to chyba najważniejsze.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Na szczęście akumulator dał radę przez prawie 2 miesiące, nie trzeba było doładowywać. Wreszcie udało mi się zdobyć rzeczony wyłącznik (mieli w Motoromie na Chodzonego) i od dziś znowu mam sprawne światło "stop" (zarówno od tylnego, jak i przedniego hamulca); obwód zamykający dopływ prądu do rozrusznika też został przywrócony do status quo ante. :flesje:

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...