Olsen Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Dziś w EMPiK-u uważnie przekartkowałem książeczkę zatytułowaną "Kodeks motorowerzysty" :smile: i utwierdziłem się w przekonaniu, że motorower nie musi być wyposażony w światło "stop" (tak mi się zdawało, ale wolałem się upewnić). Otóż na jakiś czas musiałem się pozbyć możliwości uruchamiania światła "stop" (tzn. w tej chwili podłączone jest na stałe - włącznik się popsuł, co uniemożliwiało także rozruch silnika, więc trzeba było spiąć przewody "na krótko"). Zastanawiam się, czy są jakieś przepisy regulujące intensywność tylnego światła (z tego, co pamiętam, jest mowa tylko o tym, że pojazd ma być widoczny z odpowiedniej odległości) i czy policja mogłaby się na upartego przyczepić do tego, że na stałe świeci się żarówka 21 :icon_question: (a nie 5) W. :) Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brudinii Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Z tego co pamiętam jest to dość jednoznacznie określone. podana jest moc żarówek świateł pozycyjnych, stopu, kierunków, mijania.A tak swoją drogą, to nie boisz się, że Ci ktoś w dupę wjedzie??Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 mówiąc w duzym skrócie - podobnie jak z migaczami prawym lusterkiem itp "niepotrzebnymi " :icon_twisted: :) wynalazkami - jeśli motorower jest w nie wyposażony seryjnie to muszą być i działać . jak to wygląda w praktyce to każy wie ale przepis tak mówi :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastian zg Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Odnośnie światłości STOP ogólnie mówiąc (a raczej cytując Dz.U. 32 ze zmianami zał. 6): światłość STOP powinna być wyraźnie większa niż światłość świateł pozycyjnych tylnych. Odnośnie wymagania stopu w motorowerach:(Dz.U 32 par 53.3)Motorower ponadto może być wyposażony w: 4) jedno światło hamowania stop. Toeretycznie motorower nie musi mieć stopu, ale jeśli homologacja tylnego światła przewiduje STOP to musi działać (zobacz oznaczenie na tylnym kloszu - zapewne znajdziesz symbol S1; S01; S2; S02, który informuje że jest to światło "stop") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.