Mirooo Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 witam Chciałbym sie dowiedzieć czegoś więcej o kosztach malowania. Chodzi mi dokładnie o rame oraz owiewki. Przed malowaniem chyba należy użyc szpachli (na owiewki) aby wyrównać wszystkie ryski i pęknięcia :biggrin: Potem oddac je do lakiernika i czekać na ..... rachunek ;/ W jakiej cenie (mniej wiecej) lakiernik wymalowałby mi wszystkie owiewki oraz rame?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 dołącze się do pytaniajaka moze być orientacyjna cena malowania baku i palstików w seven fifty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Mi lakiernik zażądał (po znajomości) 120 zł za samo pryśnięcie moim lakierem. Z tego powodu zdecydowałem się na samodzielne lakierowanie. Plastiki są zmatowione (500, ale powinno być 800) i poszpachlowane oraz wyrównane. Lakier akrylowy (500 ml) z utwardzaczem kosztował 75 zł. Do tego muszę jeszcze dokupić plastyfikatory. Mam kilka pytań, z góry dziękuje za odpowiedź1. Czy muszę stosować podkład? 2. Jak ustawić pistolet?3. Jakie ciśnienie ustawić na sprężarce?4. Czy trzeba stosoować rozcieńczalnik? Jeśli tak to jaki i w jakich proporcjach?5. Czy coś w rodzaju kabiny lakierniczej, ale bez wyciągu wystarczy? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 1. Czy muszę stosować podkład? Zawsze trzeba stosować bo inaczej lakier będzie odpryskiwać, do tego dochodzi jeszcze kwestja lakieru bezbarwnego żeby to co nałożyłeś nie zostawało na spodniach bo się rozpuszcza z tego czy innego powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirooo Opublikowano 14 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 ale jeżeli ja bym sobie plastiki wyszpachlował i wyrównał to ile by mnie kosztowało samo malowanie?? Rame sam bym oczywiście wyczyścił z rdzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 (edytowane) kazdy lakiernik sam ustala stawki :biggrin: ja sam dzisiaj dokanczalem lakierowanie sprzecika. apropo pytan : cisnienie na sprezarce ustawiasz maxymalne, podklad oczywiscie sie daje, pistolet ustawiasz na odpowiadajacy tobie strumien i z 15-20 cm natryskujesz, pasek kolo paska :flesje: :banghead: ja malowalem w garazu, w syfie itp, tylko podloge i sciany zwilzylem woda, do farb akrylowych stosuje sie rocienczalnik akrylowy w proporcji 15-20% , ja dalem na oko, troszke mniej ale wyszlo ok ;)) jak cos to pytaj Edytowane 14 Lipca 2007 przez Sloniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Ja akurat poruszam się w tych tematach na codzień także pomogę:banghead:Co do szpachli to drobniejsze rysy polecam rozcierać papierem 360 i na to dobry podkład,głębsze rysy rozcierać i uzupełniać szpachlówką i dopiero podkład.1.Co do podkładu to nie jest on konieczny ale element lakierowany musi być idealny(brak rys,obić,nierówności)...po prostu laleczka2.Tego nie da się powiedzieć ani opisać bo każdy ma swoje nawyki.W zależności od sprzętu (nie podałeś jaki masz pistolet HVLP,Wysokociśnieniowy.....)Powiedzmy,że masz HVLP (teraz to jest standard) to ciśnienie zależy jaką masz dysze.Ja lakieruję pistoletem SATA z dyszą 1.3.Kładąc baze ciśnienie ustawiam na 1.3-1.5 w zależności od producenta i barwy lakieru.Przykładowo bazy z dużą ilością perły kładę niższym ciśnieniem aby struktura ziarna nie była "na sztorc" co spowoduje że element będzie się mienił jak cholera ale nie będzie miał za wiele wspólnego z oryginałem.Kładąc lakier ciśnienie możesz śmiało zwiększyć pod 2bar aby lakier się ładnie rozlał.Lakier staraj się rozrabiać "jak wodę" wtedy kładziesz więcej cienkich warstw ale ładniej się rozlewa dzięki czemu nie ma morki...mniej roboty do polerki.Kładąc bazę zawsze pistolet ustawiaj na szeroki płaski strumień,baze kładź tak żeby nie była mokra(wyjdą pasy i cienie) ani też nie rób tzw.SUCHEGO natrysku(stawiasz ziarno).3.Na sprężarce ustaw stałe 6 ale przy reduktorze przy pistolecie tak jak wyżej.Ważne aby po naciśnięciu pistoletu ciśnienie ustawione było stabilne przez min.30sek.HVLP lakierują niskim ciśnieniem na wyjściu ale pożerają ogromne ilości powietrza około 420l/min.Jeżeli Twoja sprężarka temu nie podoła to szkoda roboty bo perły,metaliki wszelki kameleony wymagają stałego ciśnienia nie może być zachwiań bo niższe ciśnienie ściemnia kolor a wyższe rozjaśnia dlatego mogą wychodzić pasy.4.Rozpuszczalnik trzeba stosować do baz jest inny do lakieru inny.Proporcje w zależności od producenta.Często w przypadku klaru jest to 2lakier:1utwardzacz: max. 30% rozpuszczalnik.Ja polecam 2 lakiery Ivat Tom's oraz mistowski Standox EasyKlar który daje spore pole do popisu 2:1:max.100%rozp.Ja najczęściej robię lakiery na bardzo rzadko i przykładowo jest to 2:1:50% 5.Jeżeli nie będziesz lakierował bazami wodnymi to spokojnie wystarczy.Sprzątnij garaż,posadzkę wylej wodą(nie muszą być kałuże:)i przed lakierowanie załóż czyste ubranie(najlepiej kombinezon)oszczędzi Ci to dużo "dziadów"do polerowania. Pamiętajcie,żeby plastyfikatora nie dodać za dużo bo lakier bedzie zawsze miękki pod paznokciem,nie da się go dopolerować ładnie.Stosujcie się do karty producenta jest to bardzo ważne. Jeżeli lakierujecie akrylem to opcja lakieru bezbarwnego odpada.Osobiście polecam każdemu opcje 2 warstwy tj.baza + klar.Dużo osób myśli że bezbarwny to tylko na metalic itp.Sa również bazy bez "ziarna" które mają super głębie koloru i wyższą trwałość od akrylu.Malowałem ostatnio Suzuki TL1000r w kolorze czarnym z grafitowymi wstawkami.I wszystko robiłem w 2 warstwie.Klient obawiał się,że czarny w 2 warstwie będzie przygaszony,ale jest wręcz przeciwnie po odpowiednim wypolerowaniu wychodzi taka smoła że aż oczy bolą.No i ma śliczy połysk,wieczorem wszelkie załamania świecą się jak czarny chrom. W razie pytań piszcie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 ale jeżeli ja bym sobie plastiki wyszpachlował i wyrównał to ile by mnie kosztowało samo malowanie?? Rame sam bym oczywiście wyczyścił z rdzy. Tak, jak pisałem, mój chciał 120 zł za samo pryśnięcie moim lakierem. kazdy lakiernik sam ustala stawki ;) ja sam dzisiaj dokanczalem lakierowanie sprzecika. apropo pytan : cisnienie na sprezarce ustawiasz maxymalne, podklad oczywiscie sie daje, pistolet ustawiasz na odpowiadajacy tobie strumien i z 15-20 cm natryskujesz, pasek kolo paska :( :D ja malowalem w garazu, w syfie itp, tylko podloge i sciany zwilzylem woda, do farb akrylowych stosuje sie rocienczalnik akrylowy w proporcji 15-20% , ja dalem na oko, troszke mniej ale wyszlo ok :buttrock:) jak cos to pytaj Ja akurat poruszam się w tych tematach na codzień także pomogę:icon_eek:Co do szpachli to drobniejsze rysy polecam rozcierać papierem 360 i na to dobry podkład,głębsze rysy rozcierać i uzupełniać szpachlówką i dopiero podkład.1.Co do podkładu to nie jest on konieczny ale element lakierowany musi być idealny(brak rys,obić,nierówności)...po prostu laleczka2.Tego nie da się powiedzieć ani opisać bo każdy ma swoje nawyki.W zależności od sprzętu (nie podałeś jaki masz pistolet HVLP,Wysokociśnieniowy.....)Powiedzmy,że masz HVLP (teraz to jest standard) to ciśnienie zależy jaką masz dysze.Ja lakieruję pistoletem SATA z dyszą 1.3.Kładąc baze ciśnienie ustawiam na 1.3-1.5 w zależności od producenta i barwy lakieru.Przykładowo bazy z dużą ilością perły kładę niższym ciśnieniem aby struktura ziarna nie była "na sztorc" co spowoduje że element będzie się mienił jak cholera ale nie będzie miał za wiele wspólnego z oryginałem.Kładąc lakier ciśnienie możesz śmiało zwiększyć pod 2bar aby lakier się ładnie rozlał.Lakier staraj się rozrabiać "jak wodę" wtedy kładziesz więcej cienkich warstw ale ładniej się rozlewa dzięki czemu nie ma morki...mniej roboty do polerki.Kładąc bazę zawsze pistolet ustawiaj na szeroki płaski strumień,baze kładź tak żeby nie była mokra(wyjdą pasy i cienie) ani też nie rób tzw.SUCHEGO natrysku(stawiasz ziarno).3.Na sprężarce ustaw stałe 6 ale przy reduktorze przy pistolecie tak jak wyżej.Ważne aby po naciśnięciu pistoletu ciśnienie ustawione było stabilne przez min.30sek.HVLP lakierują niskim ciśnieniem na wyjściu ale pożerają ogromne ilości powietrza około 420l/min.Jeżeli Twoja sprężarka temu nie podoła to szkoda roboty bo perły,metaliki wszelki kameleony wymagają stałego ciśnienia nie może być zachwiań bo niższe ciśnienie ściemnia kolor a wyższe rozjaśnia dlatego mogą wychodzić pasy.4.Rozpuszczalnik trzeba stosować do baz jest inny do lakieru inny.Proporcje w zależności od producenta.Często w przypadku klaru jest to 2lakier:1utwardzacz: max. 30% rozpuszczalnik.Ja polecam 2 lakiery Ivat Tom's oraz mistowski Standox EasyKlar który daje spore pole do popisu 2:1:max.100%rozp.Ja najczęściej robię lakiery na bardzo rzadko i przykładowo jest to 2:1:50% 5.Jeżeli nie będziesz lakierował bazami wodnymi to spokojnie wystarczy.Sprzątnij garaż,posadzkę wylej wodą(nie muszą być kałuże:)i przed lakierowanie załóż czyste ubranie(najlepiej kombinezon)oszczędzi Ci to dużo "dziadów"do polerowania. Pamiętajcie,żeby plastyfikatora nie dodać za dużo bo lakier bedzie zawsze miękki pod paznokciem,nie da się go dopolerować ładnie.Stosujcie się do karty producenta jest to bardzo ważne. Jeżeli lakierujecie akrylem to opcja lakieru bezbarwnego odpada.Osobiście polecam każdemu opcje 2 warstwy tj.baza + klar.Dużo osób myśli że bezbarwny to tylko na metalic itp.Sa również bazy bez "ziarna" które mają super głębie koloru i wyższą trwałość od akrylu.Malowałem ostatnio Suzuki TL1000r w kolorze czarnym z grafitowymi wstawkami.I wszystko robiłem w 2 warstwie.Klient obawiał się,że czarny w 2 warstwie będzie przygaszony,ale jest wręcz przeciwnie po odpowiednim wypolerowaniu wychodzi taka smoła że aż oczy bolą.No i ma śliczy połysk,wieczorem wszelkie załamania świecą się jak czarny chrom. W razie pytań piszcie! 1. Element lakierowany nie jest niestety, jak laleczka, jaki podkład mogę zastosować? W garażu znalazłem: 2. Pistolet pożyczę od znajomego, prawdopodobnie zwykły pracujący przy normalnym ciśnieniu (czyli nie RP). Jeszce to sprawdzę.3. Myślałem, że jeśli ciśnienie po pewnym czasie nie będzie stabilne będę przerywał pracę i kontynuował, gdy sprężarka wytworzy odpowiednie ciśnienie, lakier to zwykły akrylowy, czarny4. Musze stosować klar? Nie wystarczy sam lakier? sprzedawca zapewnił, że będzie połysk5. Przykryję część warsztatu folią, spryskam wodą i tam będę lakierował. Czyli bez wyciągu. Chociaż jakiś wentylator nie byłby problemem, jeszcze o tym pomyślę. O plastyfikatorze będę pamiętał, co do karty, to sprzedawca przy mnie mieszał lakier z różnych elementów, nie znam nawet jego nazwy, w poniedziałek go odwiedzę i wypytam o szczegóły. Dziękuje z odpowiedzi i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Jeżeli nie jest w idealnym stanie to głębsze rysy podszpachluj(wykończeniówkę kończ P360 pamiętaj o stopniowaniu papieru żeby nie robić przeskoków z 100 na 240:) mniejsze porozcieraj.Na to podkład akrylowy...i tutaj jest ogromne pole do popisu.Ważne jest tylko żeby to nie był podkład typu Made in EU czy inne cuda typu PROFIX. Kup coś troche lepszego ja biorę podkład z mieszalnika Novola (można kłaść mokro na mokro co przy lakierowaniu całych elementów znacznie przyspiesza prace warunkiem jest perfekcyjnie przygotowana powierzchnia) plusem jest też że nie musisz brać całej puchy tylko taką ilość jaką potrzebujesz. Jeżeli pistolet taki sobie to pewnie RP (HVLP swego czasu były bardzo drogie)jeszcze 3 lata wstecz za dobrą podróbkę HVLP trzeba było dać 400zł-500zł.Zaletą RP jest łatwość malowania w porównaniu do HVLP.Pistolet pracuje w wysokim ciśnieniu przez co łatwiej jest rozlać lakier w porównaniu do HVLP(na początku po przesiadce z RP na HVLP takie odczuwałem różnice).Za to HVLP pięknie kładzie się bazy.Wracając do tematu.Piszesz że będziesz lakierował zwykłym akrylem także o bazy i klar nie musisz się martwić.Co nawet Ci mogę powiedzieć że nie wolno przykrywać bezbarwnym zwykłego akrylu bo nie jest to jego przeznaczeniem,po jakimś czasie może wszystko się łuszczyć.Dlatego pod klar stosuje się wyłącznie bazy które mają strukturę "jak papier ścierny" i klar się tego trzyma.Co do lakierowania po kawałeczku to nie za bardzo zwłaszcza że akryl to jest kolor i klar w jednym(nie wiem jak to nazwać:icon_mrgreen: Chodzi o to że musisz tak kłaść akryl żeby wszędzie ładnie skryło i uzykać jednolitą morke.Jeżeli będziesz malował pasami to będziesz miał taki numer że zaczynąjąc malować dalszą część elementu odkurz nie będzie wtapiał się w poprzednią warstwę i będzie większa morka w tym miejscu.Oczywiście wszystko jest do przejścia tylko będziesz przed polerką więcej papierem musiał jechać.Musisz tylko zapytać w jakiej ilości odmierzyć plastyfikator powie CI 3%,5% w stosunku do całości.Nie powiem Ci dokładniej bo to zależy od producenta.Pamiętaj o dodaniu plastyfikatora do podkładu...gorzej się obrabia ale jest pewniejsze że nic Ci nie postrzela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 (edytowane) grzesiek3210 dzięki za porady, bardzo mi pomogły. Skompletowałem już środki do lakierowania - lakier czarny akrylowy DU PONT, utwardzacz, rozcieńczalnik, podkład STUDIO, utwardzacz, rozcieńczalnik i plstyfikator lakier ma tylko napis 4 + 1. Rozumiem, że jest to dziwnie zapisana proporcja i 4+1 oznacza 4:1 (25%)? Do tego mam jeszcze dodać określony procent rozcieńczalnia (jaki procent?), a potem plastyfikatora? Czy odwrotnie (jest różnica)? Plastyfikatora wg. sprzedawcy 10 - 40 %. Czy to nie za dużo? Do podkładu mogę zastosować rozcieńczalnik nitro (w jakiej ilości)? Tak twierdzi sprzedawca, ale na opakowaniu podano, abym zastosował specjalny do lakierów (taki tez posiadam, ale nie wiem czy go wystarczy). Pistolet nie ma na sobie żadnych napisów, oprócz oznaczenia, że jest zgodny z normami (CE), wygląda prawie ;), jak ten http://www.berg1.pl/zdjecia/FLG-G5.jpg z tym, że jedna śruba znajduje się przy zbiorniku, a tej na dole nie ma. Do czego one służą? Nie wiem czy jest to RP czy HVLP, na allegro te pistolety znacznie nie różnią się wyglądem, jak je rozróżnić? Nie mam żadnego reduktora, aby ustawić oddzielne ciśnienie na spreżarce i na pistolecie. Dysza to 1.5 Pozdrawiam Edytowane 18 Lipca 2007 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiaan91 Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Zawsze trzeba stosować bo inaczej lakier będzie odpryskiwać, do tego dochodzi jeszcze kwestja lakieru bezbarwnego żeby to co nałożyłeś nie zostawało na spodniach bo się rozpuszcza z tego czy innego powodu. wiesz po co jest podkład człowieku?? po to aby ci rysy wyłagodziło a nie po to żeby lakier nie odpryskiwał! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sydney Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Ale bez podkładu lakier będzie się złuszczał. Podkład pełni wiele funkcji... Miedzy innymi zalewa wszystkie rysy, ale wiąże też stare warstwy farby, poza tym trzyma się gołej blachy wiele lepiej niż baza. Tworzy jednolite podłoże pod baze itp można by tak wymieniać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 wiesz po co jest podkład człowieku?? po to aby ci rysy wyłagodziło a nie po to żeby lakier nie odpryskiwał!bzdury piszesz Człowieku :biggrin: Nidawno pytałem sie lakiernika czy ten kalier na plastikowe elemwenty jest jakis specjalny zeby nie odpryskiwał a on mi powiedział ze to bardziej zasługa specjalnego podkładu do malowania plastików. Ale najlepiej niech na ten temat napisze grzesiek3210 bo widze ze dobrze sie w temacie porusza :buttrock: Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Byłem za granicą i dopiero wróciłem także postaram się szybko i prosto odpowiedzieć: Gawron:Co do klaru to lakiernik ma racje,w zależności od rodzaju plastiku(elastyczności jego) dodaje się plastyfikator w ilości podanej przez producenta.Jeżeli lakierujemy plastik który !!!nigdy nie był lakierowany!!!! dobrze jest pierwsze element odtłuścić później zmatować i jeszcze raz odtłuścić.Po tym zabiegu należy element przykryć cieniutką warstwa,przepylić plastoflexem(takie jak woda z kryształkami grafitu lub coś podobnego aby było widać gdzie jest położony) pełni to funkcję przegrody(aby nie gryzł się plastik z podkładem)i dodatkowo zwiększa przyczepność.Na to można kłaść podkład do plastików lub podkład akrylowy dobrej marki z dodatkiem plastyfikatora. Sydney:BAZY NIE WOLNO KŁAŚĆ NA GOŁĄ BLACHE! To samo tyczy się podkładu akrylowego(można położyć ale nie będzie spełniał funkcji).Na gołą blachę zawsze kładziemy GRUNT EPOXYDOWY(ma świetne właściwości antykorozyjne i pełni funkcję przegrody która nie przepuszcza tlenu i wilgoci).Dopiero na grunt kładziemy podkład aby stworzyć dobre podłoże pod bazy,akryle. Marcpol: Ciebie zostawiłem na koniec bo więcej pisania:-)Co do lakieru 4+1 to dobrze rozumiesz 4 części lakieru na 1 utwardzacza.W praktyce tj. 200 lakieru+50 utwardzacza+rozpuszczalnik(niekoniecznie np.ja lakierowałem Novolem 4+1 i był tak rzadki,że nie trzeba było dawać rozpuszczalnika) powiedzmy że klar jest gęsty to patrzysz czy nie ma tam zaznaczone do ilu % jeżeli nie ma to zawsze bezpieczną granicą jest do 30%(tyle praktycznie każdy producent dopuszcza).Czyli dalej idąc po przykładzie 2"setki" lakieru + 0,5 setki utwardzacza + Powiedzmy 10% rozpuszczalnika(czyli 10% sumując klar lub akryl + utwardzacz(tj.0,25) i co do plastyfikatora to 40% to strasznie dużo lepiej dodaj max.20% bo nie spotkałem się jeszcze żeby taką ilość dodawać.I wtedy tak samo jak z rozpuszczalnikiem dodajesz farbę+utwardzacz+rozupszczalnik wychodzi Ci 275ml i dodajesz powiedzmy 10% plastyfikatora czyli 27-28ml także gotowego lakieru,akrylu wyjdzie Ci 300ml.Najłatwiej będzie jezeli kupisz sobie taki kubek z podziałką w mieszalni tam masz dokładnie opisane i jak będziesz go mył to na długo Ci wystarczy jest uniwersalny bo ma skale od 1:1 do 5:1 koszt około 2zł.Coś mi allegro nie chodzi bo bym CI wstawił linka Co do podkładu to nie słuchaj go bo WSZYSTKO SIĘ DA nawet bezbarwny nitrem rozcieńczyć ale nie o to chodzi.Podkład rozcięczaj rozpuszczalnikiem akrylowym (ten sam co do bezbarwnego,do akrylu...bazy mają inny) Co do pistoletu to wg. zdjęcia te pokrętło na dole jest od powietrza tzn.im bardziej odkręcisz tym wyższe ciśnienie będzie(stosując reduktor(od 20zł) te pokrętło wykręca się prawie na maxa a na reduktorze ustawiasz sobie stałe ciśnienie na zegarze,dla bazy w HVLP 1,4bar itp).To pokrętło wyżej które znaduje się nad ręką trzymając pistolet w normalnej pozycji:) jest od ilości podawanego materiału im bardziej wykręcisz tym więcej farby będzie dawał.Działa to na zasadzie ograniczenia skoku spustu,jak skręcisz to spust będzie miał 0,5cm skoku jak rozkręcisz to 4cm(tak jak pedał gazu,podstawiasz kołek i nie możesz dać więcej:)jak już się dobrze rozćwiczysz to będziesz rozkręcał go na maxa i pod ręką będziesz czuł czy jest dobrze.Z kolei to pokrętło wyżej jest od szerokości strumienia u mnie to pokrętło jest z boku przy kciuku.Zakręcając je strumień będzie cieniutki w kształcie kropki.Stopniowo rozkręcajac uzyskujesz strumień płaski.Przekręcając główką pistoletu,w lewo w prawo możesz sobie ustawić czy strumien płaski ma być w taki I czy __ .Ten pierwszy jeżeli malujesz w poziomie I ,a ten w pionie __ .Rysunki nie są fachowe ale ciężko tak virtualnie wytłumaczyć.REDUKTOR KONIECZNIE ZAKUP.Co do tego jak rozróżnić HVLP od RP...najłatwiej napisem wygrawerowanym na pistolecie HVLP zazwyczaj pisze.Drugi sposób znajeźć pudełko po pistolecie i tam przeczytać jeżeli nie piszą to odszukać ciśnienie na jakim pracuje na hvlp często podają 2bar na RP 4-7bar.Jak tego nie ma to odszukać ilość zużycia powietrza na minutę.RP jak pamiętam mają coś powyżej 200 a hvlp najczęsciej około 400 i więcej.Mogłem coś pominąć także piszcie co tam was męczy!:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirooo Opublikowano 15 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 witam Już niedługo przymierzam się do malowania moto. Postanowiłem tak, ponieważ lakiernik zarządzał astronomicznej ceny za malowanie. A więc pasuje kupić jakąś sprężareczke. Znalazłem takie cuś: http://allegro.pl/item294469863_sprezarka_...akierniczy.html Czy takie cosik będzie? Przypominam, że to ma byc do domowego użycia a nie do celów profesjonalnych.Czy pojemność zbiornika jest wystarczająca (24l)? A może szukać coś z 50l? Chociaż ceny takich egzemplarzy znacznie rosną... Doradźcie :icon_mrgreen: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.