Skocz do zawartości

Brak odpowietrzenia zbiornika paliwa


TomaszB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temat dotyczy odpowietrzenia zbiornika paliwa do Yamaha XJ600.

 

Występują typowe objawy braku odpowietrzenia, po przejechaniu 30-100 km w zależności od ilości paliwa w zbiorniku i stylu jazdy. Po otwarciu korka paliwa (oj, trzeba nieźle ciągnąć bo podciśnienie trzyma) słychać wyraźne zasysanie powietrza , na kolejne kilkadziesiąt kilometrów jest OK.

 

Próbowałem przedmuchiwać sprężonym powietrzem, ale nie pomogło.

 

W związku z tym proszę o informację co jest co, gdzie mam dmuchać a gdzie nie aby nie uszkodzić.

 

Rysunek 1 - wlew paliwa

 

Rysunek 2 - korek wlewu

 

Pytanie dotyczące rysunków:

1 – rozumiem, ze jest to przelew paliwa

2 – co to jest ?

3 – pewnie to ma związek z odpowietrzeniem ?

4 – jak wyżej ?

5 – jak wyżej ?

 

Co robić.

Gdzie mam dmuchać, jak skontrolować czy wszystko jest OK. (proszę nie pisać aby wyjechać w trasę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samou siebie.

Ta brązowo-czerwona nie wiem jaki to kolor uszczelka prowadzi do wezyka odpowietrzenia mozesz tam dmuchnąc kompresorem lub nawet pompką rowerowa czasami tam sie zatyka. Ale cos mi sie wydaje ze moze byc zaworek przytkany to pod 5 nie wiem jak w xj ale u mnie dało to sie rozebrac i tam była membranka z jakiegos twardego i cienkiego tworzywzka moze przykleiła sie.

 

Zapomniałem dodac to jest zaworek dopowietrzajacy(jak ubywa benzynki to bak napełnia sie powietrzem a zaworek w razie pochylenia motocykla itp nie wypusci paliwa na zewn. do srodka za to musi wpuscic powietrze) Narazie nie mam czasu opisac dokładnie co i jak..w razie czego pytaj.Pozneij postaram sie napisac

Edytowane przez zbyniooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem w Thundercacie... Dmuchanie (niestety nie kompresorem - bo nie posiadam :icon_twisted: )we wszystko co się da nie pomogło, rozbieranie wlewu na części pierwsze też nie... Jakieś inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiscie zobaczyc gdzie lezy przyczyna bo ten dopowietrzacz dzieli sie na 2 cześci.Jedna jest w korku ta aktywna a 2 cześć to w zbiorniku rurka która idze pod zbiornik do wezyka moze ten wezyk jest zatkany, opróznijcie zbiornik,zdejmijcie go. Pozniej trzeba dmuchnąc w tą rurke od dołu zbiornika na otwartym wlewie jezeli powietrze idze to tu macie ok zostaje to co jest w korku czyli ten element aktywny.U mnie tam byłą taka membranka która musiała pracowac jezeli ona sie przyklei lub cos tam do niej wpadnie to ja blokuje. Ruszta głowa trzeba pokombinowac :icon_biggrin: :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dotyczy odpowietrzenia zbiornika paliwa do Yamaha XJ600.

 

Występują typowe objawy braku odpowietrzenia, po przejechaniu 30-100 km w zależności od ilości paliwa w zbiorniku i stylu jazdy. Po otwarciu korka paliwa (oj, trzeba nieźle ciągnąć bo podciśnienie trzyma) słychać wyraźne zasysanie powietrza , na kolejne kilkadziesiąt kilometrów jest OK.

 

Próbowałem przedmuchiwać sprężonym powietrzem, ale nie pomogło.

 

W związku z tym proszę o informację co jest co, gdzie mam dmuchać a gdzie nie aby nie uszkodzić.

 

Rysunek 1 - wlew paliwa

 

Rysunek 2 - korek wlewu

 

Pytanie dotyczące rysunków:

1 – rozumiem, ze jest to przelew paliwa

2 – co to jest ?

3 – pewnie to ma związek z odpowietrzeniem ?

4 – jak wyżej ?

5 – jak wyżej ?

 

Co robić.

Gdzie mam dmuchać, jak skontrolować czy wszystko jest OK. (proszę nie pisać aby wyjechać w trasę).

 

 

 

witam

 

2 - zdaje sie, ze to odpowietrznie komory poza bakiem, czyli miedzy korkiem.

3 - odpowietrzenia wlewu

4 - dalszy ciag odpowietrzenia- na zewnatrz (zdaje sie ze tworzy jedna całosc z 3)

5 - zdaje sie, ze to jakis otwor na koncu zamka korka wlewu paliwa

 

Jak kolega wyzej wspomniał moze zapchany jest wezyk od odpowietrzania.

 

Dobrą metoda wydaje sie naciecie uszczelki korka wlewu paliwa, ale jak tankujesz czesto pod sam korek to nie jest to dobre rozwiazanie.

pzdR :crossy:

Edytowane przez tobikm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zadnym wypadku nie nacinaj uszczelki korka , bedzie ci chlapac paliwo nawet jak masz ponizej polowy zbiornika. Zdemontuj wlew ( bo chyba mozna go wykrecic ? i na kompresor przedmuchac pozadnie - umnie odpowietrzenie jest przez zamek.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj zbiornik, zdemontuj wlew, natnij uszczelkę :) . Kurcze, to tylko zatkane odpowietrzenie a Wy każecie mi pół motocykla rozbierać :banghead: .

Przedmuchałem jeszcze raz sprężonym powietrzem – na rysunkach dmuchałem w nr 3 i nr 4, i przejechałem kilkadziesiąt kilometrów. Przy otwieraniu korka minimalne zassanie powietrza, czyli minimalne podciśnienie, ale o ile pamiętam tak zawsze było czyli chyba wszystko OK :biggrin: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj zbiornik, zdemontuj wlew, natnij uszczelkę :) . Kurcze, to tylko zatkane odpowietrzenie a Wy każecie mi pół motocykla rozbierać :banghead: .

Przedmuchałem jeszcze raz sprężonym powietrzem – na rysunkach dmuchałem w nr 3 i nr 4, i przejechałem kilkadziesiąt kilometrów. Przy otwieraniu korka minimalne zassanie powietrza, czyli minimalne podciśnienie, ale o ile pamiętam tak zawsze było czyli chyba wszystko OK :biggrin: .

 

Jak robi się jeszcze podcisnienie to nadal cos jest nie tak.. A jesli chcesz naprawić odpowietrzenie i ktoś Ci sugeruje zdemontowanie wlewu paliwa to chyba całkiem normalne?? Czy nie?? Nacinanie uszczelki to rzeczywiście nieciekawy pomysł ale jakoś trzeba dojść do sedna problemu i zrobić to porządnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie zbironika dla Ciebie to jest rozebranie pół motocykla?To wole nie pytac jak jest u ciebie ze zmiana filtra powietrza :cool:

Zdejmowanie zbiornika to chleb powszedni i zadna filozofia 5 min i masz go w ręku. Jezeli masz podcisnienie w baku to du... zbita. Ja tak mialem, rozpedziłem sie do 120 przejechałęm tak ze 2 km i dziekuje moto dusi sie bo paliwo nie chce isc. Jezeli tego nie zrobisz zapomnij o dluzszych wypadach.Przeciez to malutka usterka ja bym Ci to zrobił w niecałą godzine w zaleznosci co tam przytkało.Chlopie zdejmuj zbiornik i działaj szkoda sie niepotrzebnie męczyc i martwic.

 

Pozdro :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie zbironika dla Ciebie to jest rozebranie pół motocykla?To wole nie pytac jak jest u ciebie ze zmiana filtra powietrza ….
Ha, ha, ha :icon_mrgreen: . To określenie pół motocykla to było takie uproszczenie, oczywiście że zbiornik można zdjąć w 5 minut. :bigrazz:

 

A teraz informacja, że problem został rozwiązany.

Okazało się, że gumowy przewód odpowietrzający pod zbiornikiem był załamany zaraz za mocowaniem do zbiornika. Dmuchanie nic nie dawało, bo on od ciśnienia się „otwierał” a potem z powrotem „zamykał”. Uciąłem załamany koniec, poprowadziłem inaczej przewód aby nie było zagięć i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...