Skocz do zawartości

Honda CBR 600F F3 - lekkie przekonstruowanie wydechu


Cypis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Zabieram się właśnie do wymiany fabrycznego tłumika w mojej F3 na przelotowy, sportowy odpowiednik. Mam jednak dwa pytania natury technicznej, jako że chciałbym wprowadzić pewne zmiany. A zatem::

1. Chciałbym skrócić część rury prowadzącej do tłumika o ok. 3 - 4 cm w stosunku od oryginału, tak aby tłumik nie wystawał poza obrys motocykla.

2. Chciałbym zamontować nowy tłumik pod troszeczkę innym kątem, tak aby tłumik bardziej sterczał do góry. Dosłownie kilka stopni, żadnego szaleństwa.

Czy mogę zrobić w/w bez żadnych konsekwencji? Wiem, że oryginalny układ wydechowy to efekt żmudnych prac i wyliczeń inżynierów, z drugiej jednak strony moje zmiany byłyby niewielkie. Czy będa jakieś konsekwencje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie każda zmiana wydechu powinna wiązać się ze zmianami w ustawieniach gaźników.. Ale jak to zwykle bywa większość ludzi tego nie robi.. Możesz przez taki zabieg stracić pare koni i mogą Ci się wypalić zawory aczkolwiek ja już kilka motorów na przelocie miałem, były rozbierane silniki i nie widziałem żadnych zmian na zaworach a też nie przestawiałem nic po ich zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysl masz dobry, bo rzeczywiscie tlumik w CBR wystajacy poza obrys motocykla wyglada FUJ. Jednak ja zamonotowalbym go rownolegle do lini gornej owiewki, zeby wydech nie psul lini designerskiej motocykla. Aczkolwiek widzialem wydechy zamontowane tak jak mowisz i nie wygladalo to zle.

Wydaje mi sie, ze najwiekszym problemem bedziesz mial spasowanie koncowki od kolektora i wejscia do wydechu. Musisz odpowiednio uksztaltowac rure laczaca kolektor i tlumik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie każda zmiana wydechu powinna wiązać się ze zmianami w ustawieniach gaźników.. Ale jak to zwykle bywa większość ludzi tego nie robi.. Możesz przez taki zabieg stracić pare koni i mogą Ci się wypalić zawory aczkolwiek ja już kilka motorów na przelocie miałem, były rozbierane silniki i nie widziałem żadnych zmian na zaworach a też nie przestawiałem nic po ich zmianie.

 

Witaj,

O ustawieniach gaznikow oczywiscie nie zapomne. Pytalem tylko czy w ogole zmiana dlugosci ukladu oraz kątu nachylenia tłumika jest dopuszczalna?

 

Aha i jeszcze jedno, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Utrata koni + wypalenie zaworow mozliwe jest tylko jesli nie dokonalem ponownej regulacji gaznikow czy w kazdym przypadku jesli tylko zainstaluje przelot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

O ustawieniach gaznikow oczywiscie nie zapomne. Pytalem tylko czy w ogole zmiana dlugosci ukladu oraz kątu nachylenia tłumika jest dopuszczalna?

 

Aha i jeszcze jedno, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Utrata koni + wypalenie zaworow mozliwe jest tylko jesli nie dokonalem ponownej regulacji gaznikow czy w kazdym przypadku jesli tylko zainstaluje przelot?

 

Każda zmiana ma jakiś tam wpływ ale nie sądze żeby kont nachylenia był ważny.. Spadek mocy wystąpi jak tłumik nie bedzie dobrany i nic nie bedzie wyregulowane.. Czasem trzeba jeszcze wymienic filtr powietrza na sportowy albo nawet dysze.. Ale wszystko zależy od motocykla.. Niektóre nie są takie "czułe" na zmiany.. Jak sie ma dobry układ wydechowy to można nawet podnieść moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

O ustawieniach gaznikow oczywiscie nie zapomne. Pytalem tylko czy w ogole zmiana dlugosci ukladu oraz kątu nachylenia tłumika jest dopuszczalna?

 

Aha i jeszcze jedno, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Utrata koni + wypalenie zaworow mozliwe jest tylko jesli nie dokonalem ponownej regulacji gaznikow czy w kazdym przypadku jesli tylko zainstaluje przelot?

 

Byle kat nie byl ostry, to nic sie nie powinno dziac. Gdyby udalo ci sie tak ulozyc koncowke zeby wpuszczala wydech w "cien" motocykla to nawet jakis efekt dodatni mozesz uzyskac.

Straszliwe skutki typu wypalenie zaworow mga zaistniec podczas jazdy na wyprutym oryginalnym tlumiku + prywaciarskie stozki zamiast oryginalnego pudla na filtr i filtra powietrza - zakladajac tlumik przelotowy do fabrycznego wydechu z fabryczna strona ssaca nic sie moze nie dziac - sprawdz kolor swiec po zmianie.

Jedyne czego nie jestem pewien to pomysl ze skroceniem rury wydechowej, te kilka cm moga miec wplyw na spadek mocy silnika.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...