Cypis Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Witajcie,Zabieram się właśnie do wymiany fabrycznego tłumika w mojej F3 na przelotowy, sportowy odpowiednik. Mam jednak dwa pytania natury technicznej, jako że chciałbym wprowadzić pewne zmiany. A zatem::1. Chciałbym skrócić część rury prowadzącej do tłumika o ok. 3 - 4 cm w stosunku od oryginału, tak aby tłumik nie wystawał poza obrys motocykla.2. Chciałbym zamontować nowy tłumik pod troszeczkę innym kątem, tak aby tłumik bardziej sterczał do góry. Dosłownie kilka stopni, żadnego szaleństwa.Czy mogę zrobić w/w bez żadnych konsekwencji? Wiem, że oryginalny układ wydechowy to efekt żmudnych prac i wyliczeń inżynierów, z drugiej jednak strony moje zmiany byłyby niewielkie. Czy będa jakieś konsekwencje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Teoretycznie każda zmiana wydechu powinna wiązać się ze zmianami w ustawieniach gaźników.. Ale jak to zwykle bywa większość ludzi tego nie robi.. Możesz przez taki zabieg stracić pare koni i mogą Ci się wypalić zawory aczkolwiek ja już kilka motorów na przelocie miałem, były rozbierane silniki i nie widziałem żadnych zmian na zaworach a też nie przestawiałem nic po ich zmianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Pomysl masz dobry, bo rzeczywiscie tlumik w CBR wystajacy poza obrys motocykla wyglada FUJ. Jednak ja zamonotowalbym go rownolegle do lini gornej owiewki, zeby wydech nie psul lini designerskiej motocykla. Aczkolwiek widzialem wydechy zamontowane tak jak mowisz i nie wygladalo to zle. Wydaje mi sie, ze najwiekszym problemem bedziesz mial spasowanie koncowki od kolektora i wejscia do wydechu. Musisz odpowiednio uksztaltowac rure laczaca kolektor i tlumik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cypis Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Teoretycznie każda zmiana wydechu powinna wiązać się ze zmianami w ustawieniach gaźników.. Ale jak to zwykle bywa większość ludzi tego nie robi.. Możesz przez taki zabieg stracić pare koni i mogą Ci się wypalić zawory aczkolwiek ja już kilka motorów na przelocie miałem, były rozbierane silniki i nie widziałem żadnych zmian na zaworach a też nie przestawiałem nic po ich zmianie. Witaj,O ustawieniach gaznikow oczywiscie nie zapomne. Pytalem tylko czy w ogole zmiana dlugosci ukladu oraz kątu nachylenia tłumika jest dopuszczalna? Aha i jeszcze jedno, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Utrata koni + wypalenie zaworow mozliwe jest tylko jesli nie dokonalem ponownej regulacji gaznikow czy w kazdym przypadku jesli tylko zainstaluje przelot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Witaj,O ustawieniach gaznikow oczywiscie nie zapomne. Pytalem tylko czy w ogole zmiana dlugosci ukladu oraz kątu nachylenia tłumika jest dopuszczalna? Aha i jeszcze jedno, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Utrata koni + wypalenie zaworow mozliwe jest tylko jesli nie dokonalem ponownej regulacji gaznikow czy w kazdym przypadku jesli tylko zainstaluje przelot? Każda zmiana ma jakiś tam wpływ ale nie sądze żeby kont nachylenia był ważny.. Spadek mocy wystąpi jak tłumik nie bedzie dobrany i nic nie bedzie wyregulowane.. Czasem trzeba jeszcze wymienic filtr powietrza na sportowy albo nawet dysze.. Ale wszystko zależy od motocykla.. Niektóre nie są takie "czułe" na zmiany.. Jak sie ma dobry układ wydechowy to można nawet podnieść moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Witaj,O ustawieniach gaznikow oczywiscie nie zapomne. Pytalem tylko czy w ogole zmiana dlugosci ukladu oraz kątu nachylenia tłumika jest dopuszczalna? Aha i jeszcze jedno, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Utrata koni + wypalenie zaworow mozliwe jest tylko jesli nie dokonalem ponownej regulacji gaznikow czy w kazdym przypadku jesli tylko zainstaluje przelot? Byle kat nie byl ostry, to nic sie nie powinno dziac. Gdyby udalo ci sie tak ulozyc koncowke zeby wpuszczala wydech w "cien" motocykla to nawet jakis efekt dodatni mozesz uzyskac.Straszliwe skutki typu wypalenie zaworow mga zaistniec podczas jazdy na wyprutym oryginalnym tlumiku + prywaciarskie stozki zamiast oryginalnego pudla na filtr i filtra powietrza - zakladajac tlumik przelotowy do fabrycznego wydechu z fabryczna strona ssaca nic sie moze nie dziac - sprawdz kolor swiec po zmianie.Jedyne czego nie jestem pewien to pomysl ze skroceniem rury wydechowej, te kilka cm moga miec wplyw na spadek mocy silnika. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 A jak już jest temat to spytam.. Czy da się kupić kawałki rury nierdzewnej a w zasadzie kształtki o różnym kącie wygięcia bo chciałem przerobic wydech w hornecie i musze jakies wyprowadzenie zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.