Skocz do zawartości

DR 600 S - strasznie dlugo musze kopac jak zimny


Rekomendowane odpowiedzi

hej

 

chcialem sie na poczatku juz przywitac tak na 100% :lalag: kupilem niedawno Suzuki Dr 600 S i na poczatku mam kilka pytan.

 

1. Jak jest zimny musze strasznie dlugo rano kopac, zeby odpalil. Odkrecam z rana kranik na ON (kiedy sie powinno go zakrecac na OFF?), wyciskam przycisk i kopie i kopie... w koncu sie zalewa benzyna (strzela z wydechu) i kiedys tam odpala po kolejnym kopaniu... ssaniem ruszam raz tak, raz siak. Moze ktos fachowo pomoze TOTALNEMU laikowi w odpaleniu tego moto? jakas prosta instrukcja potrzsebna :D Aha nie mam dekompresatora manualnego - nie dziala (mam automatyczny) i jak kopie, to wciskam dwa razy kopke (psyt i pozniej takie psyt z wydechu wydaje mi sie), kopie i na cieplym odpala od razu ;) Pomocy...

 

2. Co to jest patrzac od przodu moto na silniku na gorze, takie cos (nie mam pojecia) napedzane linka (z jednej strony nic nie mam), z drugiej idzie linka w okolice kopki, hamulca noznego - co to?

 

3. w glowicy mam dwie swiece - maja dzialac dwie caly czas?

 

4. sprzeglo strasznie ciezko chodzi - linka do przesmarowania czy cos innego dzieje sie w tych moto? (sprzeglo niedawno wymieniane, raczej dobrze lapie, tylko ciezko sie lapa je wciska)

 

I teraz pare pytan jeszcze takich krotkich:

 

1. Czy da sie podlaczyc obrotomierz do niego jakos? Jakiego szukac?

 

2. Stacyjne mam popsuta i nie mam kluczyka - czy podpasuje stacyjka od simsona z allegro?

 

Dzieki wielkie za odpowiedzi, sorka za chaotycznego posta no i do zobaczenia na trasie ;)

Edytowane przez WhiteFunk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

chcialem sie na poczatku juz przywitac tak na 100% :lalag: kupilem niedawno Suzuki Dr 600 S i na poczatku mam kilka pytan.

 

1. Jak jest zimny musze strasznie dlugo rano kopac, zeby odpalil. Odkrecam z rana kranik na ON (kiedy sie powinno go zakrecac na OFF?), wyciskam przycisk i kopie i kopie... w koncu sie zalewa benzyna (strzela z wydechu) i kiedys tam odpala po kolejnym kopaniu... ssaniem ruszam raz tak, raz siak. Moze ktos fachowo pomoze TOTALNEMU laikowi w odpaleniu tego moto? jakas prosta instrukcja potrzsebna :D Aha nie mam dekompresatora manualnego - nie dziala (mam automatyczny) i jak kopie, to wciskam dwa razy kopke (psyt i pozniej takie psyt z wydechu wydaje mi sie), kopie i na cieplym odpala od razu ;) Pomocy...

 

2. Co to jest patrzac od przodu moto na silniku na gorze, takie cos (nie mam pojecia) napedzane linka (z jednej strony nic nie mam), z drugiej idzie linka w okolice kopki, hamulca noznego - co to?

 

3. w glowicy mam dwie swiece - maja dzialac dwie caly czas?

 

4. sprzeglo strasznie ciezko chodzi - linka do przesmarowania czy cos innego dzieje sie w tych moto? (sprzeglo niedawno wymieniane, raczej dobrze lapie, tylko ciezko sie lapa je wciska)

 

I teraz pare pytan jeszcze takich krotkich:

 

1. Czy da sie podlaczyc obrotomierz do niego jakos? Jakiego szukac?

 

2. Stacyjne mam popsuta i nie mam kluczyka - czy podpasuje stacyjka od simsona z allegro?

 

Dzieki wielkie za odpowiedzi, sorka za chaotycznego posta no i do zobaczenia na trasie ;)

 

No wiec jako "ekspert" Ci odpowiem ;)

 

Najprosciej odpalac tak jak ja to robie (moj pali za 2 kopem jak jest zimny): Wciskasz odpreznik, kopiesz ze by sie olej rozsmarował po głowicy i reszcie silnika (taki zabieg ktory poprawia mi samopoczucie i silnik szybciej cichnie, od razu prawie ma smarowanie - warto). Rozklejasz sprzeglo, wlaczasz ssanie na max w lewo, odkrecasz kranik, wciskasz odpreznik i kopniakiem jedziesz w dół az odpreznik odskoczy - potem kopniak do góry i kopiesz silnie. Idealny sposob, na siedzaco sie odpala.

 

Edit: doczytałem ze masz jakis "patent" z dekompresatorem - nie wiem co to i nie umiem Ci pomoc. Najlepiej napraw tak jak powinno byc

 

Dwie świece do patent Suzuki - double combustion chamber - podwojna komora spalanie ktora efektywniej pozwala spalic sie mieszance co tam niby na zużycie paliwa i zawirowanie wpływa korzystnie - swiece w kazdym razie powinny działac obie.

 

Te linki o ktorych piszesz to wlasnie mechanizm ktory podcza ruchu kopniaka zamyka zawór wydechowy zebys mogl odpalic. No chyba ze masz tam jakis "tuning"

 

Co do obrotomierza i zegarów - kup zegary ze stacyjka od wersji Djebel(ja mam taką) albo Dakar - dwa w jednym, bo i obrotomierz masz i stacyjka powinna byc (jest nierozbieralna z zegarami). Obrotomierz jest elektryczny czyli zlicza impulsy z cewki a jak podlaczyc musisz znaleźć w schematach (najlepiej kupic kompletne zegary z kablami). Stacyjke z simsona i tego typu druciarstwo od razu sobie odpuść - zamiast od simsona mozesz równie dobrze łaczyc kable na krótko, bo w Simsonie stacyjke odpala sie srubokretem, albo tym fajnym bezząbkowym kluczykiem ;)

 

Mi sprzeglo działa tez ciezko ale juz sie przyzwyczaiłem - wystarczy lekko ugiac klamke i biegi idealnie wchodzą. W tych motocyklach był problem z za słabymi sprezynami dociskowymi i ja wiem ze mam zmienione na jakies twarde, Ty pewnie tez. Ale linke mozesz przesmarowac profilaktycznie olejem, choc jesli nie "skrzeczy" jak wciskasz klame to raczej nie jej wina.

 

To chyba tyle ;)

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz :lalag:

 

musze jutro sprobowac z tym odpalaniem, ale nie wiem co z tym dekompresatorem :D Nie mam reczneg, podobno ten trzpien wlasnie wylecial, ale mam dekompresator automatyczny (PODOBNO - mowie to co powiedzial mi poprzedni wlasciciel).

 

A co do tej linki powiedz mi jeszcze, bo po lewej stronie jest ta linka do idzie w okolice kopki, a po prawej tej cos jest (jakis zaczep, wyglada mi to na linke) i czy cos tam powinno byc? Bo u mnie nic nie ma i sie tak zastanaawiam czy czegos tam brakuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz :lalag:

 

musze jutro sprobowac z tym odpalaniem, ale nie wiem co z tym dekompresatorem :D Nie mam reczneg, podobno ten trzpien wlasnie wylecial, ale mam dekompresator automatyczny (PODOBNO - mowie to co powiedzial mi poprzedni wlasciciel).

 

A co do tej linki powiedz mi jeszcze, bo po lewej stronie jest ta linka do idzie w okolice kopki, a po prawej tej cos jest (jakis zaczep, wyglada mi to na linke) i czy cos tam powinno byc? Bo u mnie nic nie ma i sie tak zastanaawiam czy czegos tam brakuje....

 

Tam powinna isc linka od klamki dekompresatora znajdujacej sie przy kierownicy nad sprzeglem. Automatyczny to on raczej u Ciebie nie jest, tylko poprzedni owner go "zubożył" własnie o klamke. Ale to ma swoje plusy, prawą noge bedziesz miał jak Pudzian ;) Generalnie łatwiej i lepiej to naprawic (poszukaj na allegro elementów do tego dekompresatora)

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powiedz mi jedno, to jutro sobie cos dorobie - czyli podczas odpalania ta linka, ktorej nie mam powinna byc naciagnieta? Rocznik mojego moto to 1989 wiec podobno mial juz ten dekompresator automatyczny....

 

One do konca miały jeden dekompresator - półautomatyczny. Pół, bo podczas pracy kopniaka i suwu odskakuje klamka. Linka ktorej nie ma powinna byc naciagnieta podczas pracy kopniaka w dół, az klamka odskoczy do pozycji nie wcisnietej - tak mniej wiecej to wyglada

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w gruncie rzeczy moze sie obyc bez tej linki skoro podczas kopniaka i suwu oskakuje klamka polautomatycznie? Czy niezbedne bedzie zalozenie tej linki, zeby szybciej odpalac motocykl? Od razu mowie ze jestem laikiem, wiec pisze to co mi sie wydaje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie to twoje odpalanie ni jak sie ma do dekompresora. Przeciez na cieplym juz ci odpala dobrze wiec na zimnym powinno byc tak samo. Moj DR350 wczesniej tez odpalal bardzo slabo na zimnym a z pierwszego na cieplym. Mam dekompresora manualny, przez co wyczulem ze mi tlok na zimnym lekko chodzi (brak kompresji). Obawialem sie ze to tlok do wymiany :/ Jednak po regulacji zaworow (na wydechowych nie bylo wogole luzu) i regulacji gaznika moto pali miodzio. Przewaznie z drugiego kopa. Odczep ten dekompresor i sprawdz noga jaka masz mniej wiecej kompresje. Moze ci troche moja historia pomoze :notworthy: POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zrobiles w niej jakies regulacje ? swieczki wymieniles ? gaznik wyczysciles ? ustawiles ? jesli nie to sie nie dziw ze moga byc problemy z paleniem.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie - podstawowa sprawa to serwis po kupnie: wymiana oleju z filtrem, regulacja zaworów, olej w lagach, czyszczenie gaźnika, wymiana filtrów itp. Jak polubisz ten motocykl to wpadnij do nas na serwis ;)

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

ponawiam temat... dzisiaj zobaczylem, ze mam totalnie padniete AKU - nie bylo tam ani grama plynu, dolalem wode i sie sam podladowal na 3V, ale to i tak malo, ale lepiej niz wczesniejsze 0,02V :)

 

Czy to moze byc przyczyna tego ciezkiego uruchamiania porannego, ze nie ma pradu i jedynie pojawia sie on jak sie kopie? Aku i tak zmienie, ale wczesniej chcialbym wiedziec czy to moglo byc to... w koncu zawsze zapalalem nie dosc, ze na zapalonych swiatlach, to jeszcze mam dwie swiece, aku totalnie nienaladowane... hmm, co sadzicie?

Edytowane przez WhiteFunk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w dr, ale w niektórych moto jak jest słabe aku to jest słaba iskra i ciężko jest odpalić na kopa, może być tak że jak jest zimny silnik i aku siedzi to ciężko pali a jak się rozgrzeje to już trochę lepiej pali. Jeśli tam jest właśnie tak że słabe aku = słaba iskra to po wymianie aku będzie spora różnica. Trzeba pilnować stanu aku w moto z trójfazową prądnicą samowzbudną, (chyba tak się to nazywa) bo przy takim stanie aku światła słabo świecą, przestaje działać klakson i pojawia się pare innych problemów.

PS. Spróbuj podładować aku prostownikiem i wtedy sprawdź jak odpala, bo w moto nie naładuje się już aku w takim stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...