Skocz do zawartości

Zużyta laga(?) w przednim zawieszeniu...yzf 750 '94


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zerknąłem w archiwum i nie do końca mi się rozjaśniło.

 

Poleciała mi lewa laga,zamówiłem komplet simerringów z Atheny plus olej i po zmianie dalej cieknie jak ciekła.Akurat na tej ladze widoczne są dość wyraźne czarne wyślizgane obszary w miejscu pracy uszczelniacza,początkowo myślałem że to stary uszczelniacz tak się wytarł drastycznie że aż guma została na ladze, ale po rozebraniu "pomacałem" te ślady i okazało że są gładkie tak jak reszta lagi i nie idzie ich usunąć więc złożyłem wszystko do kupy i dalej cieknie.Czy możliwe jest że starła się wierzchnia warstwa lagi i dlatego objawia się takimi czarnymi obszarami?Na prawej też jest delikatnie czarno ale w porównaniu do lewej to nic.

 

Z góry dzięki za podpowiedzi,

 

maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak najbardziej normalna rzecz zwłaszcza w starszych motocyklach z dużym przebiegiem, że została wytarta już gładź rury nośnej w miejscu pracy uszczelniacza. Miejsce wytarte może mieć rożne zabarwienie w zależności jak bardzo wytarte oraz na co był położony chrom, najczęściej ciemny szary bądź miedziany. Przyjrzyj się dokładnie czy to jest wytarcie, raczej na pewno rozpoznasz. W ostateczności możesz wrzucić fotki na forum to ktoś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć!

No i czeka Cię wydatek, lagi do wymiany.

A najlepsze było to, że pomiar suwmiarką nic nie pokazał,

dopiero ubytki były wyczuwalne pod palcem

Miałem podobny problem, teraz nic nie cieknie - sucho aż miło

Edytowane przez bread
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszlifuj lagę w tym miejscu, papierem wodnym 2000, a następnie wypoleruj "na lustro" np. tarczą filcową na wiertarce + pasta polerska, jeśli nie będzie ostrego odcięcia, między kawałkiem polerowanym a chromem, to na jakiś czas powinieneś mieć spokój. Skracanie sprężynki raczej nic nie da.

Powodzenia :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skracanie sprężynki raczej nic nie da.

 

Tu sie kolego bardzo mylisz.. U mnie w Tl1000R ciekło przednie zawieszenie i nie wiedziałem dlaczego.. Były lekkie rysy ale po ich spolerowaniu i wymianie uszczelniaczy było to samo.. W końcu poskracałem sprężynki(dość znacznie) i problem minął...Później było elegancko..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszlifuj lagę w tym miejscu, papierem wodnym 2000, a następnie wypoleruj "na lustro" np. tarczą filcową na wiertarce + pasta polerska, jeśli nie będzie ostrego odcięcia, między kawałkiem polerowanym a chromem, to na jakiś czas powinieneś mieć spokój. Skracanie sprężynki raczej nic nie da.

Powodzenia :lalag:

hehe

i właśnie tak zrobiłem, bo miałem porysowane obydwie lagi, ale ciekła tylko jedna

więc profilaktycznie tą drugą niecieknącą również zapolerowałem

Efekt - zaczęły cieknąć dwie :icon_razz:

I wszystko sprowadziło się do kupna nowych - jedyne słuszne posunięcie

Reszta to metody łatania dziurawego kondoma

 

Tu sie kolego bardzo mylisz.. U mnie w Tl1000R ciekło przednie zawieszenie i nie wiedziałem dlaczego.. Były lekkie rysy ale po ich spolerowaniu i wymianie uszczelniaczy było to samo.. W końcu poskracałem sprężynki(dość znacznie) i problem minął...Później było elegancko..

-a tak z ciekawości spytam, Jaki przebieg wytrzymał ten "patent"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe

i właśnie tak zrobiłem, bo miałem porysowane obydwie lagi, ale ciekła tylko jedna

więc profilaktycznie tą drugą niecieknącą również zapolerowałem

Efekt - zaczęły cieknąć dwie :buttrock:

I wszystko sprowadziło się do kupna nowych - jedyne słuszne posunięcie

Reszta to metody łatania dziurawego kondoma

-a tak z ciekawości spytam, Jaki przebieg wytrzymał ten "patent"?

A co to za patent? skracając spreżynke dociskasz mocniej gume do powierzchni uszczelnianej i tyle. U mnie chodzi już trzeci sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Bread,nie załamuj mnie-wiesz ile kosztuje nowa rura nośna?Strach się bać!!

 

Zakupiłem zestaw naprawczy w larssonie składający się z tulei metalowych,tych w środku,być może laga ma luz osiowy i dlatego wyrzuca.

 

Czarne kreski są ale widoczne tylko dla oka,palcem czy paznokciem kompletnie nic nie czuć!!

 

Nie wiem jak się może sprawdzić patent ze skróceniem sprężynki,skoro katalogowo przychodzi taki simmer to powinien trzymać i już!Jak zestaw naprawczy nie da rady to zrobię jeszcze ten ostatni test :icon_evil:

 

maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...