Skocz do zawartości

RADIAL BRAKE


mini
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

łojesu... hantle, pompa zamiast zacisków...

znawcą nie jestem, ani mechanikiem, ale generalnie chodzi o to, że...

a s*ał to pies; tu masz obrazek:

http://www.carbibles.com/images/radialcalipers.jpg

i dalej na tej http://www.carbibles.com/brake_bible.html stronce jeszcze więcej ciekawostek

a pompa radialna może być niezależnie od radialnych zacisków

 

może jakiś mechanik coś więcej powie..?

jsz

 

ps. jeśli już, to hample, nie hantle - te ostatnie to z siłowni, nie z motura...

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mechanik, ale mam taką wizję:

radialny, a więc związany z promieniem, okręgiem.

 

prostopadły = ~prostopadły

 

Pompa radialna - płaszczyzna tłoczka jest stale prostopadła do bolca, ten z kolei prostopadły do klamki. Bolec przy wciśnięciu dźwigni porusza się po obwodzie okręgu.

 

Zacisk radialny - tłoczki ułożone są na obwodzie okręgu o promieniu nieco mniejszym od tarczy (żeby wypadały na środku powierzchni ciernej).

 

Korzyści z powyższych rozwiązań - jak dla mnie, oczywiste.

pozdr

Michał, Wrocław

KTM EXC-R 530 Six-Days, Husaberg FS 650 Force

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...