DNW123 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 (edytowane) Witam Mam pytanie odnośnie wibracji – czy w waszych marudach przy wyższych obrotach tez są przenoszone na nogi i ręce wibracje ? – u mnie gdy jadę na piątym biegu tak około 80 zaczynają się, wraz ze wzrostem prędkości rosną - przy 100 jest tak jak bym trzymał w dłoniach dwie wiertarki udarowe na pełnych obrotach. Na niższych biegach przy wyższych obrotach jest podobnie. Nie zwracałem na to uwagi aż do wczoraj gdy przejechałem się Intruderem kumpla i tam tego nie ma albo jest w znacznie mniejszym stopniu – a to ten sam silnik. Może to być wina źle wyregulowanych zaworów albo gaźników?. Edytowane 18 Maja 2009 przez DNW123 Cytuj motory na tory ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary_wilczur Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 (edytowane) u mnie tez sa wibracje, narastaja z obrotami, to chyba normalne jest ze troche drzy, no ale nie az jak wiertarke. to troche kawas. czy to moze byc od gaznika? nie widze logicznego zwiazku. raczej chodziło by bardzie o sam apartat mocowania silnika do ramy, tu jedynie mozna by sie czepiać. moze te tuleje z gumami, nie wiem jak to jest mocowane nie przygladałem sie, ale domniemam ze na takich gumowych, kurde slowo mi wypadlo mam na koncu jezyka, masz wyrobione, lub slabo przykrecone? jesli wiazesz to z predkoscia, to moze glowka ramy ma luzy, lub masz poprostu zle wywazone kolo, i tlucze, ale to troche mniejsza amplituda drgan. ale mowiles ze to zalezy od obrotow silnika i na luzie rozumiem tez drży. czasem raczki sa tak ustawione ze dzialaja jak kamertony i doslownie poteguja drgania na pewnych czestotliwościach pracy silnika, spotkalem sie juz z czym takim. w intruderze jest kardan on troche stabilizuje silnik, wiem bo w virago mojej Pani(kardan), to tak spokojnie jak bys na kiblu siedzial, zero drgan, normalnie można by brzytwą robic sobie golenie bikini, tylko ze tam do tego jest rama samonośna. p.s, mysle ze to normalne, silnik v na chlopski rozum powinien bardziej sie bujac, nie wiem takie ot moje domniemania. u mnie też drży, wiec jest juz nas dwóch, a może to powinno drżeć a ten twoj kolega ma cos nie tak ze mu nie drży?? :rolleyes: i to on powinien sie martwić a nie my?? :cool: Edytowane 19 Maja 2009 przez szary_wilczur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DNW123 Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Znalazłem taką stonkę: są tam chyba wszystkie modele Suzuki. Jest oczywiscie tez Maruda z odziałem na roczniki produkcji - myślę ze może sie przydać podczas domowych remontów są tam rysunki złożń wszystkich podzespołów: http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm Cytuj motory na tory ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary_wilczur Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Znalazłem taką stonkę: są tam chyba wszystkie modele Suzuki. Jest oczywiscie tez Maruda z odziałem na roczniki produkcji - myślę ze może sie przydać podczas domowych remontów są tam rysunki złożń wszystkich podzespołów: http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm super stronka:) dzieki ci panie, :notworthy: szkoda tylko ze nie ma tu innych marek, przygotowuje sie pomalutku do wyminany tarcz sprzegla w virago 535 moje Pani, i bardzo by mi sie cos takiego przydalo. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustav Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Opróżniał ktoś z Was może oryginalne tłumiki w Marudzie z 97 roku? Ja zabrałem się za to - ale wiele nie osiągnąłem - rozwierciłem nity w końcowych blachach i ... co dalej? Ma ktoś z Was konto na bractwie suzuki - chce się zalogować ale nie mam kogo wpisać jako znajomego ;/ Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Halls Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Witam! Też jestem zainteresowany przeróbką tłumików. Czy do tego trzeba wymontować tłumiki, czy można to zrobić od strony tych przynitowanych blaszek? Proszę wrzućcie jakiś w miarę dokładny opis. Co z poziomem hałasu po przeróbce, czy nie ma problemu z przeglądem rejestracyjnym no i czy policja sie przypadkiem za bardzo nie czepia hałasu? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 (edytowane) Witam! Też jestem zainteresowany przeróbką tłumików. Czy do tego trzeba wymontować tłumiki, czy można to zrobić od strony tych przynitowanych blaszek? Proszę wrzućcie jakiś w miarę dokładny opis. Co z poziomem hałasu po przeróbce, czy nie ma problemu z przeglądem rejestracyjnym no i czy policja sie przypadkiem za bardzo nie czepia hałasu? Pozdrawiam! Nie wiem który masz rocznik ja wyrzucałem środki z 2000r jak masz długie napisz to wtedy opiszę jak to zrobiłem co do przeglądu robiłem 20 05 2009 i gość nawet się tym nie zainteresował choć podiechałem wcale nie cicho. policja pewnie by się przyczepiła jak by ktoś złożył skargę że dziecko nie może spać jeździłem po imprezach majowych gdzie policja zabespieczała ruch(pochody pomniki itd.) nie zdarzyło mi się aby ktoś mi zwrócił uwagę ludzie lubią patrzeć na motocyklistów a policjant też człowiek Edytowane 22 Maja 2009 przez Robertso444 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Witam! Też jestem zainteresowany przeróbką tłumików. Czy do tego trzeba wymontować tłumiki, czy można to zrobić od strony tych przynitowanych blaszek? Proszę wrzućcie jakiś w miarę dokładny opis. Co z poziomem hałasu po przeróbce, czy nie ma problemu z przeglądem rejestracyjnym no i czy policja sie przypadkiem za bardzo nie czepia hałasu? Pozdrawiam! Jeżeli tłumiki od roku 99 (długie) to opisałem w tym temacie (strona chyba 19) dokładnie, krok po kroku jak to zrobić. Byłem na przeglądzie i zupełny brak zainteresowania wydechem, parę patroli miałem okazję mijać i nigdy jeszcze nikt się nie przyczepił - a gadają pięknie :buttrock: Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Halls Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 (edytowane) Moja "maruda" jest z 97 roku ale czytając Ptaku Twój opis dochodzę do wniosku, ze w moim moto będzie tak samo. Ptaku, Robertso444 popatrzcie na foto i oceńcie czy te tłumiki nie są takie same: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f426edc8c624d22.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/899eba0bced8e164.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a2b0240d731d2a6a.html Pzdr Czy demontowaliście tłumiki, czy robiliście je tak jak sa zamontowane, na motorze? Edytowane 23 Maja 2009 przez Halls Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Moja "maruda" jest z 97 roku ale czytając Ptaku Twój opis dochodzę do wniosku, ze w moim moto będzie tak samo. Ptaku, Robertso444 popatrzcie na foto i oceńcie czy te tłumiki nie są takie same: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f426edc8c624d22.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/899eba0bced8e164.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a2b0240d731d2a6a.html Pzdr Czy demontowaliście tłumiki, czy robiliście je tak jak sa zamontowane, na motorze? Ciężko ocenić co będzie w środku tłumika.... u mnie było coś takiego: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/45f018fc7172ef81.html Całą operację przeprowadzałem na Marudzie, bez demontażu. Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Halls Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 (edytowane) Ptaku! dzięki! :flesje: Po wybebeszeniu tłumika pozostaje pusta rura. Zastanawiam się czy zamiast tego nie warto byłoby wykonać wydech w rury np "kwasówki". Co Wy na to? Macie jakieś doiświadczenia, przemyślenia , propozycje? Mam jeszcze jedną sprawę: zgubiłem pokrywkę schowka przy silniku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/144b437968bc93f9.html Pytałem w serwisie i zaproponowali, że mi ją sprowadzą za .... 160 zł! :banghead: Paranoja.... sama pokrywka w takiej cenie.. Macie jakiś pomysł czym to zastąpić? (w rozsądnej cenie) Pzdr Edytowane 23 Maja 2009 przez Halls Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Myślę że to rozsądna cena.Chyba że znajdziesz coś używanego.Nowe oryginalne części niestety kosztują. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 (edytowane) Ptaku! dzięki! :flesje: Po wybebeszeniu tłumika pozostaje pusta rura. Zastanawiam się czy zamiast tego nie warto byłoby wykonać wydech w rury np "kwasówki". Co Wy na to? Macie jakieś doiświadczenia, przemyślenia , propozycje? Mam jeszcze jedną sprawę: zgubiłem pokrywkę schowka przy silniku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/144b437968bc93f9.html Pytałem w serwisie i zaproponowali, że mi ją sprowadzą za .... 160 zł! :banghead: Paranoja.... sama pokrywka w takiej cenie.. Macie jakiś pomysł czym to zastąpić? (w rozsądnej cenie) Pzdr Sam wydechu nie zrobisz, to nie taka prosta sprawa, są firmy które zrobią Ci wydech z kwasówki na zamówienie, ale to nie jest tani biznes . Jeśli chodzi o pokrywkę schowka to niestety takie ceny w serwisie to normalka :evil: Rozejrzyj się za używką. np. na motoweteran bazar jak będzie w Łodzi. Jutro ma być w Katowicach więc się rozejrzę. Daj na PW nr. komórki, jakbym takie cudo znalazł to dam znać ile chcą i czy brać;) Edytowane 23 Maja 2009 przez Ptaku Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustav Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Mam dokładnie takie same wydechy jak na zdjęciach Halls'a - stoję na etapie rozwierconych nitów - i nie wiem co zrobić z tą blacha - walić młotkiem? pchać do przodu/ ciągnąć do tyłu? masakrować kątówką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harbuz Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 mam zamiar wymienić łańcuch bo już jest do kitu, mam pytanko jeżeli będe już zakładał nowy jak go mogę złączyć niechciał bym na zpinkę bo to zawsze może się wysunąć rozpiąść tym bardziej że ten stary terz nie ma zapinki czy jest takie ogniwko które można (sklepać sprasować ? ) i czy jest do tego specjalna praska czy tylko młotek ? Witam. Ja się nie spotkałem z zapinką. Mój stary był tak wyciągnięty, że mały śrubokręt wchodził w wyrobioną fasolę. Wymieniłem komplet razem z zębatkami. Melodia w jeździe. Tak na marginesie to można zrbić to młotkiem, lub maszynką. Koszt takiego założenia łańcucha tj. 10-20 zł. Teraz pytanie czy jest sens klepać nity. Trzeba umieć i się narobić. Tyle z moich doświadczeń. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.