tom-san Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Witam.Od dłuższego czasu zauważyłem wyciek oleju z prawego laga. Wcześniej zauważyłem plamy na przedniej oponie ale jeszcze nie byłem pewny skąd jest wyciek dodam że po wytarciu olej olej jest widoczny dopiero po 2 tygodnia stania. Dziwi mnie to że po tak długim czasie bez obciążenia widać ten olej. Maruda była sprowadzana z Niemiec w tamtym roku był wymieniany olej w lagach i to mnie teraz zastanawia po co gość który mi sprzedawał Marude wymienił olej. Po dokładnym obejrzeniu nie zauważyłem nic co by sugerowało że Marauder miał glebę nawet blokada przy kierownicy nie tknięta.Co myślicie o tym wszystkim ? Co tu zrobić żeby było jak najlepiej :mad: może wystarczy wymienić uszczelniacze czy przy okazji wymienić rurę zawieszenia gdzie do tanich elementów nie należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gandalf Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 Witam.Od dłuższego czasu zauważyłem wyciek oleju z prawego laga...Co myślicie o tym wszystkim ? Co tu zrobić żeby było jak najlepiej :mad: Wymień olej i uszczelniacze w lagach, nie wiadomo gdzie poprzedni właściciel serwisował i czy w ogóle wymienił to, co mówił :biggrin: Witam jeszcze raz. Do czego sluzy czarna kostka obok stycznika rozrusznika. Jakies propozycje? O ile dobrze pamiętam, ale musiałbyś podesłać zdjęcia i oznaczenia tej kostki, w układzie rozrusznika jest moduł zabezpieczający przed zbytnim rozładowaniem akumulatora. Jeżeli napięcie spadnie do pewnej granicy, nie pozwala na zakręcenie rozrusznikiem (gdzieś nawet widziałem filmik na youtube w tym temacie). Prawdopodobnie właśnie o tym module wspominasz :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fizyk69 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Witam mam dosc nietypowe pytanko mianowicie czy ktos z was stosowal moze w swojej marudzie na zbiornik torbe typu tankbag , wiem ze pasuje ona do tego motocykla jak gówno do twarogu ,ale szykuje mi sie w tym roku kilkanascie malych wypadow a w sakwy wszystkiego nie wsadze dlatego myslalem o czyms takim pod reką w co mógłbym wsadzic dokumenty aparat telefony i.t.p. Jak oceniacie ten pomyslJezdziłem z tank bagiem do pracy i niestety muszę stwierdzić iż używając go często uszkadzasz lakier na baku i nie tylko w marudzie się tak dzieje pytałem innych.. Nie przez przypadek w samochodach używa się stelaży na dach a nie kładzie wszystko bezpośrednio na dachu i przytwierdza. powiedzmy magnesami.Z drugiej strony jest to bardzo wygodne rozwiązanie i jeśli masz w planach malowanie to polecam ;) a poważnie to pomyśl o zagospodarowaniu tylnego bagażnika np rolką czy wałkierm jak zwał tak zwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeż Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 WTF? Co myslicie o tym gosciu? Nie myslalem, ze maruda tak potrafi!!!! :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 (edytowane) A co sadzicie o takim sposobie podgrzewania manetek ? Ciekawe czy regulator napiecia wytrzyma jeszcze i ten pobor pradu i czy podpiac to trzeba bezposrednio pod aku ?.http://www.lidor.pl/Produkt/htd_211065,14_system_podgrzewania_manetek_wewnetrzny_z_chromowanym_kontrolerem.html Edytowane 3 Kwietnia 2013 przez ziomek30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.A.V. Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Wita was nowy użytkownik legendarnej już marudy :) Rozpoczynam drugi sezon w moim życiu z własą pierwszą maszyną i jako typowy zieleniak tradycyjnie już wyskoczę do was z kilkoma pytaniami. Czy możecie polecić jakieś zaufane serwisy/mniejsze prywaty w których można oddać spokojnie Marudkę na regulację gaźników i wymianę łańcucha? Głównie chodzi o wielkopolskę i lubuskie (mieszkam prawie na granicy). Strasznie hałasuje mi łańcuch i miał trochę luzu więc go podciągnęłem zgodnie z manualem ale boje się że coś sknociłem bo teraz wydaje mi się że jest mega bicie na tylnym kole czy możecie doradzić co mogłem zrobić nie tak. Podziałki po obu stronach są identyczne więc teoretyczne powinnobyć git...Dodatkowo troszkę zaczyna przerywać przy stałych prędkościach ale to pewnie regulacja gaźników , poprawcie mnie jeśli się mylę? Z góry dzięki wszystkim za cenne porady :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gandalf Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Wita was nowy użytkownik legendarnej już marudy :)... boje się że coś sknociłem bo teraz wydaje mi się że jest mega bicie na tylnym kole ... Witam i życzę udanej jazdy :biggrin: Sprawdź rozciągnięcie łańcucha i stan zębatki tylnej (o ile pamiętam pomiędzy 1 a 21 ogniwem powinna być odległość nie większa niż 319,4 mm - sprawdź jeszcze w manualu). Jeżeli jest ok, to w pierwszej kolejności wyczyść łańcuch i go porządnie nasmaruj ;-) Bicie może być tez oznaką złego wyważenia koła ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.A.V. Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 tyle że przed naciągnięciem nie było czuć takiego bicia, łańcuch już ma swoje dobre czasy za sobą w najbliższym czasie będę go wymieniał ale czy to może być bezpośrednią przyczyną bicia na tylnym kole ?martwi mnie troche to że przerywa przy stałej prędkości może to być coś poważniejszego od regulacji gazników ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzu Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 tyle że przed naciągnięciem nie było czuć takiego bicia, łańcuch już ma swoje dobre czasy za sobą w najbliższym czasie będę go wymieniał ale czy to może być bezpośrednią przyczyną bicia na tylnym kole ?martwi mnie troche to że przerywa przy stałej prędkości może to być coś poważniejszego od regulacji gazników ? Tez tak mam, regulacja gaźników załatwi sprawę , ewentualnie dodatkowo wymiana filtrów powietrza. Ja sam tez daje go na regulacje w tym sezonie i myślę nad zmiana zębatki przedniej na większą bo mam oryginalną (co za tym idzie cały napęd bo tez mi lekko bije łańcuch). Natomiast co do tylnego kola to ja miałem coś takiego ze mi lekko :skalało" na zakrętach .. okazało się ze to była wina ustawienia tylnego zawieszenia ( było za miękko) przez co na zakręcie tak jakby kołysało (ciężko mi to opisać, wieź sprawdź sobie czy aby nie masz tak ustawionego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.A.V. Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 łańcuch i zębatki będziesz brał z allegro (ok 450 zł obecnie za komplet) ?Ciężko znaleść u nas kogoś kto reguluje gazniki , znalazłem serwis w kłodawie i wołają około 400 zł nie mam porównania czy to dużo czy mało ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzu Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 łańcuch i zębatki będziesz brał z allegro (ok 450 zł obecnie za komplet) ?Ciężko znaleść u nas kogoś kto reguluje gazniki , znalazłem serwis w kłodawie i wołają około 400 zł nie mam porównania czy to dużo czy mało ... Sam nie będę kupował napędu tym zajmie się mechanik.Co do regulacji sam nie wiem ile wołają za marudę, bo podobno jest w naszych moto dość problematyczne regulowanie..i pytanie czy w tych 400zł jest tez wliczone czyszczenie gaźników... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.A.V. Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) 400 zł to była cena za samą regulację bez czyszczenia :( Pytanie, czy przy wymianie napędu zakładając zębatkę 16 zębów na przód trzeba dobrać dłuższy łańcuch czy można zostać przy standardowym ? Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez M.A.V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 400 zł to była cena za samą regulację bez czyszczenia :( Pytanie, czy przy wymianie napędu zakładając zębatkę 16 zębów na przód trzeba dobrać dłuższy łańcuch czy można zostać przy standardowym ? Zamieniając zębatkę na 16 zostawiasz ten sam oryginalny łańcuch i tylną zębatkę.A synchro gaźników w Marudzie to rzeczywiście problem, podobno jakieś masakryczne rozwiązanie na linkach między gaźnikami.Nie każdy warsztat chce się tego podjąć bo "przeje**na robota" a jak już ktoś się podejmuje to się ceni. Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.A.V. Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 W cenniku HRG Motorownia Motocykle w Poznaniu za synchro i czyszczenie jest podana stała cena 200 - 240zł za silnik V2 ciekawe czy jak im zadzwonie ze przyjade z Marudą to czy cennik ulegnie zmianie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Zapytaj bo różnie może być, ja swego czasu pytałem w dobrym serwisie który serwisował m.in. motocykle torowe. I nie było problemu dopóki nie powiedziałem e chodzi o Marudę. Powiedzieli właśnie że w ogóle się nie podejmą bo stracą na to masę czasu. Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.