zuczek Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 koledzy mam problem ze stopem po naciśnięciu hamulca nożnego zapala się stop i cały czas się świeci jak kilkakrotnie ponaciskam na hamulec to zgaśnie ale jak znów nacisne to się zapala i świeci czy to może coś z automatem stopu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek z karczmy Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 (edytowane) koledzy mam problem ze stopem po naciśnięciu hamulca nożnego zapala się stop i cały czas się świeci jak kilkakrotnie ponaciskam na hamulec to zgaśnie ale jak znów nacisne to się zapala i świeci czy to może coś z automatem stopu ? Miałem to samo poprzedniego sezonu. Wymontuj i wyczyść dokładnie linkę pomiędzy automatem stopu a pedałem hamulca, automat jest pod pokrywą z prawej strony ten plastikowy "nibyodlew"-płukanko w nafcie, oliwka i.... będzie ok. :lalag: Edytowane 3 Lipca 2010 przez Wojtek z karczmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 wątek dotyczy maraudera, dyskusja dot. przesiadki na turystyczne enduro została wyłączona do osobnego tematu jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuczek Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Miałem to samo poprzedniego sezonu. Wymontuj i wyczyść dokładnie linkę pomiędzy automatem stopu a pedałem hamulca, automat jest pod pokrywą z prawej strony ten plastikowy "nibyodlew"-płukanko w nafcie, oliwka i.... będzie ok. :lalag: odkręciłem tą pokrywke i okazało się że automat się wykręcił pod wpływem drgań bo nie ma tam żadnej nakrętki kontrującej i wystarczyło tylko wkręcić a przy okazji wyczyściłem tak jak mi radziłeś dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzhop Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Wielkie dzięki za wskazówki diagnostyczne, jestem po badaniach, więc: 1) Po przekręceniu kluczyka - 0,11 A 2) Pomiar na wolnych obrotach 0,68 do 1 A po rozgrzaniu silnika lekko wzrosło od 0,77 do 1,25 3) Przegazówka - 1,6 A 4) Moment załączenia wentylatora - 4,60A 5 Pomiar na pracującym wentylatorze z przegazówką - do 5,13 A ja dla bezpieczeństwa wpiełem w szereg jeszcze bezpiecznik 10A . Pomiary są podobne do twoich zzhop O bezpieczniku zapomniałem być może, dlatego że u mnie w mierniku zakres prądowy ma wewnętrzny bezpiecznik, co mnie nie usprawiedliwia, bo gdyby w trakcie pomiaru u ciebie to zwarcie wystąpiło to różnie by to się mogło skończyć, ale co dwie głowy to nie jedna :) teraz do rzeczy kilka pomiarów i odbiorniki możemy prawie wykluczyć masz nawet lepsze wyniki niż u mnie oprócz pomiaru drugiego u mnie wartośc się nie zmieniała czekałem ok 15min na włączenie się wentylatora i było tak jak pisałem. Być może to jakiś trop? trzeba pamiętać o tym, że np. cewka zapłonowa może zwierać po nagrzaniu, ale jakoś trudno mi w to uwierzyć, w razie wątpliwości w manuał serwis rozdz. 7-23 jest pokazane jak cewki pomierzyć wystarczyłoby je wcześniej wymontować i wygrzać np. na słońcu lub opalarką lecz z umiarem. Analizując schemat instalacji widzę, że napięcie z bezp. ignition idzie na moduł, pompę, wentylator bezpośrednio a przez przekaźnik "side stand relay" ( w tej samej obudowie jest również przerywacz kierunkowskazów "turn signal") leci wiązką do prawej strony kierownicy na włącznik zapłonu i przycisk start po czym wraca do cewek zapłonowych. Przekaźnik side stand relay na stałe jest zwarty a jego zadaniem jest rozwarcie - przerwanie zasilania cewek zapłonowych oraz uniemożliwienie startu rozrusznika w przypadku nie schowania stopki przy włączonym biegu. Myślę ze należało by tę wiązkę oraz same wyłączniki od środka również dokładnie sprawdzić, bo nie dość, że wiązka jest giętka to jeszcze przelatuje na chłodnicą i silnikiem a w niej są co najmniej dwa (lub trzy do każdej cewki osobny) przewody pod napięciem z linii ignition i tu do tego proponuję sposób na żarówkę lub amperomierz + bezp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary_wilczur Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 witam :flesje: z racji pieknej pogody i urlopu, dokonałem malej przejarzdzki... bylem ciekaw na ile byly skuteczne moje zabiegi pod tytulem mycia i regulacji gaznikow i ustawienia zaworów, oraz kilku innych rzeczy ktore popełniłem :icon_razz: , balem sie ze bardzo skoczy spalanie do jakichs tam 6l na sto czy cos... natomiast po dokonaniu pomiarów... przy spokojnej jezdzie, choc zdazaly jest epizody miasta, i terenow zabudowanych, przy predkosci w granicach 90-110, spalanie wyniosło 4,07 l/100km z czego jestem bardzo zadowolony:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 To jest super takie spalanie ja nigdy nie sprawdzałem ale po ostatnich dwóch tankowaniach stwierdziłem że za często to robię i postanowiłem sprawdzić na 10L paliwa przejechałem 183km zaznaczam nie lubie szybko jeździć a to nie jest mało w prównaniu do 4L na 100km i gdzie tkwi problem ? Nie rozumię po co te przenosiny kiedy piszemy sobie w gronie znajomych do jakiś dziwnych innych tematów kiedy tam nikt nie zagląda wątek dotyczy maraudera, dyskusja dot. przesiadki na turystyczne enduro została wyłączona do osobnego tematu jsz Nie rozumię po co te przenosiny kiedy piszemy sobie w gronie znajomych do jakiś dziwnych innych tematów kiedy tam nikt nie zagląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azmadan Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 co do spalania... wycieczka tydzień temu = kilka tankowań: Przelot z Bielska do Raciborza... 90-100km/h 2-pasem głownie - 4.53l/100km Przelot z Raciborza do Czech i do Raciborza w 16 moto 70-90km/h... - 4.42l/100km Przelot z Raciborza do Bielska... 90-130km/h - 5.10l/100km Wycieczka sobota: Bielsko-Będzin 2 pas - 100-120km/h - 5.10l/100km Wycieczka niedziela: Do Nidzicy i przez zakopane... dużo zakrętów... jechanych ostro i dużo wyprzedzania prędkości przelotowe w okolicach 110-120km/h 3 tankowania: 5.35l/100km 5.33l/100km 5.58l/100km ps. ja zacząłem sobie spisywać na: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22327 Cytuj Jedni wolą Harleya i cycate blondynki... inni motocykle japońskie i ciasne... nazwijmy to...hmmm... winkle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harbuz Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Witam. Ja tam w sprawie spalania to tak mam 6 litrów. Jak się kończy to dolewam. Tylko mam trochę inne pytanie. Jak się ma u was koledzy spalanie oleju? Teraz byłem w Łagowie i na 560 km dolałem 8 setek. Jak dla mnie dużo. Wiem, że maruda ma tendencje do przepalania, ale aż takie? Wybieramy się teraz na Mazury i mamy w planie zaliczyć Hel więc trzeba raczej na traskę zabrać z 4 litry. :eek: Nadmienie ,że prędkość jazdy 120-140 (czasami). Co do przebiegu to już jakieś 63 tyś. pękło. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuczek Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 mój bierze troche mniej ale nie dużo i teraz przed każdą trasą sprawdzam bo jak wróciłem ze zlotu w dąbrowie to miałem poniżej minimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olek1 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Ja mam przebieg 33,5 tys i pali ponizej 5 l/100km. Co do ojeju to wierzcie lub nie, ale tylko wymieniam co 6 tys. i koniec. Zawsze w trase biore litr, ale jeszcze nigdy nie dolewalem. pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary_wilczur Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 z tego co zauwazyłem to ilosc spalanego paliwa w duzej mierze zalezy od predkosci z jaka sie poruszamy... zauwazylem ze najlepsze spalanie wystepuje gdy wskazówka jest równo na przed nami czyli w okolicach 90km/h... jak sie jedzie szybciej spalanie leci ku górze... jak troche przyszalałem ostatnio ze znajomym duzo wyprzedzania na 3ego, przyspieszenia i hamowania max predkosc 160, a ponizej 100 żadko schodzilismy, to na baku do rezerwy zrobiłem ok 200km,, teraz przy spokojnej jezdzie 80-100, na baku zanim zmieniłem na rezerwy zrobiłem 280km. co do spalania oleju, mi wcale nie bierze, mam na liczniku 46tys, moto z 98, jedynie lekko olej mi ucieka przez uszczelke pokrywy sprzegla u górze,,, poci sie tam. oleju nie dolewam wcale, przy wymianie tak leje by oczko było do pełna zalane znaczy na max bylo, wymieniam co 10000 km lub co sezon,,, co sie pokrywa... jezdze na motul ester 5100, ale chce zmienic na zwykly 5100, ten niebieski, filtr oleju wymieniam co druga zmiane oleju, powietrza jeszcze nie wymienialem, tylko go czyszcze i przedmuchuje. na wiosne sam zrobilem regulacje z myciem gazników i zaworki,,, w sumie teraz ciut widze roznice,, ale nie jest to jakis wielki skok naprzód,, rownie dobrze mogłbym nic nie robic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morel_ Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Coś mało palicie w tych Marauderach:) U mnie nie schodzi poniżej 6l/100km a i 6.5l/100km też się zdarza. Tyle że ja po mieście cały czas, a jak pusto, to nie agresywnie, raczej spokojnie. Jak u Was wygląda spalanie w mieście? Co może być przyczyną takich "osiągów" u mnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary_wilczur Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 (edytowane) u mnie w miescie, 5,5 bierze i z tym trzeba sie liczyć, ... jest tez jeszcze kwestia ustawienia przepustnicy, czy na oszczedny czy sportowy charakter;) Edytowane 6 Lipca 2010 przez szary_wilczur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morel_ Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 No właśnie jakoś do sportowej jazdy mi daleko, stąd się dziwię że moto chleje jak licealista :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.