Skocz do zawartości

Suzuki MARAUDER VZ800


Peny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdze czy działa, z góry dzięki! :biggrin:

Witaj, jesli pozwolisz mam pytanie , jak Ci sie sprawuje maszynka.Mam takowa lub inna nabyc na wiosne cyz wartko prosze o odpowiedz wszystkimi plusami i minusami, pozdrawiam ,szerokiej drogi zycze :biggrin: :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jedyny minus to tylny hamulec, trzeba miec troche " pary" w nodze by zablokowac tylne kolo, za to przedni miodzio :crossy:

To nie minus lecz + - przy tej klasie nie używa się praktycznie tylnego hamulca,gdyż może to doprowadzić do poślizgu! Jedynie przy hamowaniu tzw. awaryjnym możemy go mocniej wdepnąć

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, jesli pozwolisz mam pytanie , jak Ci sie sprawuje maszynka.Mam takowa lub inna nabyc na wiosne cyz wartko prosze o odpowiedz wszystkimi plusami i minusami, pozdrawiam ,szerokiej drogi zycze ;) :)

 

Maraudera kupilem w tym roku, przejechalem nim oponad 10 tys i kilka uwag:

- jesli lubisz jechac przed siebie nie tylko lans po miescie, to troche za male moto. To jest 800-tka, wiec ty, bagaz plus ewentualnie pasazer - nie oszukujmy sie, szalu nie ma, co nie znaczy ze sie nie da

- zbiornik 13l, wiec dosc czesto stajesz na tankowanie

- rzeczywiscie trzeba zwracac uwge na olej i w dluzszej trasie trzeba miec przy sobie jakis zapas

- lancuch nie wszystkim odpowiada, wiec to juz rzecz gustu, dla mnie to nie problem, ale musisz sie liczyc z tym, ze jak zacznie sie wyciagac, to trzeba pomyslec o wymianie. Oczywiscie smarowanie co jakis czas tez nie zaszkodzi ;)

- moto jest dosc lekkie, wiec podczas jazdy, kiedy mocno wieje, troche rzuca. I tutaj tez sie nie oszukujmy - to nie jest jakis potwor 1800

- prowadzenie - trzeba sie przyzwyczaic, jak dla mnie wymagalo to przyzwyczajenia sie do tego, jak go prowadzic, szczegolnie skladanie sie w zakrety. Jadac w grupie z silniejszym moto na prostej szans nie masz, ale w zakretach roznica sie niweluje, jest mniejszy i latwiej nim manewrowac. Tutaj tez sie nie oszukujmy - zaden cruiser nie jest krolem zakretow. Jedna uwaga - zwroc uwage na przednia opone, przy wiekszych predkosciach wchodzac w zakrety czuc, ze kierownica "bije", to jest wina opony, a nie samego motocykla i nie jest typowe tylko dla M. Jak juz wyczujesz moto w zakretach muisz uwazac na podnozki. Kilka razy przytarlem, glownie dlatego ze czulem, ze moge sie jeszcze bardziej zlozyc.

- jak juz pisalem przejechalem 10 tys km i moto mnie nie zawiodolo, nie dzialo sie nic, co by wymagalo naprawy

- jest sporo dodatkow. mozna fajnie go ubrac

- z czynnosci serwisowych - wymiana oleju prosta, troche niewygodne dojscie do filtra oleju. Filtry powietrza - jeden pod siedzeniem, drugi pod bakiem... wiec ich wymiana, czy tez przeczyszczenie to calkiem sporo rozbierania i skladania

- masz za to dwa male schowki, jeden pod siedzeniem, drugi w miejscu gdzie zwykle w innych maszynach bywa filtr powietrza. Niewielkie sa, ale za to dwa

- maraduerow za duzo nie jezdzi, wiec jesli chcesz miec moto, ktore nie jest czesto spotykane to akurat ten

- nie masz obrotomierza, bajeranckich wyswietlaczy, jest tylko predkosciomierz i kontrolki migacza i luzu

- zawieszenie calkiem przyzwoite, spory zakres regulacji, wiec nie bedzie problemu z dopasowaniem do wlasnych potrzeb

- sama jazda - masz 5 biegow, zdarza mi sie jeszcze jadac na "5" szukac wyzszego biegu, ktorego nie ma. Teoretycznie mozesz sobie smigac ok 170 km/h, ale to juz jest za duzy wysilek dla tego silnika. Tutaj naprawde wszystko zalezy od twojego stylu jazdy. Ja nie ukrywam - dla mnie to toche za malo i planuje zmiane na cos wiekszego. Powod - po polskich drogach to wystarcza, ale jadac za granice gdzie autostrada to nie jakas nowosc jazda np 130-140 km/h z bagazem tym moto juz nie jest taka fajna ani dla ciebie, ani dla moto.

- spalanie, w moim przypadku od 5 do 7 na setke. To siedem to ja + bagaz + wiatr jadac z szybka. srednio 5,5 do 6

- hamulce - z przodu jedna tarcza, z tylu beben, jadac solo wystarcza, jadac bagaz + pasazer trzeba uwazac, szalu nie ma, ale nie mysla, ze droga hamowania jest jak droga mleczna. Ja ktos ci wyjedzie z bocznej to i 20 tarcz nie pomoze zatrzymac sie w miejscu

 

nie pisze o tym, czy jest piekne, czy brzydkie, to juz kwestia gustu. Szczegolowo o mechanice tez sie nie rozpisuje, uwagi powyzej to te zebrane w tym sezonie. Moj marauder jest z 2001. Podusmowanie - nie ma chyba sensu, jak na niego wsiadziesz do bedziesz wiedzial czy to ten czy nie.

Edytowane przez Marten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dodać nic ująć.Moto nadaje się na wspólne wycieczki,ale do wielkich podróży to nie bardzo.Miałem VZ800 w wersji Desperado i w ciągu sezonu przejechałem ponad 12tyś.km,z czego większośc z pasażerką.Ogólnie polecam bardzo udany sprzęt,po nim jednak rośnie apetyt na coś większego ja przesiadłem się na Yamahę Road Star 1600 która jest akurat do kupienia http://forum.motocyklistow.pl/Yamaha-Road-...00-t105295.html.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniose sie do wypowiedzi o wadach i zaletach marudki. Ja też posiadam taki sprzęcik. Przejechałem ok. 5kkm w tym sezonie i wrażenia mam podobne. Jednak w mojej ocenie i ocenie kolegów z którym nawijałem kilometry maruda daje rade. W przyspieszeniach do 100 - 120 bije np. VS 1500 a w porównaniu z VX 1800 czy Walkirią też nie ma wstydu. Sam byłem zdziwiony podobnie jak koledzy, ale poszperałem w necie i to co znalazłem potwierdziło moje obserwacje. Osiągi marudy VZ 800 na 1/4 mili to 14.1 sek VS 1500 15,2 sek Valkiria i VTX to ok 12.1 sek.

Taki stan wynika na pewno z różnicy mas gdzie VZ 800 waży ok 210 kg a pozostałe ponad 300 kg. Konstrukacja silnika też zbliżona jest do ścigów gdzie przeważają jednostki czterozaworowe tak jak marudka. No i przeniesienie napędu łańcuchem bliższe jest motocyklom sportowym niż statecznym cruiserom.

Marudka kończy się niestety przy prędkościach powyżej 140 tu zauważalny jest brak mocy i baty są niemiłosierne.

I jeszcze jedna uwaga dbajcie koledzy o poziom oleju. Lepiej utrzymywać poziom bliski maksimum niż zatrzeć silnik, co zdarzyło się w mojej miejscowości, a przyczyną był właśnie niski poziom oleju na co marudka szczególnie jest wrażliwa.

Dawanie w palnik niestety przyspiesza zużycie oleju.

 

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kupiłem nowy "Świat Motocykli" i niespodzianka: w dziale "używane" artykuł o Marudzie :crossy: Artykuł nawet ciekawy i co najważniejsze chwalą Marudę :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, witam wszystkich fanów marauderów.Jestem tu zupełnym "świerzakiem", maruda to mój pierwszy motocykl (jesetm świerzo po zrobienu prawka) wiec na razie bede raczej biernym uzytkownikeim :icon_exclaim:

 

mam też prośbe o przeslanie mi na [email protected] instrukcji do marudy poniwaz widzialem w temacie że niektorzy uzytkownicy sa w posiadanu takowej w wersji elektronicznej :flesje:

 

pozdrawiam Talerz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę !! Każda następna Maruda cieszy, zwłaszcza gdy jest z mojego miasta :) Instrukcję chętnie prześlę ale dopiero wieczorkiem. Gratuluję słusznego wyboru :icon_biggrin:

 

PS. Instrukcja posłana. :notworthy:

Edytowane przez Ptaku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich fanów MARAUDERA. :icon_mrgreen: Właśnie po kilku latach bez motorka :biggrin: stałem się posiadaczem MARAUDERA rocznik oczywiście1997.motorek jest sprowadzony i wymaga przeglądu i regulaji Prosiłbym szacowne grono,jeśli jesteście w pośiadaniu serwisówki po polsku, o przesłanie na meila [email protected] Będę niezmiernie wdzięczny :buttrock: POZDRO i szerokości na ostatnie ciepłe dni :) o moich dalszych poczynaniach będę informował,a mam sporo pomysłów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię siema13 wśród posiadaczy marauder'a i to w roczniku 97". Instrukcja poleciała na maila. Do zobaczenia na trasie!!!

 

Ps. Panowie, chce ubrać moją maszynę w sakwy. Macie może namiar na sprawdzony sklep lub firmę w której mogę zakupić takowe.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez Marecki_

<<=== BORN TO RIDE ===>>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuje ślicznie za instrukcje :icon_evil: Móój motorek ma mały przebieg,ale ostatnio troche stał i wymaga kosmetyki.Ale mam całą zime na odpicowanie,poza tym pracuje w branży nierdzewnej,więc pozostaje tylko inwencja.mój marauder ma szybe org.gmole,głośne wydechy ,layt bary oparcie,ale nie ma sakw i ibagażniczka.Jak znajde fajne i solidne sakwy dam namiary!!!! :biggrin: Miłego śmigania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...