siwypfk Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 a jak spalanie odnosnie cbr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Zrobilem strone o Z1000 i Z750, link chwilowo nieciekawy ale czekam na alias zeby strone ladnie przekierowac : http://www.mm.pl/~yamahabike/Witryna/Index.html Zapraszam tez na forum bo bedziemy sie na pewno dosc czesto spotykac (kilka spotkan juz mialo miejsce) i wymieniac opinie o Zetach. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 a jak spalanie odnosnie cbr? Mniejsze, CBR paliła w trasie 6,5 l/ 100 przy średniej przelotowej 140 - 160 w mieście nawet 11 l/100 głównie za sprawą wtrysku pierwszej generacji PGM-F1 oraz tego że żeby jechać dynamicznie to trzeba kręcić po obrotach. W Z 750 spalanie mam spokojnie o litr do dwóch mniejsze, duży moment powoduje że rzadziej sięgam do przekładni biegów i mniej ciągnę po obrotach. Zrobilem strone o Z1000 i Z750, link chwilowo nieciekawy ale czekam na alias zeby strone ladnie przekierowac : http://www.mm.pl/~yamahabike/Witryna/Index.html Zapraszam tez na forum bo bedziemy sie na pewno dosc czesto spotykac (kilka spotkan juz mialo miejsce) i wymieniac opinie o Zetach. Spoko stronka. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwypfk Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 to bardzo ciekawe spodziewałem się spalania w granicach 8 litrów... masz wersje S to masz inny "kokpit" u mnie jest elektroniczny wskaźnik poziomu paliwa.. i myślę ze nie jest zbyt dokładny lekko przechyle moto i już wariuje, np. na stopce rez. wyprostuje 2 kreski... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 to bardzo ciekawe spodziewałem się spalania w granicach 8 litrów... masz wersje S to masz inny "kokpit" u mnie jest elektroniczny wskaźnik poziomu paliwa.. i myślę ze nie jest zbyt dokładny lekko przechyle moto i już wariuje, np. na stopce rez. wyprostuje 2 kreski... U mnie jest to samo, lecę ostro na kolano w prawy winkiel to pokazuje na maksa, w lewy to rezerwa miga. Ale ogólnie spalanie sprawdzam kasując licznik przebiegu dziennego, i tankując po korek, i później jak znowuy zatankuję pod korek i zobaczę ile kilometrów zrobiłem jakim stylem jazdy to wiem ile zeżarł :bigrazz: Ostatnio na ok 10 l zrobiłem 130 kM ale były to pierwsze jazdy na wiosnę więc cały czas ostro bo człowiek nie wyjeżdzony, na placu też byłem potrenować więc kręcenie się w kóło na pierwszym bieu itd. a normalnie to spokojnie się w 6 - 6,5 l wyrabia. Producent deklaruję średnie spalenie na poziomie 5,5 l/100 km i wiele się nie pomylił :bigrazz: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Porownywalem z kumplem spalanie Z750 i Z1000, przy predkosciach 100-130 km/h motocykle spalily w granicach 5.5 litra. Ale jak kiedys swoim Zetem lecialem z Olsztna za kumplem na R1 to wynik byl na poziomie 11 litrow, a paliwa ubywalo w zastraszajacym tempie i na stacje paliw wjechalem doslownie na oparach ;) . Ale ogolnie spalanie Zetow zaskakuje na plus, w ostatnim SM jest test Z750 gdzie jedna z wad jest duze spalanie - wedlug mnie nie ma w tym nawet grama prawdy. Przy przepisowych predkosciach spalanie jest naprawde niskie bo co to jest 5.5 litra przy motocyklu o takich osiagach ? Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwypfk Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Troche mnie uspokoiliście tymi info o spalaniu, szkoda ze taka zima sie zrobiła bo moto mam gotowe do sezonu chętnie bym polatał troche ale niestety ... zima . Żeby nie zakładać nowego tematu może tu zapytam jakie oponki polecicie? Tanie są Shinko ale... no właśnie są pewne ale.. co powiecie na temat Michelin "pilot road II"? może ktoś latał/a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakwas Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Ale kto kupuje z do przepisowych prędkości , mi z1000 zawsze koło 10 palił w nowym z750 nie zdążyłem sprawdzić bo pilnie potrzebowałem gotówki i sprzedałem ale z nadzieją że na wiosnę sobie odkupię ale teraz waluty poszły w górę i zostanę na ten sezon z fz6 która na pewno mniej pali od z750. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 ..... fz6 która na pewno mniej pali od z750. Przy mocnym katowaniu FZ6 spali mniej, na trasie moim zdaniem więcej. Generalnie to z tego co zauważyłem nawet jadąc na wycieczkę w 8 moto to w trasie bardzo mało palą duże pojemności, wiąże się to głównie z tym że 600 ma dużo większy zakres obrotowy niż litr, oraz krótsze przełożenia. np. Jadąc CBR 600 na autostradzie 190 km/h mam prawie 11 tys obrotów, CBR 1000 ma ok 7 tys obrotów więc o 4 tys mniej i to powoduje głównie mniejsze spalenie. Jak jechaliśmy na 8 motocykli z czego 4 były 600 a 4 yo litry to litry spokojnie mogły przejechać na zbiorniku znacznie dalej i to my z 600 musieliśmy wcześniej zjeżdzać na tankowanie. Kolejna sprawa to moment obrotowy, jak chcę się po prostu wyprzedzić bez "fajerwerków" to litrem poprostu się dodaje gazu i dynamika jest ok, a 600 np z 6 biegu trzeba przyredukować na 4 żeby osiągnąć tą samą dynamikę wyprzedzania co litr i to również odbija się na spalaniu. Generalnie wolę większe pojemności do jazdy na codzień bo nie trzeba ciągle mieszać biegami. Na tor kwestia sporna, ale bardziej preferuję wtedy wyżyłowane 600 na obroty bo można wcześniej odkręcić na maksa w złożeniu bez obawy utraty przyczepności tylnego koła jak w litrze. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwypfk Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Przy mocnym katowaniu FZ6 spali mniej, na trasie moim zdaniem więcej. Generalnie to z tego co zauważyłem nawet jadąc na wycieczkę w 8 moto to w trasie bardzo mało palą duże pojemności, wiąże się to głównie z tym że 600 ma dużo większy zakres obrotowy niż litr, oraz krótsze przełożenia. np. Jadąc CBR 600 na autostradzie 190 km/h mam prawie 11 tys obrotów, CBR 1000 ma ok 7 tys obrotów więc o 4 tys mniej i to powoduje głównie mniejsze spalenie. Jak jechaliśmy na 8 motocykli z czego 4 były 600 a 4 yo litry to litry spokojnie mogły przejechać na zbiorniku znacznie dalej i to my z 600 musieliśmy wcześniej zjeżdzać na tankowanie. Kolejna sprawa to moment obrotowy, jak chcę się po prostu wyprzedzić bez "fajerwerków" to litrem poprostu się dodaje gazu i dynamika jest ok, a 600 np z 6 biegu trzeba przyredukować na 4 żeby osiągnąć tą samą dynamikę wyprzedzania co litr i to również odbija się na spalaniu. Generalnie wolę większe pojemności do jazdy na codzień bo nie trzeba ciągle mieszać biegami. Na tor kwestia sporna, ale bardziej preferuję wtedy wyżyłowane 600 na obroty bo można wcześniej odkręcić na maksa w złożeniu bez obawy utraty przyczepności tylnego koła jak w litrze. Pozdro Tu się zgadzam, porostu przebieg krzywej momentu obrotowego w większych pojemnościach jest na ich korzyść (większy moment obrotowy już od dołu). W sumie jeżdżę raczej turystycznie i brakowało mi gównie: -niższych obrotów na ostatnim przełożeniu przy prędkości przelotowej np 140km/h -lepszego ciągu z dołu(choć w SV nie mogłem narzekać V2 super silnik) Jestem bardzo ciekawy z-ta czy będzie nim można śmigać spokojnie :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Generalnie to z tego co zauważyłem nawet jadąc na wycieczkę w 8 moto to w trasie bardzo mało palą duże pojemności, wiąże się to głównie z tym że 600 ma dużo większy zakres obrotowy niż litr, oraz krótsze przełożenia. np. Jadąc CBR 600 na autostradzie 190 km/h mam prawie 11 tys obrotów, CBR 1000 ma ok 7 tys obrotów więc o 4 tys mniej i to powoduje głównie mniejsze spalenie. Jak jechaliśmy na 8 motocykli z czego 4 były 600 a 4 yo litry to litry spokojnie mogły przejechać na zbiorniku znacznie dalej i to my z 600 musieliśmy wcześniej zjeżdzać na tankowanie. W zeszłym roku zaliczyłem z kumplem podróż z Edynburga do Polski na moto. Ja na fazerze (tym starszym) a on na dużym zecie. Przy przelotowej 180-190 kmh ja miałem około 10 tys obr, on około 6 tys. Mi palił 5 litrów/100 a jemu 6 :). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 W zeszłym roku zaliczyłem z kumplem podróż z Edynburga do Polski na moto. Ja na fazerze (tym starszym) a on na dużym zecie. Przy przelotowej 180-190 kmh ja miałem około 10 tys obr, on około 6 tys. Mi palił 5 litrów/100 a jemu 6 :). Hmm dziwne bo kumpel też ma FZ 6 z 2005 roku i przy przelotowej 120 km/h ma spalanie na poziomie 5,5 a przy 190 km /h to ja w CBR 600 F4 z 2003 miałem ok 7,5 a on w fazerze ok 7 więc coś strasznie oszczędny masz ten fazer skoro przy 190 km/h pali 5 litrów :rolleyes: Chłopie nic tylko latać :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 (edytowane) Hmm dziwne bo kumpel też ma FZ 6 z 2005 roku i przy przelotowej 120 km/h ma spalanie na poziomie 5,5 a przy 190 km /h to ja w CBR 600 F4 z 2003 miałem ok 7,5 a on w fazerze ok 7 więc coś strasznie oszczędny masz ten fazer skoro przy 190 km/h pali 5 litrów :rolleyes: Chłopie nic tylko latać :bigrazz: Sorry, pomyliłem sie. Źle przeliczyłem mile na kilometry. Większość trasy przez holenderskie i niemieckie autostrady lecieliśmy z prędkością 90-100 mph, czyli 145-160 kph, i przy tej prędkości spałił mi 5 a koledze 6 l/100. Prędkości umiarkowane bo duży zet to naked więc jazda z dwójką z przodu byłaby na dłuższą metę męcząca, ale jeden bak postanowiliśmy wyjeździć przy 120 mph i wtedy spalanie wzrosło o 1 litr/100. No i ja jechałem na FZS a nie FZ6. Edytowane 24 Lutego 2009 przez Lime82 Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Ale kto kupuje z do przepisowych prędkości , mi z1000 zawsze koło 10 palił Tylko ze jezeli mowimy o spalaniu to powinno brac sie pod uwage przepisowe predkosci (tak jak jest w testach), przy palowaniu wiadomo jak bedzie. Ale cos za cos, jak chce sie troche tej adrenalinki poczuc to oszczedzac nie ma co i trzeba odkrecac. Jeszcze co do Z750 to tak jak wczesniej opisalem moj Z1000 i ta 750 spalily w okolicach 5.5 litra, z tym ze kumpla moto mialo juz zmienione zebatki (z przodu mniejsza o 1 ząb z tylu wieksza o 2 lub 3 - nie pamietam juz). Wtedy motocykl kreci sie wyzej o jakie 1000 obrotow, dlatego tez spalanie bylo rowne mojemu Z1000. Wedlug kumpla na standardowych zebatkach wychodzilo ponizej 5 litrow. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwypfk Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 a ma ktoś możne z was xenon w z750?, ja myślę sobie zamontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.