Skocz do zawartości

TDM 850/Transalp/Africa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Tez kiedys myslalem o translapie ale wyszlo jak wyszlo i mam yamahe XTZ 660, osiagi moze troszke gorsze od transalp przyspieszenie, max predkosc tip ale dobrych oponkach fajnie sie jezdzi poza aslaltem w sprawnych rekach (niestety jeszcze nie moich widzilem cyrki na tym motorze) podobno transalp gorszy w terenie.

 

Moj kupel ma cbr 900 rr przerobiana na streeta z klatka itp, ktos , na trasie jak jedzemy to u mnie przestaje sie wygodnie jechac ok 130 km/h, ale mimo wszystko jadac ekipa nie jezdzimy szybko tak okolo 100- 110 miejscami 120-130.

 

Moja rada nigdy nie staraj sie doganiac cbr to nie tak polka motorow , lepiej bylo by gdybys ty na swoim enduro prowadzil bo nie oszukujmy sie bedziesz zanizal predkosc i kupel od cbry dostosuje sie do ciebie.

 

Jak chcesz ostro jezdzic to lepiej pomysl o scigaczu ,enduro to motory o przecietynych osiagach przeznaczone do wygodnej jazdy po drogach nie koniecznie asfaltowych i terenie.

Jak gdzies kiedys wyczytalem naucza cie techniki jazdy i pokory :)

 

Musisz wybrac predkosc albo enduro te dwie rzeczy nie ida w parze.

 

TDM wolna nie jest. Podobnie jak LC8 990 - ponad 220 i pewnie się zachowuje (opinia znajomego Niemca), posiadając przy tym lepsze właściwości terenowe niż wszystkie tu wymienione motocykle, (ale to już wymaga $).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez kiedys myslalem o translapie ale wyszlo jak wyszlo i mam yamahe XTZ 660, osiagi moze troszke gorsze od transalp przyspieszenie, max predkosc tip ale dobrych oponkach fajnie sie jezdzi poza aslaltem w sprawnych rekach (niestety jeszcze nie moich widzilem cyrki na tym motorze) podobno transalp gorszy w terenie.

 

też miałem tenerkę, nie nadaje się w teren tak samo jak transalp, na trasie odstaje no ale temat nie o jednocylindrówkach

 

EEE pitoli Wieczny .,.... moim zdaniem to tak fajnie sie zbiera od 1200 do 5000 max

tutaj Wieczny ma racje

spróbuj afrę postawić na gómę z dołu - ni ch.ja nie pójdzie (w odróżnieniu od jednocylindrówek), a z klamy tak 4tyś spokojnie

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem tenerkę, nie nadaje się w teren tak samo jak transalp, na trasie odstaje no ale temat nie o jednocylindrówkach

 

Africa na uniwersalnych lub szosowych oponach tez sie nie nada.

Nie jezdzilem Africa ale to wiekszy i ciezszy motor a jezeli ktos nie jezdzil na enduro wczesniej to niech w terenie Afryki nie ujezdza przynajmniej z plastikami.

Uwazam ze tam gdzie XTZ 660 nie wjedzie to Afryka tez oraz jezeli chodzi o predkosci i jazde w terenie to mysle ze z ograniczen sprzetowych i umiejetnosciowych malo kto zobaczy roznice miedzy tymi motorami.

 

Planuje kupic Afryke na nastepne moto zobaczymy.

 

Ale dalej uwazam ze XTZ 660 swoje potrafi w terenie nie mowie o blocie i glebokim piachu, wazne sa dobre opony i umiejetnosci i da rade oraz nie jednego zadziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja na pierwsze powazne moto kupilem TDM "92 i jestem zadowolony na asfalcie super winkielki super (w zime jeszcze drogowiec mi radzil to gdzies powinno byc) z kumplami jak jezdze nie ma problemow (chyba ze wlasnie CBR albo XX :P z drogi jak zjedziesz tez pojedziesz tylko z gazem ostroznie bo mozna swoje nr rej.zobaczyc ale jak spokojnie to pojedzie pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, ale z dołu to będzie iść V2 1000. Afryka ma jednak wysoko obrotowy silnik.

 

wysokoobrotowy powiadasz? to chyba mamy rózne AT..

 

 

 

tutaj Wieczny ma racje

spróbuj afrę postawić na gómę z dołu - ni ch.ja nie pójdzie (w odróżnieniu od jednocylindrówek), a z klamy tak 4tyś spokojnie

 

No tak AT idzie na gume (Widziałem nie raz) ... ja nie staram się tego udowodnić .. bo nie umiem ....

 

Trzeba jej zaj... po obrotach konkretnie.. Bo w przeciwnieństwie do jednocylindrówek ( jak napisałeś dla przykłądu) bydle waży 220 kg :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy, ty masz K&N i przelotówkę o ile dobrze pamiętam. To ci trochę mogło udrożnić układ na niskich obrotach (w szczególności zjawiska dynamiczne). Ja mam pełną serię, i poniżej 2500rpm szarpie łańcuchem. Poza tym pompa oleju daje max ciśnienie przy 5000rpm. Jeżdżąc na niskich obrotach panewki dostają w düpę :P

 

PS: ok, może "wysokoobrotowy" to za dużo powiedziane, bo 14000nią nie wykręcisz. No ale lepiej czuje się w przedziale średnich i wyższych, niż niskich. Ot takie moje spostrzeżenia po 2500km. Może mi się zmieni :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem TDM '95. Kosztuje swoje i ciężko znaleźć coś w super stanie. W dodatku nie jest to motocykl z mruczącym silnikiem i wyłamujący nadgarstki na czerwonym polu. Za to użytkowo - super. NAPRAWDĘ dobre przyspieszenie, silnik bardzo przewidywalny, niewysilony, super-elastyczny a jednocześnie z charakterem, jak to dwucylindrowce. D tego niskie spalanie. Za to jego dźwięk nie powala. Motocykl zdecydowanie na asfalt - dobra ochrona przed wiatrem, koleiny i krawężniki też mu nie straszne. Silnik ma opinię niezniszczalnego. Z ciekawostek - najgłośniejsza skrzynia, z jaką się spotkałem w życiu. Podsumowując - polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee KN nie zakupiłem odradzono .....filtr w RD04 jest zamontowany NIESTETY przy tylnim kole co powoduje ,ssanie syfu.. no może przesadziłem ale lepiej by było jak w RD07 i 07A gdzie filtr jest na wysokosci baku..

 

Z tymi obrotami to też .... jest róznie.. ja się przyzwyczaiłem do obrotów w granicach 3000 max 5000 , (czasem 5500 - 6000)

 

A mieszajac biegami do 5000 to każdy nastepny idzie od 4000 w góre..

 

jednak w solo i tak ładnie sie zbiera 2500 do 5000

 

 

Mnie to styka.....

czasem jednak szkoda ,że brakuje 6 biegu na trase :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem podsumowując o Afryce - nie poszalejesz :flesje:. Natomiast najbliżej jej z tej trójki do LC8.

No weż pod uwagę ,że najtaniej Lc8 950 widziałem na allegro za 26000 i też ,,, igła " nie była..

 

Cena zakupu droga .... ale ...........własnie te ale...fajny moto... :icon_biggrin: Tylko strach.. ,że jak coś ci pier... w trasie to już tylko laweta .... ale tak to jest z moto coraz wiecej elektroniki itp. pierdół..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...