Skocz do zawartości

Cieknący gaźnik


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sluchajcie ludzie, potrzebna mi pomoc!!! Mam taka sprawe: nie moge wyregulowac plywaka, tzn jak opuszcze te dwa "bębny" w dol nawet o jakis mm to wtedy nie dostaje paliwa, a jak podniose za wysoko to cieknie. Ale cieknie z dziwnej strony, tzn gdzies z tyłu tuż przy "tłumiku szmerów ssania" czyli tym gumowym "rękawie" z tyłu gaźnika. Nie wiem czy to wina uszczelki? Bo oprócz tego ciekniecią to simson pracuje normalnie, tzn nie zalewa sie za bardzo???? PROSZE O POMOC, JESLI KTOS MIAL SIMSONA/ZNA SIE NA NIM TO TYM BARDZIEJ

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn to moze byc uszczelka ale nie wiem w sumie czemu mialaby "paść"? Byla kupowana nowa tzn ma juz ze 3 miesiace. Pozatym rozkrecalem ten gaznik w tzw warunkach polowych, i potem zaczelo cieknac...?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś co to za wyciek :!:

Nie napisałeś też jaki masz gaźnik (dokładne oznaczenie).

 

Wyciek pierwszy - komora pływakowa (jak zresztą cały gaźnik) jest wilgotna a po jakimś czasie robi się czarna, co jest wynikiem zbierania się na niej kurzu, pyłków itp. - nie przejmować się, to normalne.

 

Wyciek 2 - Wacha cieknie ciurkiem z komory pływakowej lub kabie z bardzo (BARDZO) dużą częstotliwością - sprawa poważna - przyczyna: zbyt wysoki poziom paliwa (nieprawidłowo ustawione "języczki" pływaka). Może (ale nie musi) również dochodzić jedna z przyczyn wymienionych w punkcie 3.

 

Wyciek 3 - Wacha kapie z gaźnika, od dołu komory pływakowej wyraźnie skupiają się krople, skapujące z małą częstotliwością - przyczyny: brak uszczelki, wielokrotne składanie gaźnika na starej uszczelce (uszczelka została zgnieciona), zbyt słabe dokręcenie komory pływakowej

 

ważne

Bardzo poważną wadą simsona jest sposób umocowania komory do korpusu gaźnika. Przy zbyt częstym rozbieraniu i składaniu, a zwłaszcza przy składaniu przez "niepowołane" osoby może ulec wykrzywieniu cały korpus. Powodem tego problemu jest dokręcanie komory zbyt dużym momentem. Uszczelka jest już dawno zgnieciona a ludzie jeszcze dokręcają i co tu dużo mówić krzywią gaźnik. W rezultacie benzyna cieknie w tych rogach które nie są zaopatrzone w śruby, a zwłaszcza z przodu i z tyłu.

 

Istnieje jeden, a raczej dwa, z tym że jeden i ten sam sposób na naprawe takiego czegoś. Na razie nie będe pisał bo słonko świeci i idę jeździć. Jeśli zaistnieje potrzeba to napiszę.

 

Jeszcze tylko napiszę krótko o zapobieganiu.

1) Komore dokręca się leciutko, jak najlżej. Tak aby uszczelka nie była luźna, ale jednocześnie nie wolno jej zgniatać na maksa - TO NIE POPRAWIA SZCZELNOŚCI :!:

2) W miarę możliwości wymieniać uszczelki przy każdej rozbiurce - rzecz nie droga - ja mam po niecałe 2 zł /szt.

3) nie stosować żadnych uszczelniaczy. Jest to zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec ja mam najstarszy gaznik czyli 16-N1-11, komory nie dokrecam za mocno i staram sie rownomiernie dokrecac. uszczelka byc moze jest do wymiany, ale ustawic plywaka nie umiem. nawet nowy ze sklepu byl powyginany tak ze trzeba go bylo samemu ustawiac. Jak wiec ustawic ten plywak?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawić go mozesz na prubach i błedach i to bedzie chyba najlepszy sposób.
Czy najlepszy :?: Raczej nie. Na pewno nie.

1) Niezwykle pracochłonny

2) Jak już pisałem - od częstego rozkręcania i skręcania gaźnik się niszczy (krzywi) a ponadto niszczą się uszczelki więc taka regulacja jest także kosztowna. Niby kilka złotych to nie dużo ale przecież można to samo zrobić za 0 zł.

 

A jak wyregulować :?:

Mam dokładne wartości ile "bańki" powinny mieć odstępu od korpusu. Podam Ci je jak je znajdę bo mi gdzieś wcieło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładne wartości ile "bańki" powinny mieć odstępu od korpusu. Podam Ci je jak je znajdę bo mi gdzieś wcieło.

Kolega mi mowil ze "banki" powinny byc na rowni z krawedzia obudowy gaznika ta gorna

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...