Skocz do zawartości

Mechanik Partacz


Bajo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mixol w skrzyni biegów też mnie już nie dziwi.

 

a w baku olej słonecznikowy (do mieszanki zamiast mixolu ) bo przecież też pojedzie, tylko będzie frytkami trochę śmierdzieć :flesje:

 

 

Na koniec dodam, że nie zdażyło się jeszcze, żeby kupiony przez nas motocykl/motorower miał sprawną instalację elektryczną...

 

dobre spostrzeżenie, ja też jaki kupie jakiś motor/ motorower to pierwsze ciągnę nową instalacje, bo stara się do niczego nie nadaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega, który jeździ skuterem miał ostatnio dość poważną awarię - Pękł wał korbowy. Odleciała ta część na, której trzyma się korbowód. Oddał On skuter do Mechanika (nawet nie wiem jakiego), a ten mechanik zaproponował mu rozwiązanie tego problemu nie poprzez kupno nowego wału - o nie tak to za drogo, polak potrafi. Otóż mechanik zaproponował mu że naprawi ten wał UWAGA!!!! skręcając go śrubami. Jak to powiedział mechanik - trochę to pochodzi, proponuję, żeby po remoncie sprzedać.

Właściwie takie coś nadawało by się do działu humor, ale tak naprawdę powiedział ten mechanik!!! Oczywiście kumpel się nie zgodził. Zresztą podejrzewam, że takie coś pierwszego odpalenia by nie przetrwało.

 

 

Witam >>>Czytam i oczom nie wierzę !!! Owszem z powodzeniem w silnikach 2T można wymieniać czopy korbowe i nawet to nie jest skomplikowane ale zeby śrubami skrecac ? tego jeszcze nie słyszałem !!!

UNIKAJ TAKICH MECHANIKÓW !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam >>>Czytam i oczom nie wierzę !!! Owszem z powodzeniem w silnikach 2T można wymieniać czopy korbowe i nawet to nie jest skomplikowane ale zeby śrubami skrecac ? tego jeszcze nie słyszałem !!!

UNIKAJ TAKICH MECHANIKÓW !!!!!

Unikam, unikam - jak ognia. I to samo doradziłem koledze, no ale jak On zrobi to już nie moja sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w baku olej słonecznikowy (do mieszanki zamiast mixolu ) bo przecież też pojedzie, tylko będzie frytkami trochę śmierdzieć :banghead:

dobre spostrzeżenie, ja też jaki kupie jakiś motor/ motorower to pierwsze ciągnę nową instalacje, bo stara się do niczego nie nadaje

 

No właśnie tak jak w mojej DT - same patenty cewka chyba od malucha (moto kupione od syna mechanika). Więc szukam elektryka motocyklowego z okolic Zielonej Góry.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego sie trzymać lepiej niech informatycy nie grzebia przy silnikach itp;] Potem rózne cuda wianki wychodzą.

Myślisz, że w komputerze jest tylko jeden rodzaj śrubek?? i informatyk nie potrafi śrubokręta trzymać?? buehehe.

 

No właśnie tak jak w mojej DT - same patenty cewka chyba od malucha (moto kupione od syna mechanika).

A co w tym złego?? Gdyby mi sie spaliła, a miałbym pod ręką taką od malucha to bym zamontował. Napięcie to samo, tylko jedno wejscie i wyjscie bym połączył. No ale niemam takiej, to bym kupił używaną od mojego modelu z allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że w komputerze jest tylko jeden rodzaj śrubek?? i informatyk nie potrafi śrubokręta trzymać?? buehehe.

A co w tym złego?? Gdyby mi sie spaliła, a miałbym pod ręką taką od malucha to bym zamontował. Napięcie to samo, tylko jedno wejscie i wyjscie bym połączył. No ale niemam takiej, to bym kupił używaną od mojego modelu z allegro.

1. W komputerze są dwa rodzaje śrub ;)

2. Złe jest to, że cewka ma bardzo wiele parametrów, które trzeba uwzględnić. "Napięcie" to tylko jeden z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że w komputerze jest tylko jeden rodzaj śrubek?? i informatyk nie potrafi śrubokręta trzymać?? buehehe.

A co w tym złego?? Gdyby mi sie spaliła, a miałbym pod ręką taką od malucha to bym zamontował. Napięcie to samo, tylko jedno wejscie i wyjscie bym połączył. No ale niemam takiej, to bym kupił używaną od mojego modelu z allegro.

To zlego że na oryginalnej świecy moto źle chodzi. Nie pali dobrze ale po jakimś czasie pali świece. Poprzedni wlaściciel poradzil mi dwuelektrodową świece od opla. Na niej Dt chodzila pieknie ale dwa tygodnie temu swieca sie poruszyła i okruchy wpadly na tłok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiecie jest jeszcze rezystancja cewki...np cewki elektroniczne maja rezystacje jak najzisza..ale to sie wiaze z indukcyjnoscia...no i reaktacja :biggrin: zreszta nie wazne....a co do informatykow i silnikow....to niestety ale bledem jest myslenie ze jezeli ktos jest informatyk to nie umie nic innego...napewno sa chwalebne przyklady takich ludzi niemniej jednak czlowiek jest na tyle wszechstronnym zwierzakiem ze jednak bedzie umial napisac programa obslugujacego kamery w miesie a potem przyjedzie do domu i zlozy rozebrany wczensniej silnik od motorka malego 2T z serwisowka w reku gdzie ma napisane wszystkie tolerancje wymiarow....co prawda trzeba jeszcze narzedzi do tego ale i tak napewno samemu skladajac taki silniczek zrobi to lepiej niz jakis mechanik skrecajacy waly na sroby ;]

 

a co do instalacji w motorkach to u mnie jest tak samo :bigrazz: wszystki emotorki jakie kupilem do tej pory mialy albo instalacje zwalona kompletnie albo tak zlozona zeby tylko motor jezdzil....aktualnie zbieram sie do wymiany instalacji w mojej DT...echh najwyzszy czas.... niemniej bedzie to instalacja autorska, nie do konca zgodna z ta oryginalna. Jest to spowodowane pewnymi przerobkami w silniku i obecnej isntalacji echhh te patenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiecie jest jeszcze rezystancja cewki...np cewki elektroniczne maja rezystacje jak najzisza..ale to sie wiaze z indukcyjnoscia...no i reaktacja :D zreszta nie wazne....a co do informatykow i silnikow....to niestety ale bledem jest myslenie ze jezeli ktos jest informatyk to nie umie nic innego...napewno sa chwalebne przyklady takich ludzi niemniej jednak czlowiek jest na tyle wszechstronnym zwierzakiem ze jednak bedzie umial napisac programa obslugujacego kamery w miesie a potem przyjedzie do domu i zlozy rozebrany wczensniej silnik od motorka malego 2T z serwisowka w reku gdzie ma napisane wszystkie tolerancje wymiarow....co prawda trzeba jeszcze narzedzi do tego ale i tak napewno samemu skladajac taki silniczek zrobi to lepiej niz jakis mechanik skrecajacy waly na sroby ;]

 

a co do instalacji w motorkach to u mnie jest tak samo :) wszystki emotorki jakie kupilem do tej pory mialy albo instalacje zwalona kompletnie albo tak zlozona zeby tylko motor jezdzil....aktualnie zbieram sie do wymiany instalacji w mojej DT...echh najwyzszy czas.... niemniej bedzie to instalacja autorska, nie do konca zgodna z ta oryginalna. Jest to spowodowane pewnymi przerobkami w silniku i obecnej isntalacji echhh te patenty.

A poza tym kto programuje komputery sterujące pracą silnika jak nie informatycy. :biggrin: :bigrazz: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaden informatyk nie dotyka silnika;] Programowaniem zajmuja sie mechatronicy;]

 

Powiem wam tylko jedno;] gdyby kto który kolwiek z informatyków chociaz raz wypowiedział by poprawna nazwe elementu w sklepie było by dobrze;] Zrozumcie w końcu, ze nauka mechaniki zajmuje iles tam czasu musi byc podparta solidna teorią. Co poniektórzy z was pewnie nawet niewiedza nic o przemianach termodynamicznych w silniku na którym praca silnika sie opiera;] WIEC JAK DO KUR... NEDZY MOZECIE NAPRAWIĆ COŚ O CZYM WOGULE POJECIA NIE MACIE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaden informatyk nie dotyka silnika;] Programowaniem zajmuja sie mechatronicy;]

 

Powiem wam tylko jedno;] gdyby kto który kolwiek z informatyków chociaz raz wypowiedział by poprawna nazwe elementu w sklepie było by dobrze;] Zrozumcie w końcu, ze nauka mechaniki zajmuje iles tam czasu musi byc podparta solidna teorią. Co poniektórzy z was pewnie nawet niewiedza nic o przemianach termodynamicznych w silniku na którym praca silnika sie opiera;] WIEC JAK DO KUR... NEDZY MOZECIE NAPRAWIĆ COŚ O CZYM WOGULE POJECIA NIE MACIE!

 

 

Hehe no to nam wytłumacz te przemiany termodynamiczne i to jak obliczyć sprawność silnika spalinowego po odjęciu wszelkiej energii traconej ile właściwie zamienia się na moc użyteczna silnika.....to to jest kolego potrzebne do budowania silnika...a do naprawienia wystarczy mieć książkę i stare części żeby pokazać w sklepie.....teoretyczną częścią konstruowania silnika zamontowanego w moim motocyklu zajął sie inżynier go projektujący, pewien skośnooki pan w Japonii i ja bardzo dziękuje on dobrze to zrobił ;) mnie już zastanawiać się nad przemianami termodynamicznymi nie trzeba zresztą powiem ci ze 3/4 mechaników naprawiających samochody nie ma zielonego pojęcia o tym jak policzyć przemiany energetyczne w silniku, albo po prostu tego nie pamiętają bo to jest im zupełnie w praktyce nie potrzebne....

 

Mechatronicy to zajmują się programowaniem maszyn i elementów automatyki i w mechatronice zawarta jest informatyka.....Informatyka jako taka to nauka zajmująca się przetwarzaniem danych więc programowaniem np tego forum czy tez oprogramowania serwera na którym to forum siedzi....

 

Generalnie jest tak ze specjaliści powinni zajmować się rzeczami ze swojej specjalności ale w przypadku rzeczy prostych jak właśnie rozłożenie i złożenie do kupy silnika spalinowego 2T może zająć się pan który może ma w papierach mag. Informatyki ale jest na tyle inteligentny i ma na tyle sprawne dłonie żeby sobie poradzić z silnikiem którego konstrukcja naprawdę jest prosta....jedyne co jest do dopatrzenia w silniku 2T to tolerancje wymiarów reszta sama chodzi....a do tego żeby zachować tolerancje sa potrzebne trzy rzeczy....książka w której jest napisane jakie to maja być tolerancje, narzędzia pomiarowe czyli mikrometry oraz człowiek odpowiednio inteligentny aby potrafił przeczytać książkę i użyć narzędzi pomiarowych więcej do naprawy silnika naprawdę nie trzeba i n=chociaż wiem że wueska będziesz się kłócił taka jest prawda :icon_twisted:

 

Zresztą chwalebnym przykładem tego jest duuuuża cześć forumowiczów któzy nie uczyli się w szkołach mechaniki a jednak naprawiają swoje silniki i maszyny nadal działają .... ba nawet działają bardzo dobrze...więc w czym rzecz?

 

Jako swój przykład...uczyłem się w szkole elektronicznej, potem studiowałem przez chwile informatykę po czym skończyłem szkołę fotograficzną z tytułem technik fotografik a teraz uczę się w kolegium nauczycielskim....a w wolnym czasie, buduje układy scalone, programuję, składam silniki motocyklowe do kupy, fotografuję, i zawiaduję osiedlową siecią LAN (a właściwie WLAN :biggrin: ) więc w sumie chyba nic dobrze nie robie :buttrock:

 

Narazie i pozdrówka dla wueski który zawsze daje ostre słowa na końcu swoich postów :biggrin:

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe no to nam wytłumacz te przemiany termodynamiczne i to jak obliczyć sprawność silnika spalinowego po odjęciu wszelkiej energii traconej ile właściwie zamienia się na moc użyteczna silnika.....to to jest kolego potrzebne do budowania silnika...a do naprawienia wystarczy mieć książkę i stare części żeby pokazać w sklepie.....teoretyczną częścią konstruowania silnika zamontowanego w moim motocyklu zajął sie inżynier go projektujący, pewien skośnooki pan w Japonii i ja bardzo dziękuje on dobrze to zrobił :) mnie już zastanawiać się nad przemianami termodynamicznymi nie trzeba zresztą powiem ci ze 3/4 mechaników naprawiających samochody nie ma zielonego pojęcia o tym jak policzyć przemiany energetyczne w silniku, albo po prostu tego nie pamiętają bo to jest im zupełnie w praktyce nie potrzebne....

 

Mechatronicy to zajmują się programowaniem maszyn i elementów automatyki i w mechatronice zawarta jest informatyka.....Informatyka jako taka to nauka zajmująca się przetwarzaniem danych więc programowaniem np tego forum czy tez oprogramowania serwera na którym to forum siedzi....

 

Generalnie jest tak ze specjaliści powinni zajmować się rzeczami ze swojej specjalności ale w przypadku rzeczy prostych jak właśnie rozłożenie i złożenie do kupy silnika spalinowego 2T może zająć się pan który może ma w papierach mag. Informatyki ale jest na tyle inteligentny i ma na tyle sprawne dłonie żeby sobie poradzić z silnikiem którego konstrukcja naprawdę jest prosta....jedyne co jest do dopatrzenia w silniku 2T to tolerancje wymiarów reszta sama chodzi....a do tego żeby zachować tolerancje sa potrzebne trzy rzeczy....książka w której jest napisane jakie to maja być tolerancje, narzędzia pomiarowe czyli mikrometry oraz człowiek odpowiednio inteligentny aby potrafił przeczytać książkę i użyć narzędzi pomiarowych więcej do naprawy silnika naprawdę nie trzeba i n=chociaż wiem że wueska będziesz się kłócił taka jest prawda :)

 

Zresztą chwalebnym przykładem tego jest duuuuża cześć forumowiczów któzy nie uczyli się w szkołach mechaniki a jednak naprawiają swoje silniki i maszyny nadal działają .... ba nawet działają bardzo dobrze...więc w czym rzecz?

 

Jako swój przykład...uczyłem się w szkole elektronicznej, potem studiowałem przez chwile informatykę po czym skończyłem szkołę fotograficzną z tytułem technik fotografik a teraz uczę się w kolegium nauczycielskim....a w wolnym czasie, buduje układy scalone, programuję, składam silniki motocyklowe do kupy, fotografuję, i zawiaduję osiedlową siecią LAN (a właściwie WLAN :P ) więc w sumie chyba nic dobrze nie robie :D

 

Narazie i pozdrówka dla wueski który zawsze daje ostre słowa na końcu swoich postów :D

:) Święte słowa :banghead:

:notworthy: Amen :notworthy:

 

:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...