Skocz do zawartości

Aprilia SL 1000 Falco


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka

Tez jestem od roku szczesliwym posiadaczem falco :buttrock:

I teraz przyszedl cas na setup, mianowicie amor Sachs z RSV rok 2002 dokladanie taki

 

http://img259.imageshack.us/my.php?image=bv1krqgbmkkgrhgookjcejl.jpg ://http://img259.imageshack.us/my.php?...gookjcejl.jpg

 

tylko teraz pytanie co juz taki zabieg zrobili ?? musze wymieniac cala dolna kolyske amora czy zostaliscie przy standardowej falco

na forum falco znalazlem ze cos takiego na temat zmiany amora

 

2001-2003 RSV MILLE:

 

Any 2000.5 to 2003 RSV Sachs shock (gold & silver body/yellow spring) or Ohlins will fit, but you must use the matching triangle linkage plates and dogbone from a 2001 to 2003 model RSV, as well. 2003 models have a different part number for the triangle plates, but the difference is negligible. The shorter nitrogen canister on the 2001-2003 Sachs shock means no modification is needed to fit this shock behind the Falco subframe. These shocks also feature ride-height, preload, compression and rebound adjustments. Rebound was changed to a small click-dial on the bottom of the Sachs shock and can be adjusted by hand. Both the Ohlins and Sachs shocks use a significantly lighter spring rate than the 1998-2000 versions due to very different linkage ratios. Traxxion Dynamics can service, revalve and rebuild the Sachs shock with great results.

 

Stock spring rate Sachs = ~525 lbs./in. or 9.5 kg/mm.

 

Stock spring rate Ohlins = ~542 lbs./in. or 9.7 kg/mm.

 

Compatible rider weight on stock Sachs spring: ~160 lbs.

 

Compatible rider weight on stock Ohlins spring: ~175 lbs.

 

Recommended spring rate for ~240 lb. rider: 600 lbs./in. or 10.7 kg/mm

 

 

http://img291.imageshack.us/img291/9388/sa...lvsmillesj5.jpg

 

http://www.apriliaforum.com/forums/attachm...=1&d=1231434647

 

 

Here is A, B, C and D...

Falco:

A: 83mm

B: 80mm

C: 106mm

D: 88mm

 

RSV 01-03, Tuono 02-05

A: 76mm

B: 85mm

C: 128mm

D: 60mm

^This is the set I have with a 1999 swinger. Not that it matters though. 1999-2003 Mille (2002-2005 Tuono) swinger == Falco swinger when it comes to geometry. The different linkage is determined by what type of shock you use.

 

Both dogbones are 36 mm wide.

 

caly temat do zapoznania sie tutaj FALCO

 

Wiec jak u was z ta zmiana, coby nie zmienic geometrji moto ?? mam szukac i zmieniac kolyske tez czy zmieniac sam amor ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zgadza sie, musisz zmienic rowniez kolyske (mam nadzieje, ze to znaczy to samo co linkeage, tzn laczenie amortyzatora z wachaczem).

 

2001-2003 RSV MILLE:

 

Any 2000.5 to 2003 RSV Sachs shock (gold & silver body/yellow spring) or Ohlins will fit, but you must use the matching triangle linkage plates and dogbone from a 2001 to 2003 model RSV, as well.

pzdr

 

ps

Fajny avatar, mam nadzieje, ze nie skonczysz jak koles na nim:

http://www.apriliaforum.com/forums/showthr...t=178915&page=3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ps

Fajny avatar, mam nadzieje, ze nie skonczysz jak koles na nim:

http://www.apriliaforum.com/forums/showthr...t=178915&page=3

 

Wiem widzialem, przez wlasnie avatar znalazlem forum falco :biggrin:

 

dzieki za odpowiedz, a wlasnie jak zmienia sam wodzik to mam nadzieje ze amor sie zmiesci w orginalnym wachaczu ?? czy uchwyty trójkatne tez mam dolozyc od rsv ?? bo one tez sa rozne od falco

Edytowane przez Whiplash666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Ci wielkie kolego :biggrin:

 

A jasli juz to moge troche jeszcze posiadaczy falco pomeczyc ??

 

Odnosnie wachacza z RSV co musi wchodzic w nowy zestaw montazowy ?? Tylko wahacz a reszta czesci z falco czy tez musze miec wszystkie szpile ?? Bo szykuje sie tez do takiej zmiany :biggrin:

 

a i jeszcze clip-on widzielem ze pisaliscie o przelozeniu orginalnych z pod pulki nad, tylko teraz pytanie ile wpuscic lagi glebiej, bo w tym momecie mam 3 kreski nad pulka, i czy to nie bedzie kolidowac z tylnim amorem z RSV na ktorym dupa sie ponoc troche unosi, a nie chce miec jej wyzej niz glowy :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wachaczem Ci juz nie pomoge. Fakt, sliczny mod ale stwierdzilem, ze ta kase lepiej wydac na benzyne :D

Zagadaj do Seba.

 

U siebie zrobilem do 6ciu kresek, bedziesz musial zmienic przewody hamulcowe, bo naciagniesz 1szy odcinek linki. Oprocz tego beda uderzac w owiewke.

http://img197.imageshack.us/img197/6601/picture010d.jpg

Zmieni sie troche geometria motocykla, mozesz zainstalowac amortyzator skretu, ja kupilem znow benzyne i wszystko gra.

Moto zachowuje sie troszke inaczej przy niskich predkosciach ale to do przyzwyczajenia.

Co do wygody to pomaga, ja nie narzekam. Swoja droga ten koles z avataru ma tez podniesione clipony i nie narzekal.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthr...t=153689&page=2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody to nie problem, bo juz mam w stalowym oplocie z duza rezerwa :) narazie zamiast na paliwo wydalem kase na wyswietlacz biegów i kominy i ich zainstalowanie :biggrin:

 

http://img390.imageshack.us/img390/4053/dsc00126x.jpg

 

a i jeszcze jedno gdzie serwisujecie swe aprilki ?? bo mam problem z nierowna praca silnika a tam nei da sie zrobic synchro wakuometrem tylko na analizie spalin, a jak pojechalem to wszelki enormy przekraczalem :banghead: analizator errorami walil jak wykrecilem srobe od powietrza do fula to dopiero sie w normach miescilem nie wiem co jest grane ?? moze to przez przelotowe kominy lub mapy z RSV ?? (mam przeciety ten kabelek na module)

 

a inna sprawa, wczystkie falco chodza jak ruska sieczkarnia ?? :icon_razz: czy tylko moja ??

Edytowane przez Whiplash666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to mam za soba maly serwis (olej + filtr), a na duzy pojdzie juz do serwisu (UK).

 

Ten przeciety przewod, to brzmi jak odblokowanie pelnej mocy. Co do reszty, niestaty nie wiem.

 

Falco (przynajmniej moje) wydaje duzo roznych dzwiekow, jakies cykanie itd, ale to tylko na zimno / na postoju. Sam silnik jest bardzo glosny, nawet przy oryginalnych kominach.

Jak sie juz ruszy (albo wklady wyciagnie :icon_twisted:) to wszystko brzmi ok,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Falco (przynajmniej moje) wydaje duzo roznych dzwiekow, jakies cykanie itd, ale to tylko na zimno / na postoju. Sam silnik jest bardzo glosny, nawet przy oryginalnych kominach.

Jak sie juz ruszy (albo wklady wyciagnie :icon_twisted:) to wszystko brzmi ok,

 

Wlasnie zauwazylem ze odkad zalozylem Vipery to silnik jakos ciszej chodzi :icon_twisted: czyli to jest to lekarstwo :icon_mrgreen: ale kur*** drogie :icon_razz: i nie wiem czemu sasiedzi przestali sie do mnie odzywac :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Whiplash,

Tu masz cos nt wahacza:

http://www.martinpoll.dk/diverse/swingarm.pdf

 

Jesli nie masz instrukcji to rowniez tam poszukaj.

 

Nie mow ze jak bede chcial zalozyc wahacz z amorem od rsv to musze jakos dziure wycinac i aku pod zadupek przekladac ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie musisz przekładać ani wycinać. Potrzebujesz:

 

1. wahacz (z łożyskami)

2. amor

3. wszystkie wajhy łączące amor z wahaczem od modelu z którego pochodzi amortyzator (jak od Mille to od Mille albo Tuono) - trójkąty i popychacz?(linkage plates and dog bone). Żeby była jasność, TE elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seb uwazaj, tamto zdjecie ma prawa autorskie ;)

 

Tez mnie troche martwilo to wycinanie i przekladanie baterii (co tu duzo mowic, podoba mi sie ten wahacz :D)

 

Z tego co tam pisalo, to potrzeba chyba jeszcze ta tuleje na ktorej montuje sie wahacz (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seb uwazaj, tamto zdjecie ma prawa autorskie ;)

 

Tez mnie troche martwilo to wycinanie i przekladanie baterii (co tu duzo mowic, podoba mi sie ten wahacz :D)

 

Z tego co tam pisalo, to potrzeba chyba jeszcze ta tuleje na ktorej montuje sie wahacz (?).

 

Wahacz z Mille to dzieło sztuki. :eek:

 

Tuleje? Nic takiego nie potrzebowałem. I tak jedną masz w wahaczu z Falco, a i wahacz z Mille przyjdzie z tą tuleją. Nikt by jej nie wymontowywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...